Transporto priemones registruojančios įmonės „Regitra“ duomenimis, lietuviai vis dar yra linkę pirkti senesnius, naudotus automobilius. Naujausiais valstybinės įmonės duomenimis, iki šiandien per 2019 m. įregistruota beveik trigubai daugiau naudotų (184479 vnt.) nei naujų (63052 vnt.) transporto priemonių.

Pasak „Mokilizingas“ komercijos vadovo Vaidoto Rimeikio, tikėtina, kad taršos mokesčio įstatymo projektas privers daugelį susimąstyti prieš įsigyjant transporto priemonę.

„Senesni automobiliai yra pigesni, tačiau greičiau genda ir į aplinką išmeta daugiau teršalų, tad ir mokestis jiems bus didesnis. Dėl to vartotojai turėtų gerai apskaičiuoti, ar naujas automobilis, kuriam nebūtų visai ar būtų minimaliai taikomas taršos mokestis, nekainuotų mažiau, nei pigus ir senas, kurio nuolatinis taisymas pareikalaus daugiau išlaidų“, – įžvalgomis dalijosi V. Rimeikis.

Pasak V. Rimeikio, viena dažniausiai lietuvių imamų paskolų yra būtent automobiliams įsigyti. Lietuviai, kaip ir visas kitas pasaulis, norėdami įsigyti automobilį, tačiau neturėdami sutaupę reikiamos sumos, naują pirkinį perka pasinaudoję vartojimo paskola ar lizingu.

„Nutarus pasiimti vartojimo paskolą naujam automobiliui įsigyti nereikia turėti pradinio įnašo, o pati paskola gali būti suteikiama didesnė nei automobilio kaina. Papildoma suma gali būti skiriama, pavyzdžiui, padangoms ir automobiliui remontuoti. Be to, kas neretam yra ypač svarbu, automobilis iš karto tampa žmogaus, o ne banko nuosavybe“, – sakė V. Rimeikis.

Automobilio taršos matavimas

Remiantis naujausiais „Regitros“ duomenimis, Lietuvos gyventojai nori prabangos, tačiau nėra linkę už ją mokėti atitinkamai. Dėl to brangesnių ir prestižinį vardą turinčių modelių automobiliai, tokie kaip „Volkswagen“ ar „BMW“, dažniau perkami naudoti. Rinkdamiesi naujus automobilius vartotojai žvalgosi į „Fiat“ ar „Toytotą“.

V. Rimeikis teigė, kad įsigaliojus taršos mokesčiui vartotojų įpročiai perkant automobilius turėtų kiek pasikeisti.

„Lygindami šių metų antrąjį ir trečiąjį ketvirtį, matome išduodamų paskolų automobiliui pirkti augimą. Tad tendencijos jau keičiasi ir paskolas intensyviau ima tiek prabangias, tiek vidutinės klasės transporto priemones perkantys gyventojai. Įsigijus naują automobilį galima išvengti didelių remonto išlaidų ir galimų taršos mokesčių“, – kalbėjo V. Rimeikis.

Specialistas atkreipė dėmesį ir į skolinimąsi elektromobiliams pirkti. Pasak finansų eksperto, paskola tokiems automobiliams gali stipriai pakeisti skolinimosi tendencijas.

„Kalbant apie elektromobilius, tai, ką vartotojai anksčiau išleisdavo degalams, dabar, įsigiję tokį automobilį, galės išleisti mėnesinėms įmokoms už jį padengti. Taip jie nepatirs papildomų išlaidų, kitaip tariant, vienas išlaidas pakeis kitos“, – sakė V. Rimeikis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (35)