Tai dizaino ir konstrukcijos studija, kuria siekiama ištirti, kaip neseniai pasirodęs penktosios kartos legendinis sportinis automobilis „Supra“ galėtų pasitarnauti kuriant konkurencingą tarptautinėms GT4 klasės lenktynėms pritaikytą automobilį, kuris būtų įperkamas privatiems lenktynininkams ir mažoms komandoms. Šis projektas vykdomas „Toyota“ iniciatyva, siekiant paremti masinį automobilių sportą visame pasaulyje.

Keliais važinėti skirtas „Toyota GR Supra“ turi visus būtinus privalumus, dėl kurių jis gali tapti patraukliu pasiūlymu GT4 lenktynių dalyviams: jis išsiskiria subalansuota važiuokle, dviviete kabina, ypač tvirtu ir lengvu kėbulu, itin žemu svorio centru ir yra varomas galiniais ratais. Tarp trumpos važiuoklės bazės ir plačios tarpvėžės pasiektas tobulas „aukso pjūvio santykis“ (1,55), lemiantis išskirtinį automobilio stabilumą ir manevringumą. Šios savybės ypač vertinamos lenktynėse, kurių taisyklėse numatytas charakteristikų balansas (svorio koregavimas atsižvelgiant į variklio galią), kad būtų užtikrintos lygios galimybės visiems lenktynių dalyviams.

„Toyota Gazoo Racing“ sukurtas koncepcinis modelis turi lengvai atpažįstamą „Supra“ braižą. Jis išlaikė kelių automobiliui būdingą žemą tvirtą formą, tačiau yra ilgesnis ir žemesnis. Koncepcinis modelis papildytas specialaus dizaino priekiniu difuzoriumi ir galiniu aptaku oro srautui aplink važiuoklę pagerinti, oro pasipriešinimui sumažinti ir prispaudžiamajai jėgai optimizuoti. Siekiant sumažinti poveikį aplinkai, abu elementai pagaminti naudojant kompozicines medžiagas, kurių sudėtyje yra ne tradicinis anglies, bet natūralus kanapių ir linų pluoštas. Originalūs lengvojo lydinio ratlankiai pakeisti lenktyniniais penkių varžtų OZ ratlankiais (11 x 18 colių).

Automobilyje pritaikyta ta pati komponuotė su „MacPherson“ tipo pakaba priekyje ir daugiasvirte pakaba gale, papildomai įrengiant lenktynines spyruokles, amortizatorius ir stabilizatorius. „Brembo“ stabdžiai užtikrina lenktynių trasoje svarbų efektyvų stabdymą.

„GR Supra GT4“ varomas to paties 3 l šešių cilindrų eilėje variklio su vienu turbokompresoriumi, turinčiu du kanalus. Kokia variklio galia, kol kas neatskleidžiama, bet jis komplektuojamas su automatine transmisija. Pritaikytas lenktyninis elektroninis valdymo blokas užtikrina didesnį našumą. Varantieji velenai ir riboto slydimo diferencialas taip pat atitinka automobilių sporto reikalavimus.

Lenktyninėje kabinoje įrengtas ypač tvirtas apsauginis karkasas, FIA standartą atitinkantis gesintuvas ir OMP lenktyninė sėdynė. Koncepcinis automobilis taip pat komplektuojamas su lenktyniniu degalų baku bei greito degalų įpylimo sistema. Tačiau dar nėra aišku, kiek automobilis svers.

GT4 lenktynės – viena sparčiausiai augančių automobilių sporto kategorijų. Nacionalinės ir regioninės lenktynės vyksta Europoje, Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Okeanijos regione. Ši 2006 m. atsiradusi ir FIA patvirtinta lenktynių kategorija yra prieinama ir profesionaliems pilotams, ir lenktynių mėgėjams. Sėkmingas pasirodymas šioje lenktynių serijoje gali tapti puikiu startu pereinant į GT3 čempionatą.

Tiesa, tai, kad automobilis bus parodytas Ženevoje, nereiškia, kad „Toyota“ tuojau pat imsis jo gamybos. Bendrovė žada įvertinti potencialių pirkėjų susidomėjimą ir tuomet priimti sprendimą dėl tolesnio automobilio likimo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)