Automobilių pramonė sparčiai juda elektrifikacijos link. Beveik nebeliko gamintojų, kurie savo gamoje nesiūlytų vien tik elektra varomų transporto priemonių, kai kurie automobilių pasaulio gigantai paskelbė, kad nebeinvestuos pinigų į naujų vidaus degimo variklių kūrimą.

Elektromobilio sandara – kaip ant delno

Nors Lietuva toli gražu neskuba elektrifikuotis ir elektromobiliai sudaro mažiau nei procentą viso automobilių parko, jų ženkliai daugėja. Rudenį Lietuvoje buvo įregistruota jau beveik pusantro tūkstančio elektromobilių, iš kurių kiek daugiau nei pusę sudarė įvairių kartų „Nissan Leaf“ modeliai.

Pusiau perpjautas "Nissan Leaf"
Foto: Gamintojo archyvas

„Elektros pavara automobiliuose jau kuris laikas nėra ateitis, o dabartis. „Nissan“ masėms prieinamą elektromobilį „Leaf“ pradėjo gaminti jau prieš 10 metų. Tačiau kai kuriems žmonėms elektra varomos transporto priemonės vis dar atrodo kaip kažkokia mistika. Norėdami parodyti, kokia tai paprasta ir patikima technologija mes atsivežėme automobilį, kuriame visi jo komponentai matyti kaip ant delno“, – sakė „Fakto Auto“ marketingo specialistas Vaidotas Kviklys.

Eksponatą sukūrė estų kompanija. Ji paėmė naujausio modelio „Nissan Leaf“ elektromobilio prototipą ir perpjovė jo kėbulą pusiau, atidengdama visus automobilio mechaninius komponentus. Didžiausias iššūkis jiems buvo jų nepažeisti. Nors šiuo metu automobilių pardavimo salone stovi tik pusė „Leaf“ modelio, jis yra pilnai funkcionuojantis: automobilis važiuoja, veikia visa elektronika. Tetrūksta pusės kėbulo ir apdailos detalių.

Perpus išskrostame standartiniame „Leaf“ modelyje aiškiai matoma 40 kWh talpos baterija, leidžianti įveikti 270 km atstumą vieną įkrova ir 150 AG pasiekiantis variklis. Tačiau inovacijų dienose „Nissan“ siūlys išbandyti naujesnę „Leaf e+“ modifikaciją, turinčią 62 kWh bateriją ir galingesnį, 214 AG variklį. Jo nuvažiuojamas atstumas pagal naująją WLTP metodiką siekia 385 km.

Siūlys išbandyti prieinamas technologijas

Per pusę perpjautas elektromobilis – „Nissan“ inovacijų dienų vyšnia ant torto. Nors didįjį automobilinį technologijų progresą ant savo pečių į priekį tempia ir naujoves kuria „Premium“ segmento gamintojai, „Nissan“ visuomet buvo tas prekės ženklas, kuris pirmasis tik aukštos klasės automobiliuose sutinkamas technologijas pradėdavo montuoti į masėms prieinamus automobilius. Štai vienas populiariausių krosoverių Europoje „Qashqai“ vienas pirmųjų savo kategorijoje, jau 2014-aisiais gavo visą aukščiausios kategorijos saugumo technologijų paketą „Safety Shield“, kurį sudarė vairuotojo dėmesio išlaikymo, kelio ženklų atpažinimo, išankstinio avarinio stabdymo, įspėjimo apie nukrypimą iš eismo juostos, aklųjų zonų stebėjimo, judančių objektų aptikimo ir pagalbinė ilgųjų šviesų sistemos. Greitai šias technologijas perėmė ir mažytis miesto automobilis „Nissan Micra“.

Pusiau perpjautas "Nissan Leaf"
Foto: Gamintojo archyvas

Dabar tiek „Nissan Qashqai“, tiek naujausio modelio „Nissan Leaf“ į kompaktinių automobilių klasę atnešė „Nissan Pro Pilot“ savavaldžio vairavimo sistemą, kuri bent pusei minutės gali perimti vairavimą.

Pusiau perpjautas „Nissan Leaf“ elektromobilis kartu su kitais naujausiais „Nissan“ modeliais iki spalio 21 dienos bus eksponuojamas „Fakto Auto“ salone Vilniuje, o nuo spalio 21 iki lapkričio 11 dienos ekspozicija persikels į prekybos slėnį „Nordika“. Ten bus galima ne tik apžiūrėti, bet ir išbandyti technologiškai pažangius, tačiau įperkamus automobilius ir naująją „Nissan ProPilot“ savavaldžio vairavimo technologiją.