„Važiuodami į mokymus vis pavydėdavome kolegoms šio modelio. Pirmą kartą pristatytas 1991 m., šio sedanas pardavimais nusileidžia tik „Lexus“ lyderiui – RX visureigiui. Ir, esame tikri, kad Lietuvoje šį automobilį tikrai rinksis“, – kalbėjo Gintaras Sudaras, „Lexus Vilnius“ pardavimų vadovas.

Visgi šio automobilio atsiradimas reiškia ir kitą naujovę: Europos rinkoje nebelieka GS – panašaus dydžio sedano, varomo galiniais ratais.

„Premium“ segmento sedanas – turi priekinius varančiuosius ratus, automatinę pavarų dėžę, hibridinę jėgainę, kurią sudaro elektros variklis bei įprastas, benzinu varomas, 2,5 l darbinio tūrio motoras. Bendra abiejų jėgainių galia – 218 AG (160 kW).

„Kodėl tik vienas variklis? Žinome, kad 2020 m. visose Europos Sąjungos šalyse turėtų įsigalioti Paryžiaus klimato susitarimo nuostatos, tad, greičiausiai, sulig tuo atsiras ir kažkoks automobilio mokestis. Todėl turime tik hibridinę jėgainę“, – vienintelę įmanoma jėgainę gynė Mindaugas Kraujutis, „Lexus Kaunas“ atstovas.

Platesnis ir ilgesnis

„Lexus“ atstovai pristatydami automobilį pabrėžė, kad nors kėbulas – sedano, automobilis turi žemėjančią stogo liniją, primenančią kupė, o tuo pačiu – ketverias duris ir itin erdvę galinę sėdynių eilę. Ženklo atstovai išdavė, kad gale erdvė tik 1 mm mažesnė nei prabangiausiame „Lexus“ modelyje – LS. Taip pat 8 laipsnių kampu reguliuojasi galinių sėdynių eilės atlošai.

Palyginus su pirmtaku, ES mnodelis yra 66 mm ilgesnis ir 45 mm platesnis. Be to, automobilis yra 5 mm žemesnis nei ankstesnės kartos modelis, o ratų bazė – 50 mm ilgesnė nei anksčiau.

Tarp naujovių – ženkliai geresnė garso izoliacija. Tris sluoksnius turinčia izoliacine medžiaga išklotas beveik visas automobilio dugnas, šonai ir pan., todėl, žada G. Sudaras, vairuotojai, kuriuos erzindavo „troleibuso garsas“ tada, kai elektros pavarą turintis automobilis stodavo, šio garso turėtų negirdėti.

ES modeliui sukurti panaudota GA-K platforma, todėl sedano važiuoklė standesnė nei kiek didesnių LS ir LC modelių. Be to, pabrėžia „Lexus“ atstovai, važiuoklė ne pneumatinė – amortizatoriai valdomi elektra, todėl tiek renkantis vairavimo režimą, tiek priklausomai nuo vairavimo stilistikos, automobilis pasirenka, kiek standi ar komfortiška turėtų būti važiuoklė. Tiesa, adaptyvi važiuoklė, kaip ir įvairių vibracijų slopinimo sistemą, turi ne visi ES modeliai, o tik žymimi „F Sport“ ženklu.

Lexus ES

Pėsčiuosius „matys“ ir naktį

Lexus ES“ modelis turi ir antros kartos „Safety System+“ saugumo sistemų paketą. Pastarajame yra būtiniausi saugos elementai, padėję saugumo bandymuose „Euro NCAP“ surinkti 5 žvaigždučių įvertinimą.

„Lexus“ atstovai kalbėdami apie saugumo sistemas pabrėžė tai, kad jei iki šiol visi naujausi „Lexus“ modeliai galėdavo atpažinti pėsčiuosius dieną, ES modelis tą padaryti galės ir naktį. Taip pat automobilyje veikia adaptyvi nuolatinio greičio palaikymo sistema, suderinta su važiavimo eismo juostoje asistentu.

Tarp naujovių – adaptyvios tolimosios šviesos, galinčios neakinti priešais esančių vairuotojų, o tuo pačiu – apšviesti aukštai kelyje esančius kelio ženklus ir pan.

Konkurentų gausu

Kitų metų sausį pirmus pirkėjus pasieksiančio modelio kaina prasideda nuo 45,2 tūkst. eurų. „F Sport S“ – sportišką apdailos paketą turinčio – modelio kaina siekia 56,7 tūkst. eurų. O prabangiausiai įrengtas „Luxury“ modelis kainuos nuo 61,1 tūkst. eurų.

Visgi akivaizdu, kad konkuruoti teks itin nemažą pasirinkimą turinčiame segmente, mat Vokietijoje gaminami rimčiausi „Lexus“ konkurentai siūlomi su gerokai platesne variklių gama, taip pat ir galimybę turėti ne tik priekinius ar galinius varančiuosius ratus, bet ir visų varančiųjų ratų pavarą.

Pavyzdžiui, naujo „Audi A6“ modelio kaina su dyzeliniu 2 l darbinio tūrio 204 AG galios varikliu ir automatine pavarų dėže kaina prasideda nuo 46,4 tūkst. eurų.

5 serijos BMW su benzininiu 184 AG galios varikliu ir automatine pavarų dėže kainuoja nuo 50 tūkst. eurų.

E klasės „Mercedes-Benz“ su automatine pavarų dėže, keturių varančiųjų ratų sistema, turbodyzeliniu varikliu kainuoja nuo 50 tūkst. eurų.