Pirmą kartą „Pininfarina“ kompanija sukūrė automobilį ne kažkam, o pati sau. Ir sugebėjo nustebinti visą pasaulį.

Įprastai „Pininfarina“ vardas slepiasi už tokių modelių, kaip galingus vidaus degimo variklius turinčių „Ferrari 288 GTO“ arba „458 Italia“. Tačiau šis kartas ypatingas tuo, kad „Pininfarina“ pagamino automobilį, neskleidžiantį nė menkiausio garso.

Oficialiai galingiausias gatvėms skirtas superautomobilis „Battista“ galėtų lengvai būti pažymėtas „Ferrari“ logotipu, tačiau yra varomas vien tik elektra.

Ir duomenys – įspūdingi. Elektrinis hiperautomobilis turi 1873 AG – 400 AG daugiau nei „Bugatti Chiron“. Maksimalus sukimo momentas siekia beveik 2300 Nm, o iki 100 km/val. elektromobilis pagreitės per mažiau nei 2 sekundes. Dar daugiau: 300 km/val. ribą jis kirs per 12 sekundžių. O maksimalus išvystomas greitis siekia apie 350 km/val.

Kažkur matyti duomenys? Nieko keisto, mat idėją apie atskirą variklį kiekvienam ratui bei jėgainę „Pininfarina“ pasiskolino iš kroatų „Rimac“, kurie parodoje pristatė asfaltą raitojantį „C_Two“ koncepcinį modelį. Teigiama, kad abu automobiliai turi 40-50 proc. vienodų techninių komponentų, tačiau likusi dalis – skirtingos.

Tačiau už „Battista“ prašoma suma – nekukli, „Pininfarina“ vienu gražiausių Ženevos automobilių parodoje pavadintą eksponatą parduoda už 2,3 mln. JAV dolerių.

Ženevos automobilių parodoje pristatytas "Pininfarina Battista"
Foto: DELFI / Svajūnas Stroinas

Nieko keisto, kad už pirmąjį nuosavą bendrovės gaminį prašoma tokia suma. Kompanija žada, kad „Battista“ modelių bus vos 150. Kaina, beje, neatbaido pirkėjų. Pavyzdžiui, JAV yra bent 30 klientų, jau rezervavusių automobilius ir sumokėjusių prašomą sumą į bendrovės sąskaitas. Europiečiai elgiasi kiek atsargiau.

Pirmas, bet ne paskutinis

Ir, vertinant Michaelio Perschkės, „Pininfarina“ vadovo, žodžius, šis kūrinys – ne vienintelis. Mat „Pininfarina“ norėtų būti elektrinių hiperautomobilių gamintoja, tad Ženevoje pristatytas modelis – pirmasis iš visų būsimų.

M. Perschke, buvęs „Audi“, „Mercedes-Benz“ ir BMW padalinių vadovas, Ženevoje akcentavo, kad šiai kompanijai tikrai nereikia įrodinėti, kad jie gamina gražius automobilius.

Anot vyro, kompanija tiesiog pamatė galimybę žengti į elektromobilių gamybos sceną trenksmingai. Be to, bendrovei nereikia kankintis pereinant nuo vidaus degimo variklius turinčių bolidų į varomų elektra gamybą.

Ženevos automobilių parodoje pristatytas "Pininfarina Battista"
Foto: DELFI / Svajūnas Stroinas

„Nuo pat gamybos pradžios mes būsime tie, kurie galima 100 proc. elektrinius automobilius“, – šypsojosi M. Perschke.

Be to, 2023-2024 m. „Pininfarina“ turėtų turėti jau 3 ar 4 elektromobilius ir kaip reikiant konkuruoti su „Bentley“ ir „Aston Martin“. Bendrovė nespjauna nei į SUV klasės modelius, nei į krosoverius – turės ir tokių. Jau dabar žinoma, kad gamintojos planuose trys skirtingo dydžio visureigiai. Vienas turėtų tapti konkurentu „Lamborghini Urus“, kiti du – „Porsche Cayenne“ ir „Porsche Macan“.

Ir, žada, kad nauji gaminiai bus ženkliai pigesni nei pirmasis, kalbama apie tai, kad nauji elektromobiliai kainuos apie 100 tūkst. eurų.