Vairuotojų ir transporto priemonių licencijavimo agentūros (Driver and Vehicle Licensing Agency) oficialūs duomenys rodo, kad 2012-2013 finansiniais metais buvo tik 1255 klonuotos transporto priemonės, tačiau per devynis mėnesius nuo 2018 metų balandžio iki gruodžio šis skaičius išaugo iki 4802. Negana to, policija mano, kad tikrasis skaičius yra kur kas didesnis, nes tokie nusikaltimai nepakankamai nušviečiami.

Automobilio klonavimas „bus atliekamas galvoje turint tik kriminalinius motyvus“, teigė policijos pareigūnai. Tai tokia situacija, kai automobilio registracijos numeriai nuo vieno automobilio yra pritvirtinami prie identiško automobilio, kurio tapatybę vagys nori nuslėpti. Paprastai tai būna dėl to, kad automobilis pavogtas, o kartais siekiant palengvinti kitas nusikalstamas veikas, pavyzdžiui, prekybą narkotikais.

Nors oficialius automobilio registracijos numerius galima įsigyti tik iš Vairuotojų ir transporto priemonių licencijavimo agentūros patvirtintų tiekėjų, kas prašo parodyti nuosavybę įrodančius dokumentus? Nereguliuojamas vadinamųjų „šou numerių“ prieinamumas internete reiškia, kad suklastoti registracijos numeriai gali būti lengvai ir nebrangiai prieinami.

Šaltinių teigimu, ant numerių lentelių nėra jokios informacijos, kur jos buvo pagamintos, o nuo klastojimo apsaugoti numeriai nėra privalomi. Taigi, suklastotų numerių tiekėjų atsekti neįmanoma, o pavogti juos nuo automobilių labai paprasta.

Duomenys apie klastotus automobilius, gauti iš Vairuotojų ir transporto priemonių licencijavimo agentūros, atspindi nacionalines tendencijas – pastaraisiais metais transporto priemonių vagysčių skaičius išaugo 50 procentų.

Paprašytas pakomentuoti automobilių klonavimo augimą, policijos viršininkas Charlie Hallas iš Nacionalinės policijos vadovų tarybos tai aiškino „aptikimo technologijų ir kamerų skaičiaus didėjimu, kai daugiau nukentėjusių asmenų buvo įspėjami paskelbus fiksuotos baudos pranešimus“.

Tačiau Ch. Hallas pripažino, jog policija „mano, kad klonavimas nepakankamai nušviečiamas, nes nukentėjusieji paprastai nežino, kad jų registracijos numerių lentelė buvo klonuota“. Pareigūnas pabrėžė, kad, siekiant išspręsti šią problemą, jie bendradarbiauja su Vairuotojų ir transporto priemonių licencijavimo agentūra.

„RAC Insurance“ atstovas spaudai Simonas Williamsas klonavimą pavadino „šiuolaikinio vairuotojo priešu“ ir sakė, kad šie skaičiai yra „tikra priežastis susirūpinti“. Jis pridūrė: „Po pradinio siaubo gavus baudą už greičio viršijimą ar, dar blogiau, teismo šaukimą, vairuotojas vėliau susiduria su stresu, kai jam reikia įrodyti savo nekaltumą ir parodyti, kad jis nėra atsakingas už atitinkamus neteisėtus veiksmus“.

S. Williamsas tikisi, kad neseniai sukurta policijos automobilių nusikaltimų darbo grupė sustabdys klonuotų automobilių skaičiaus augimą. Visgi Vairuotojų ir transporto priemonių licencijavimo agentūra pabrėžė, kad jos duomenys „nerodo pasekmių, kiek apgaulės/klonavimo atvejų iš tikrųjų įvyko, o kiek atvejų įvyko dėl žmogaus klaidos“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (35)