Lietuvoje, Vilniaus „Autovici“ salone, jau pristatytas pirmasis šios strategijos vaisius – elektros pavarą turintis „e-208“ hečbekas.

„e-208“ dizainas atspindi naująją „Peugeot“ filosofiją – priekiniai ir galiniai žibintai primena žvėries nagus, o siluetą užpildo dinamiški lengvojo lydinio ratlankiai. Interjere dėmesį atkreipia efektingas „Peugeot i-Cockpit 3D“ – dalis informacijos jame yra holograma, o dalis atvaizduojama toliau esančiame ekrane. Daugelį automobilio funkcijų valdyti galima lietimui jautriame ekrane, po kuriuo – tradiciniai „Peugeot“ pianino klavišus primenantys mygtukai, kuriais galima greitai pasiekti svarbiausius nustatymus.

Universalus elektromobilis

Tokį visos automobilių gamos universalumą pasiekti leido naujoji PSA koncerno sukurta modulinė platforma CMP: minimaliai modifikuota ji tinka ir benzinu, ir dyzelinu, ir elektra varomiems modeliams. Nepriklausomai nuo pavaros tipo, bagažinės ir salono erdvė yra ta pati, tad klientai gali rinktis savo norimą degalų rūšį nedarydami kompromisų.

„e-208“ montuojamas 100 kW (136 AG) variklis, pasiekiantis 260 Nm sukimo momentą. Dėl elektrinio variklio specifikos visas sukimo momentas pasiekiamas jau nuo 0 km/val. – tai užtikrina puikią dinamiką įvairiausiomis sąlygomis.

Kompaktiška, bet daug energijos talpinanti 50 kWh baterija užtikrina, jog „e-208“ hečbekas viena įkrova nuvažiuotų iki 340 km (testuojant pagal naująją realaus važiavimo WLTP metodiką). Bandant pagal senąją NEDC metodiką, „e-208“ be papildomo įkrovimo gali įveikti net 450 km. Baterijai taip pat suteikiama 8 metų arba 160 000 km garantija – „Peugeot“ užtikrina, kad iki tokio naudojimo laikotarpio jos talpa sieks mažiausiai 70 proc.

„Peugeot“ elektromobilio bateriją įkrauti galima iš namuose esančio 220 V įtampos elektros tinklo, tačiau tai truks bent 16 valandų. Greičiau „e-208“ įkrauti galima naudojant namie montuojamą 7,4 kW galios „Wallbox“ stotelę – ji laiką sutrumpina iki 7,5 val. Viešose greitojo įkrovimo stotelėse „Peugeot“ gali maksimaliai išnaudoti iki 100 kW galios kroviklius – tai leidžia 80 proc. įkrovą pasiekti vos per 30 min. Baterija yra vėsinama, tad šis laikas nedidėja kelionėse dažnai naudojant kroviklius.

Lietuvoje debiutavo naujas elektromobilis – "Peugeot e-208"
Foto: Vytautas Pilkauskas

Keli vairavimo ir stabdymo režimai

Elektromobiliai juos išbandžiusius žmones paperka savo važiavimo komfortu bei universalumu. „Peugeot e-208“ dar didesnį universalumo lygį pasiekti leidžia trys skirtingi važiavimo ir du – stabdymo režimai.

Įjungus „Eco“ važiavimo režimą, automobilio įsibėgėjimas ir kiti parametrai optimizuojami taip, kad jo elektros sąnaudos būtų minimalios, o nuvažiuojamas atstumas – kuo didesnis. „Normal“ režimas – optimalus komfortas kasdieniniam važiavimui, o su „Sport“ pasiekiamas didžiausias našumas – padidinamas akceleratoriaus jautrumas, prioritetas suteikiamas maksimaliai galiai ir sukimo momentui, taip pagerinama „e-208“ dinamika: elektromobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per 8,1 sek.

Elektromobilis išsiskiria itin efektyviu energijos naudojimu: pavyzdžiui, riedant nuokalne ar stabdant energija ne tik nėra naudojama – priešingai, baterija yra įkraunama papildomai. „Peugeot e-208“ siūlomi du stabdymo režimai: vidutinis užtikrina nedidelį lėtėjimą atleidus akceleratorių, tarsi važiuojant vidaus degimo variklį turinčiu automobiliu. Jautrus režimas leidžia automobilį valdyti kone vienu pedalu – efektyviai lėtėti galima jau atleidus akceleratoriaus pedalą, tačiau tam stabdžių sistema nenaudojama.

Naująjį „Peugeot e-208“ galima užsisakyti visose „Peugeot“ atstovybėse Lietuvoje, o pirmieji modeliai klientams bus pristatyti 2020 m. pradžioje. Pirmieji 208 hečbekai su benzininiu ar dyzeliniu varikliais Lietuvą pasieks dar šiemet.