Didžiausias ir naujausias korėjiečių „Hyundai“ modelis „Santa Fe“ gavo maksimalų, penkių žvaigždučių įvertinimą. Suaugusiųjų apsauga įvertinta net 94 procentais. Visus avarijų testus automobilis įveikė gerai, tačiau ekspertai atkreipė dėmesį, kad, smūgio į galinę dalį metu, gale važiuojančių keleivių kaklas gali patirti rimtas traumas.

Už vaikų apsaugą „Santa Fe“ skirtas 88 proc. įvertinimas, pėsčiųjų apsauga įvertinta 67 proc., o elektroninės saugumo sistemos uždirbo 76 proc. įvertinimą.

Užkliuvo vaikiškų kėdučių tvirtinimai

Naujasis prabangus BMW X5 taip pat įvertintas penkiomis saugumo žvaigždutėmis. Suaugusiųjų apsauga įvertinta 89 proc. Smūgio priekine automobilio dalimi į deformuojamą barjerą metu vairuotojas patyrė sunkias blauzdų traumas.

Gerai įvertinta X5 vaikų apsauga – 86 proc. Ekspertai dalį balų atėmė už tai, kad priekinė sėdynė neturi nei „Isofix“, nei „i-Size“ vaikiškų kėdučių tvirtinimo taškų. Pėsčiųjų apsauga ir elektroninės saugumo sistemos buvo įvertintos po lygiai – 75 proc.

Dar vienas maksimalų įvertinimą gavęs automobilis – prabangus elektromobilis „Jaguar I-Pace“. Atliekant įvairių smūgių į kliūtis testus, ekspertai užfiksavo keletą lengvų ir vidutinio sunkumo traumų, kurios avarijos atveju nekelia pavojaus žmonių gyvybėms, todėl skirtas 91 proc. įvertinimas.

Vaikų apsauga įvertinta 81 proc. Kaip ir bavaro X5 atveju, britiškam „I-Pace“ dalis balų atimta už tai, kad priekinėje keleivio sėdynėje nėra „Isofix“ ir „i-Size“ vaikiškų kėdučių tvirtinimo galimybės. Pėsčiųjų apsauga įvertinta gerai ir už ją automobiliui skirtas 71 proc. Elektroninės saugumo sistemoms skirtas 81 proc. įvertinimas.

Vidutinio dydžio, didesnio pravažumo „Audi Q5“ taip pat stoja į penkių žvaigždučių klubą. Už suaugusiųjų apsaugą šiam automobiliui skirtas 95 proc. įvertinimas. Atlikus visus smūgius į kliūtį, viduje sėdintys vairuotoją ir keleivį imituojantys manekenai neužfiksavo jokių rimtesnių sužalojimų.

Už vaikų apsaugą Q5 gavo 86 proc. įvertinimą. Kaip ir nutinka dažniausiai, dalis balų atimta už tai, kad automobilio priekinė keleivio sėdynė neturi „Isofix“ ir „i-Size“ vaikiškų kėdučių tvirtinimo taškų, bet sumokėjus papildomai, „Isofix“ tvirtinimai gali būti sumontuoti. Pėsčiųjų apsauga įvertinta 76 proc., o elektroninės saugumo sistemos – 85 proc.

Neseniai Lietuvos metų automobilio titulą gavęs „Peugeot 508“ taip pat pateko į negailestingųjų „Euro NCAP“ specialistų rankas. Tai dar vienas automobilis gavęs maksimalų saugumo įvertinimą. Suaugusiųjų apsauga įvertinta net 96 proc.

Už vaikų apsaugą prancūzui skirti 86 proc. Standartiškai šis automobilis neturi „Isofix“ ir „i-Size“ vaikiškų kėdučių tvirtinimo taškų, tačiau jie gali būti sumontuoti kaip papildoma įranga. Pėsčiųjų apsauga įvertinta 71 proc., o elektroninės saugumo sistemos gavo 79 proc.

Vienais saugiausių pasaulyje laikomi „Volvo“ automobiliai dar kartą įrodė, kad toks epitetas jiems skiriamas ne šiaip sau. Vidutinio dydžio sedanas „Volvo S60“ ir universalas V60 buvo įvertinti penkiomis saugumo žvaigždutėmis.

Suaugusiųjų apsauga – 96 proc. Testo metu, kai automobilis priekine dalimi trenkiasi į deformuojamą barjerą metu, vairuotojui užfiksuota vidutinio sunkumo kojos trauma. Tačiau daugiau jokių priekaištų saugumo ekspertai šiems automobiliams neturėjo.

Vaikų apsauga įvertinta 84 proc. ir čia kartojasi X5, „I-Pace“ ir „SantaFe“ istorija – priekinėje keleivio sėdynėje nėra „Isofix“ ir „i-Size“ vaikiškų kėdučių tvirtinimo taškų. Tiesa, kaip papildoma įranga „Isofix“ tvirtinimas gali būti sumontuotas.

S60 ir V60 už pėsčiųjų apsaugą gavo 74 proc., o už elektroninės saugumo sistemas – 76 proc. įvertinimus.

Gavo vieną žvaigždutę

Amerikiečių „Jeep Wrangler“ saugumo ekspertų nesužavėjo. Šiam automobiliui skirta vos viena iš penkių galimų saugumo žvaigždučių. Suaugusiųjų apsauga įvertinta vos 50 proc. Įvairių smūgių testų metu ir vairuotoją ir keleivį imituojantys patyrė įvairaus sunkumo sužalojimus – nuo lengvų, iki kritinių, kurie gali būti pavojingi gyvybei.

"Jeep Wrangler" saugumo bandymai

„Wrangler“ vaikų apsauga taip pat ne pati geriausia – 69 proc. 6 ir 10 metų amžiaus vaikus imituojantys manekenai patyrė lengvus krūtinės ir vidutinio sunkumo galvos sumušimus. Taip pat šio visureigio priekinė sėdynė neturi „Isofix“ ir „i-Size“ vaikiškų kėdučių tvirtinimo galimybių.

Pėsčiųjų apsauga įvertinta tik 49 proc. Ypač pėstiesiems pavojinga viršutinio variklio dangčio dalis. Elektroninės saugumo sistemos sulaukė vos 32 proc. įvertinimo. „Wrangler“ standartiškai neturi nei autonominės stabdymo, nei nukrypimo nuo važiavimo linijos sistemų.

Kritinės traumos ir sužalojimai

Nors „Wrangler“ ir nesužibėjo, tačiau dar prasčiau pasirodė italų mažylis „Fiat Panda“. Atlikę visus saugumo testus ir įvertinę visas šio automobilio saugumo sistemas, „Euro NCAP“ specialistai skyrė pati prasčiausią įmanomą rezultatą – nulį saugumo žvaigždučių.

Atlikus visus susidūrimų su kliūtimis testus, suaugusius žmones imituojantys manekenai užfiksavo daugybę įvairaus stiprumo sužalojimų. Dideli galvos ir krūtinės bei kritiniai galvos sužalojimai lėmė, kad už suaugusiųjų apsauga skirtas tik 45 proc. įvertinimas.

Vaikų apsauga – vos 16 proc. įvertinimas. Smūgių metu 6 ir 10 metų vaikus imituojantys manekenai patyrė kritines galvų traumas arba rimtus krūtinės sužalojimus. Galiausiai taškai buvo atimti ir už tai, kad „Panda“ turi tik „Isofix“ vaikiškų kėdučių tvirtinimo taškus, kurie yra galinėje sėdynėje.

Pėsčiųjų apsauga įvertinta 47 proc. Priekinis automobilio stiklas, šoniniai statramsčiai ir galinė variklio dangčio dalis – kritinės vietos, kurios susidūrimo su pėsčiuoju metu gali sukelti kritines galvos traumas.

Galiausiai už elektronines saugumo sistemas „Fiat Panda“ gavo neįtikėtinai mažą – 7 proc. įvertinimą. Vienintelė sistema, kurią turi šis automobilis – perspėjimas apie saugos diržus neprisegusius keleivius. Daugiau jokių kitokių sistemų, kurias vertina „Euro NCAP“ specialistai, standartinės komplektacijos „Panda“ neturi.