Tai pirmasis koncerno modelis, įkūnijantis tolesnę „Kodo“ dizaino kalbos evoliuciją, o kai kuriuos jos niuansus verta paaiškinti. „Kodo“ evoliucija remiasi trimis japonų mene šimtmečius puoselėjamais principais – „yohaku“, arba tuščios erdvės, „sori“, arba linijų balanso ir „utsuroi“, arba šviesos ir šešėlių žaismo. Taip užbaigtame kūrinyje tuščios, neužpildytos erdvės yra tokios pat reikšmingos, kaip ir išpieštos ar padengtos spalvomis.

„Atrodo, kad daugelis gamintojų šiandien tiesiog bijo lygių plokštumų ir glotnių linijų. Tuo tarpu „Mazda“ kūrėjai automobilio kėbule sąmoningai kuria ramų ežero paviršių, leisdami „Mazda3“ atgyti ir keistis, priklausomai nuo apšvietimo ir žiūrėjimo kampo. Švari, elegantiška aplinka vyrauja ir salone, kuriame naudojamos „premium“ segmentui būdingos medžiagos ir technologijos“, – sakė „Mazda“ Baltijos šalių marketingo vadovė Justė Šataitė.

Įdomu, kad hečbeko ir sedano kėbulams nedideliais potėpiais pavyko suteikti labai skirtingas nuotaikas, todėl atrodo, kad tai yra skirtingi modeliai. Tiesa, sedano „Mazda“ salone kol kas nėra – jis Lietuvą pasieks birželio mėnesį.

„Mazda3“ gaminama naudojant naują „Skyactiv-Vehicle Architecture“ platformą, kurią kuriant atsižvelgta į svarbiausią „Skyactiv“ filosofijos principą – automobilis turi būti patogus, tarsi vairuotojo kūno tęsinys. Balansą padeda pasiekti ir unikali „Mazda“ „G-Vectoring“ traukos paskirstymo sistema, kuri prieš posūkius imituoja stabdymą ir svorio perkėlimą varantiesiems ratams. „Mazda 3“ taip pat galės būti komplektuojama su „i-Active AWD“ visų varančiųjų ratų sistema.

Į naują modelį diegiami visi trys „Skyactiv“ šeimos varikliai – 1,5 bei 2 litro darbinio tūrio benzininiai, turintys indeksą G, ir 1,8 litro darbinio tūrio dyzelinis variklis, pažymėtas raide D. Taip pat bus ir „Skyactiv X“ variklis, kuris pagal savo veikimo principą sutelkia savyje geriausias dyzelinio ir benzininio variklių savybes. Tai vienintelis pasaulyje variklis, kurio slėgio santykis yra 15:1. Taip užtikrinama, kad degusis mišinys degimo kameroje užsiliepsnoja ir padedant degimo žvakei, ir tiesiog nuo slėgio, kaip dyzeliniuose varikliuose. Inžinieriai sako, kad šis būdas leidžia gerokai padidinti variklio veikimo efektyvumą.

Be to, „Mazda 3“ turės ir vadinamąją „mild hybrid“ hibridinę sistemą „M Hybrid“, kurioje vidaus degimo varikliui talkins nedidelis elektros variklis, atliekantis pagalbinę ir taupymo funkcijas.

Mazda 3

Papildomų komforto pojūčių prideda ir apgalvota kėbulo izoliacija – stori stiklai ir specialus vibracijas sugeriantis užpildas salono panelėse užtikrina puikią apsaugą nuo išorės garsų.

„Mazda“ į pasaulį nuo 2003 metų išleido jau tris „Mazda 3“ kartas, o bendras parduotų šio modelio automobilių skaičius siekia 6 milijonus vienetų. Tai koncernui yra vienas kertinių modelių, todėl nenuostabu, kad naujos kartos „Mazda3“ gavo tiek daug naujovių.

Lietuvoje naujoji „Mazda3“ kainuos nuo 21 590 eurų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (30)