Vyriausybė ieško būdų, kaip sumažinti į aplinką išmetamo azoto ir amoniako kiekius, anksčiau šiais metais teismui išaiškinus, kad dabartinė jos politika neatitinka Europos Sąjungos reikalavimų.

Naujas greičio apribojimas, turintis įsigalioti 2020 metais, bus vienas griežčiausių Europoje. Tokį patį greičio apribojimą turi Kipras. Dabar leistinu 130 km per val. greičiu magistralėse bus leidžiama važiuoti tik nuo 19 iki 6 valandos.

„Niekam tai nepatinka“, – pripažino M. Rutte per spaudos konferenciją, pavadindamas apribojimą „nemalonia priemone“.

Tačiau, pasak ministro pirmininko, jos reikia, kad neleistume „Nyderlandams sustoti“.

Gegužės mėnesį vienas šalies teismas išaiškino, kad vyriausybė nesilaiko ES nustatytų reikalavimų saugoti gamtos draustinius nuo diazoto monoksido ir amoniako dujinių išmetalų.

Vyriausybei siekiant įgyvendinti teismo nutartį, sustabdyti didieji kelių ir oro uostų statybų projektai šioje penktoje pagal dydį euro zonos ekonomikoje.

Taip pat buvo įvesta apribojimų ūkininkams; šios priemonės išprovokavo didžiulius ūkininkų protestus. Per vieną tokių akcijų, kurioje dalyvavo tūkstančiai traktorių, šalies keliuose susidarė didžiausios kada nors buvusios spūstys.

Naujuoju greičio apribojimu iš dalies siekiama parodyti ūkininkams, kad kitos visuomenės grupės taip pat privalo prisidėti, sprendžiant taršos problemą, rašo Nyderlandų žiniasklaida.

M. Rutte centro dešinioji partija VVD, 2012 metais pasiekusi, kad leistinas greitis automagistralėse būtų padidintas iki 130 km per val., priešinosi šiam leistino greičio apribojimui.

Tačiau M. Rutte nusileido labiau aplinkos apsauga besirūpinančioms partijoms, kad išsaugotų savo trapią valdančiąją koaliciją.