Automobilių gamintojai buvo priversti modernizuoti senų dyzelinių automobilių išmetimo sistemas po to, kai Vokietijos miestai pradėjo masiškai drausti senus dyzelinius automobilius, siekiant sumažinti kietųjų dalelių ir azoto oksido taršą.

Kova dėl išmetimo sistemų modernizavimo yra vienas paskutinių „Volkswagen“ taršos emisijų testų sukčiavimo skandalo padarinių. 2015 m. įmonė prisipažino tyčia nuo reguliuotojų slėpusi pernelyg aukštą taršos emisijų lygį. Aplinkosaugos organizacijų ir reguliuotojų pasipiktinimas privertė įstatymų leidėjus ir automobilių pramonę svarstyti, kaip būtų galima sumažinti oro taršą visoje šalyje. Automobilių gamintojai ragina gyventojus įsigyti naujus automobilius su aplinką mažiau teršiančiais varikliais, o aplinkosaugininkai tikina, kad senų automobilių modernizavimas gali būti efektyvesnis sprendimas.

Vokietijos transporto ministerija penktadienį išleido 30 puslapių dokumentą, kuriame nurodomos taršos reguliavimo gairės.

„Dabar automobilių pramonė turės sukurti efektyvias išmetamųjų dujų filtravimo sistemas“, - pranešė transporto ministras Andreasas Scheueris.

Federalinė transporto priemonių institucija greitai suteiks visus reikalingus leidimus įdiegti naująsias išmetimo sistemas, pridūrė A. Scheueris.

Automobilių gamintojai – nepatenkinti

„Baumot Group“, gaminanti išmetimo sistemas, pasveikino naująsias gaires.

„Atsižvelgiant į automobilių sertifikavimo procesą, manome, kad galėsime pristatyti naująsias išmetimo sistemas jau 2019 m.“, - sakė įmonės generalinis direktorius Marcusas Hausseris.

Vokietijos automobilių pramonės lobistų grupė VDA tikino, kad klientai turėtų pirkti naujus automobilius, o ne leisti pinigus senų transporto priemonių modernizavimui.

„Negalime užtikrinti, kad visi automobiliai bus tinkamai atnaujinti. Jei klientas atnaujino savo automobilio išmetimo sistemą, jis ir transporto priemonę atnaujinusi įmonė yra atsakingi už galimai padarytą žalą“, - „Die Welt“ laikraščiui sakė VDA vadovas Bernhardas Mattesas.

Atėjus šalčiams prasideda dyzelinių automobilių problemos

Tuo tarpu patys automobilių gamintojai nesutaria dėl to, kas apmokės išmetimo sistemų modernizavimo išlaidas, atsižvelgiant į tai, kad seni dyzeliniai automobiliai atitiko taršos emisijų reikalavimus tada, kai jie buvo parduoti.

„Volkswagen“ ir „Daimler“ pranešė padengsiantys dalį modernizavimo išlaidų, o BMW atsisakė kompensuoti išlaidas, vietoj to siūlydamas už pristatytus senus automobilius gyventojams suteikti nuolaidas naujų automobilių įsigijimui.

Nepaisant pažadų kompensuoti dalį išlaidų, „Volkswagen“ penktadienį pareiškė, kad klientai gali nepajusti modernių išmetimo sistemų naudos.

„Mūsų duomenys rodo, kad, atnaujinus išmetamųjų dujų filtravimo sistemas, gali padidėti automobilių suvartojamas degalų kiekis, CO2 išmetimas ir kai kuriais atvejais sumažėti automobilių pajėgumai“, - pranešime teigė „Volkswagen“ tyrimų ir plėtros vadovas Frankas Welschas.

Paryžius, Madridas, Meksikas ir Atėnai planuoja iki 2025 m. uždrausti dyzeliniams automobiliams įvažiuoti į miesto centrą, o Kopenhagos meras tikina siekiantis uždrausti naujiems dyzeliniams automobiliams įvažiuoti į miestą jau nuo 2019 m. Prancūzija ir Didžioji Britanija planuoja uždrausti visus benzinu ir dyzelinu varomus automobilius iki 2040 metų.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)