Tarsi transformeris iš didelio sunkvežimio išlankstoma „Peak Point“ platforma – bene geriausias būdas vienodomis sąlygomis palyginti didesnio pravažumo automobilius jų neišpurvinant.

Iš viso testuose dalyvavo 13 iš 16 visus varančiuosius ratus turinčių automobilių. „Audi A6“ ir A7 ant platformos nebuvo tikrinami, mat nėra visureigiai ir jiems tokie bandymai neįveikiami dėl prošvaisos trūkumo, o visiškai naujas BMW X5 į rinkimų startą atvykti nespėjo.

8 bekelei reikalingos savybės

„Peak Point“ pamatuoti aštuoni visureigių galimybes bekelėje atskleidžiantys parametrai. „Sūpynėse“ tikrinamas įkalnės asistento bei nuokalnės stabdžio veikimas, nelygaus kelio imitacijos („kalnų“) stende – įstrižinis ratų blokavimas ir kėbulo standumas. Šoninio posvyrio stende tikrinami įkalnės ir nuokalnės įveikimo kampai, o užvažiavus ant „rolikų“, kur sukibimas paliekamas vieninteliam automobilio ratui – priekinio, galinio ir tarpašinio diferencialų veikimai.

Bene daugiausia emocijų tiek žiūrovams, tiek bandytojams suteikia važiavimas į įkalnę, iki pat „Peak Point“ platformos viršaus – šiemet ji buvo 29 laipsnių statumo. Tokio statumo kelių paprastai nebūna, tad kopimas į kalną – puiki automobilio sugebėjimų demonstracija užvažiuoti ten, kur navigacijos prietaisai šiaip neatvestų.

Dėl subjektyvumo vertinant iš rezultatų lentelės buvo išimta viena rungtis – „sūpynės“. Automobilio sistemos (nuokalnės ir įkalnės įveikimo) jose veikia skirtingai ir sunku nuspręsti, kuri iš jų geresnė ar blogesnė. Tačiau likusių 7 rungčių rezultatai – objektyvūs ir paremiami konkrečiais matavimais bei vertinimais.

Visus visureigius ant „Peak Point“ platformos vairavo vienas asmuo – „Lietuvos metų automobilio 2019“ komisijos narys Vitoldas Milius. Visų automobilių bakai buvo pripildyti vienodais „Neste“ degalais, o ant jų ratų užmontuotos žieminės „Continental“ padangos, tad vertinimo subjektyvumas buvo kiek įmanoma sumažintas.

Lyderiai – ne tik tikrieji visureigiai

Nors pačiais „visureigiškiausiais“ modeliais paprastai vadinami tie, kurie turi rėminę kėbulo konstrukciją, „Peak Point“ rezultatai pademonstravo, jog daugeliu savybių neatsilieka ir kiti modeliai.

„Kalnai“ (įstrižinis ratų blokavimas) – ši rungtis parodo, kaip veikia automobilio diferencialai, kai sukibimą turi vos du ratai – pvz. priekinis dešinys ir galinis kairys. Geriausius rezultatus čia pademonstravo: „Dacia Duster“, „Subaru XV“, „SsangYong Rexton“, „Suzuki Jimny“, „Volkswagen Touareg“.

„Kalnai“ (kėbulo standumas) – kai automobilis pavirsta šonu, bandoma atidaryti jo dureles ir bagažinę. Taip tikrinama, ar kėbulas pakankamai standus ir pirkėjams nekils problemų, pavyzdžiui, užvažiavus ant aukštesnio šaligatvio bortelio ar kur miške. Be to, standesnį kėbulą turinčių automobilių plastmasės ilgainiui nepradeda girgždėti. Nepriekaištingus rezultatus čia demonstravo: „Audi Q8“, BMW X2, „Hyundai Santa Fe“, „Suzuki Jimny“, „Volkswagen Touareg“.

„Šoninis posvyris“ (įkalnės ir nuokalnės įveikimo kampai) – matuojamos automobilio galimybės užvažiuoti ir nuvažiuoti nuo stačios kliūties, ar tam netrukdo buferiai, ne per maža prošvaisa ir pan. Idealiai šioje rungtyje pasirodė: „Audi Q8“, „Dacia Duster“, „Honda CR-V“, „SsangYong Rexton“, „Suzuki Ignis“, „Suzuki Jimny“, „Volkswagen Touareg“.

Diferencialų blokavimas (priekinės, galinės ašies ir tarpašinis): maksimalius balus gavo „Subaru XV“, turintis nuolatinę visų keturių varančių ratų pavarą. Nuo jo nedaug atsiliko BMW X2, „SsangYong Rexton“, „Suzuki Ignis“, „Volkswagen Touareg“.

Važiavimas į 29 laipsnių statumo įkalnę parodo ne tik automobilio pravažumą, bet ir variklio galią, pavarų dėžės darbą. Čia puikiai pasirodė „Audi Q8“, „Dacia Duster“, „Suzuki Ignis“, „Suzuki Jimny“, „Volkswagen Touareg“.

Pravažumą vertinusius žmones kiek nustebino nevienodas „Audi Q8“ ir „Volkswagen Touareg“ pasirodymas – tuos pačius variklius, pavarų dėžes ir daug kitų komponentų turintys visureigiai kai kuriose rungtyse atrodė labai skirtingai. „Volkswagen“ koncerno kūrinys, nors yra pigesnis, atrodė geriau nei „Audi“.

Puikūs „Subaru“ rezultatai turbūt nieko nenustebino, nes tai – vienintelis automobilis su nuolatine keturių varančių ratų pavara. Daugelyje rungčių nepriekaištingai pasirodė abu rėminės konstrukcijos visureigiai – „SsangYong Rexton“ bei „Suzuki Jimny“, o praktiškai visose gerai atrodė ir pigiausias rinkimų automobilis – „Dacia Duster“. Tai įrodo, kad ne visuomet kaina lemia kokybę.