Metų automobilis rinkimų pradžioje buvo renkamas iš 33 skirtingų modelių. Visi jie buvo bandomi įvairiomis sąlygomis: visureigiams teko įveikti specialią bekelę pakeičiančią platformą, be to, buvo surengti stabdymo testai, patikrinta, kaip veikia automobilių autonominės stabdymo sistemos ir t.t.

Po ilgų bandymų iš 33 modelių buvo atrinkti 7 geriausieji. Jais tapo BMW X2, „Ford Focus“, „Hyundai Kona EV“, „Kia Ceed“, „Mercedes-Benz“ A klasė, „Peugeot 508“ ir „Volkswagen Touareg“.

Visgi surinkęs daugiausiai balų, geriausiu pripažintas Prancūzijos automobilių gamintojo „Peugeot“ pasididžiavimas – 508 modelis. Labai nedaug nuo jo atsiliko ir Pietų Korėjos automobilių gamintojo „Kia“ gamos naujovė – „Ceed“ modelis.

Finalininkų septintuke „Peugeot 508“ aukščiausiu balu įvertino trys iš dešimties komisijos narių: Vitoldas Milius, Ilona Steponėnė ir Valdas Valiukevičius. 1-2 vietas pagal skirtus balus jis pasidalijo dar dviejų žurnalistų, Dainiaus Leonavičiaus ir Dinos Sergijenko, vertinimo skalėse.

Viso „Peugeot 508“ surinko 49 balus. Antroje vietoje liko „Kia Ceed“ (43 balai), trečioje – „Ford Focus“ (42). Ketvirtas liko pirmą kartą į septintuką išrinktas elektromobilis „Hyundai Kona EV“ (36), penktas – „Mercedes-Benz A-Class“ (33), šeštas – „Volkswagen Touareg“ (27), septintas – BMW X2 (20).

Rastas ir visureigis, ir šeimos automobilis

Įteikta ir daugiau apdovanojimų. Pavyzdziui, „Metų vairu“ tapo ralio kroso lenktynininkas Rokas Baciuška, pergalėmjs nustebinęs ne tik Lietuvą, bet ir Europą.

„Peugeot 508“ tapo ne tik „Lietuvos metų automobiliu 2019“ – jis nugalėjo ir nominacijoje „Už dizainą“. Čia prancūzų sprendimai buvo pripažinti geresniais už britų „Jaguar I-Pace“ bei vokiečių „Mercedes-Benz A-Class“.

„Tautos automobilio“ prizas teko „AUdi A6“ modeliui, be to, jam teko ir „Verslo klasės“ automobilio titulas.

„Metų visureigio“ titulas atiteko žanro klasikai – rėminiam nedideliam visus varančiuosius ratus ir viską, kas reikalinga bekelėje, turinčiam „Suzuki Jimny“.

„Neste saugiausio stabdžio“ nominacijos laimėtojas buvo renkamas su Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkų pagalba. Visi 33 rinkimų dalyviai atliko stabdymo nuo 100 km/val. iki visiško sustojimo testą, o speciali VGTU įranga matavo jų lėtėjimo pagreitį – stabdymo efektyvumą. Geriausią rezultatą pademonstravo „Dacia Duster“ – pigus, tačiau lengvas ir dėl to efektyviai stabdantis automobilis, aplenkęs antrą-trečią vietą pasidalijusius prabangų BMW X5 (jo stabdžių sistema veikia efektyviai dėl labai plačių padangų) bei lengvą „Suzuki Swift Sport“.

Sportiškiausiu pripažintas dar vienas „Suzuki“ modelis – „Swift Sport“.

„Metų inovacija“ pripažintas elektra varomas „Jaguar I-Pace“ modelis.

„Metų šeimos automobiliu“, padedant feisbuko bendruomenei ir prisidedant „Metų automobilio“ komisijai, paskelbtas „Kia Ceed SW“ modelis.

Komisijoje – dešimt žurnalistų

„Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisija kiekvienais metais renkama Lietuvos žurnalistų autoklubo susirinkimo metu.

Į „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimų komisiją buvo išrinkti ir visą mėnesį automobilius testavo šie žmonės:

  • Linas Butkus (portalo Vz.lt Auto rubrikos redaktorius, žurnalo „Verslo klasė“ autorius),
  • Ramūnas Fetingis (TV6 laidos „Autopilotas“ bei „Žinių radijo“ laidos „Piko minutės“ vedėjas),
  • Renaldas Gabartas (Lrt.lt, žurnalų „Žmonės“ ir „Mano ūkis“ autorius),
  • Mindaugas Grinius („Valstiečių laikraščio“ priedo „Technikos kiemas“ redaktorius ir naujienų agentūros ELTA korespondentas),
  • Dainius Leonavičius (LNK laidos „Ne vienas kelyje“ vedėjas),
  • Vitoldas Milius (žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius),
  • Jurgis Paplaitis (Delfi.lt autorius ir internetinės laidos „Motorai“ vedėjas),
  • Dina Sergijenko (Delfi.lt Auto rubrikos redaktorė),
  • Ilona Steponėnė (Lrytas.lt Auto rubrikos redaktorė),
  • Valdas Valiukevičius (LNK laidos „Ne vienas kelyje“ prodiuseris).