Šiuo metu „Taycan“ atliekami paskutinieji bandymai prieš pradedant serijinę elektromobilio gamybą. Skandinavijoje, vos keli kilometrai nuo poliarinio rato, bandomos pirmojo „Porsche“ elektromobilio galimybės ant sniego bei ledo – jo patikimumas, dinamika ir valdymo savybės.

Tuo pačiu metu kita „Porsche“ inžinierių komanda naudojasi vasaros privalumais Pietų pusrutulyje. Pietų Afrikos Respublikoje atliekami „Taycan“ našumo bandymai ir atliekamos korekcijos siekiant maksimaliai išnaudoti elektromobilio potencialą šilto klimato zonoje.

Dubajuje „Porsche“ inžinieriai atlieka „Taycan“ ištvermės bandymus bei baterijos įkrovimo galimybes prie didžiulės aplinkos temperatūros.

„Taycan“ rinkoje debiutuos šių metų pabaigoje ir iki to laiko bus įveikęs apie 6 milijonus kilometrų bandymuose visame pasaulyje.

Bandymai nesiskiria nuo kitų modelių

„Porsche“ elektromobilio bandymai nesiskiria nuo kitų sportinių modelių su vidaus degimo varikliais. Visi automobiliai turi užtikrinti didžiulį našumą ir kasdieninį praktiškumą bet kokiomis klimatinėmis sąlygomis: tai daugybė ratų lenktynių trasose, įsibėgėjimo testai bei maršrutai miestuose.

Elektromobiliui besikeičianti aplinka itin svarbi: turi būti užtikrintas geras baterijos įkrovimo efektyvumas, temperatūros kontrolė važiuoklės komponentuose, interjere, pačios baterijos aušinimas bei pašildymas.

Apie tūkstantis technikų, inžinierių ir vairuotojų su „Taycan“ įveikė apie šešis milijonus kilometrų, o maždaug du milijonai iš jų buvo ištvermės bandymai, siekiant nuvažiuoti kuo daugiau kilometrų. Bandymų šalių iš viso – 30, tarp jų JAV, Kinija, Jungtiniai Arabų Emyratai ir Suomija.

Oro temperatūra bandymų metu svyravo nuo -35 iki 50 laipsnių Celsijaus, o santykinė oro drėgmė – nuo 20 iki 100 proc. Aukščio amplitudė – nuo 85 metrų žemiau jūros lygio iki 3 000 metrų virš. Siekiant užtikrinti elektromobilio praktiškumą, buvo išbandyta daugiau nei 100 000 įvairių baterijos įkrovimo technologijų.

Dar intensyvesni virtualūs bandymai

Šiuolaikinis automobilis yra projektuojamas kompiuteriu: čia sukuriamas jo išorės dizainas, variklis, važiuoklė, elektroninės sistemos. Galiausiai visi projektai sujungiami į vieną simuliacijose dalyvaujantį modelį – taip išbandomos automobilio savybės įvairiomis tradicinėmis ir netradicinėmis sąlygomis, inžinieriai gali pastebėti tam tikras ypatybes, kurias būtų sunku diagnozuoti realių bandymų metu. „Taycan“ buvo kuriamas būtent tokiu principu, o virtualūs jo prototipai įveikė daugiau nei 10 milijonų kilometrų.

"Porsche Taycan"

Dar pradinėje automobilio kūrimo stadijoje inžinieriai vairavimo simuliatoriuje pradėjo sukti ratus Niurburgringo „Nordschleife“ trasoje. Jie siekė užtikrinti maksimaliai efektyvų elektros energijos panaudojimą. Vieną 20,6 km trasos ratą elektromobilis įveikė per mažiau nei 8 minutes.

„Taycan“ iki 100 km/val. įsibėgėja per mažiau nei 3,5 sek. bei viena įkrova gali nuvažiuoti per 500 kilometrų. Unikali 800-V architektūra užtikrina, kad talpi ličio jonų baterija 100 kilometrų atstumui įveikti būtų įkraunama vos per 4 minutes.

Serijiniu būdu gaminamas elektromobilis bus parodytas rugsėjo mėnesį, o pirmiesiems klientams bus pristatytas metų pabaigoje. Išankstinius „Porsche Taycan“ užsakymus pateikė jau per 20 000 klientų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)