2019 m. antrąjį ketvirtį buvo užfiksuota 114,3 tūkst. sandorių dėl automobilių. Didžioji dalis jų – dėl automobilių, kurie jau buvo registruoti Lietuvoje. Naujai įvežamų naudotų automobilių sandorių skaičius smuktelėjo 17 proc.

Naudotų automobilių rinkos kaina išliko tokia pati, kaip ir pirmąjį šių metų ketvirtį. Tiesa, lyginant su kaina pernai – ji išaugo beveik 18 proc. Kitaip tariant, jei prieš metus už naudotą automobilį buvo mokama 3,6 tūkst. eurų, tai šiemet jau teks sumokėti 4,3 tūkst. eurų.

Ekspertas pabrėžia, kad keičiasi ir įvežamų naudotų automobilių amžius. Nors dažniausiai tebevežami 11-15 m. automobiliai, kiek daugiau nei 5 proc. sumenko 16-20 m. amžiaus automobilių grupė. Ir, pastebėjo M. Buzelis, kone tiek pat, 4,5 proc., išaugo 1-5 m. amžiaus automobilių importas.

Anot jo, tokius pokyčius galėjo lemti tai, kad turguose išnyko pirkėjai iš Ukrainos, supirkdavę visus, bet ir ypatingai senus, automobilius.

Tarp dažniausiai importuojamų automobilių markių lyderis – „Volkswagen“. Antroje vietoje įsitvirtino BMW markė, trečioje vietoje liko „Opel“. Ketvirtoje vietoje – „Audi“, tačiau, pastebi ekspertas, šios markės automobilių antrąjį metų ketvirtį sumenko trečdaliu. Į dažniausiai importuojamų sąrašą patenka ir „Toyota“.

Naujų rinkoje – gaivūs vėjai

Kitokia situacija naujų automobilių rinkoje. Tiesa, čia sumaišties įneša reeksportas. Mat vertinant perkamiausių naujų automobilių statistiką, į pirmąją vietą išsiveržė „Fiat“ markė. Tačiau, akcentavo M. Buzelis, didžioji dauguma šios markės automobilių Lietuvos nė nepasiekė.

Skaičiuojama, kad per antrą ketvirtį iš 11,5 tūkst. automobilių reeksportuota buvo beveik 5,2 tūkst., tai apie 45 proc. visų naujų mašinų. Tokie skaičiai, kalba M. Buzelis, yra dar nematyti Lietuvos rinkoje.

Tad tikrasis rinkos lyderis – „Toyota“, kuri pralenkė „Volkswagen“ markę. Į viršų šoko trečdaliu ūgtelėję „Renault“, už kurių liko „Škoda“ ir „Kia“. Kalbant apie populiariausius modelius, atmetus reeksportuojamus „Fiat 500” ir „Fiat Tipo“, populiariausi antrą metų ketvirtį yra „Toyota Corolla“ ir „Toyota RAV4”

Didžioji dauguma naujų automobilių – benzininiai, iš dešimties tokių nuperkama trys. Kiek mažesnė dalis tenka varomiems dyzelinu, o pati mažiausia – varomiems alternatyviais degalais.

Skaičiuojama, kad antrą šių metų ketvirtį visų rinkos sandorių vertė siekė 710 mln. eurų. Liūto dalis, 39 proc., teko naujų automobilių sandoriams.