ESA sudarinėja žvaigždėlapius su „Gaia“ palydovu, sužymėjusiu daugiau nei milijardą žvaigždžių. Su „Nissan Navara Dark Sky“ koncepciniu automobiliu astronomai gali atlikti tolimesnių visatos kampelių stebėjimus iš sunkiai pasiekiamų vietų, kur astronomams netrukdo miestų žiburiai.

Automobilyje naudojama daugybė išmanių funkcijų, atnaujintų specialiai tam, kad patenkintų ESA specialistų poreikius.

  • Automobilis turi išmanų pastovaus greičio palaikymą su vairavimo pagalbos sistemomis. Jos palaiko atstumą iki priekyje esančios transporto priemonės ir išlaiko automobilį bei priekabą eismo juostos viduryje važiuojant net vingiuotu keliu.
  • Išmani aplinkinio vaizdo stebėjimo sistema buvo atnaujinta, dabar vairuotojas gali matyti automobilio ir priekabos vaizdą iš viršaus, taip palengvinama viso sąstato parkavimo procedūra.
  • Aklosios matymo zonos įspėjimas buvo patobulintas, tad dabar matomi ir objektai, patenkančius ir į akląją priekabos zoną.
  • Vilkimo kablį su priekaba sulygiuojanti sistema leidžia lengviau prikabinti teleskopą vežančią priekabą.
  • Naudojama „Nissan Leaf“ elektrinio automobilio technologiją, skirta papildomo maitinimo tiekimo užtikrinimui.

Pagrindinis priekabos akcentas – ypač galingas „PlaneWave“ teleskopas.

„Nissan Navara Dark Sky“ koncepcinis automobilis padės atlikti dangaus kūnų stebėjimus labai nuošaliose vietose, išvengiant šviesos taršos, ir saugiai bei lengvai transportuoti teleskopus“, – sakė ESA „Gaia“ vyresnysis misijos vadovas Fredas Jansenas. – Tokie teleskopai, kaip esantis priekaboje, yra reikalingi mūsų galaktikos planetų ir žvaigždžių tyrimams bei „Gaia“ surinktų duomenų analizę.“

Pritaikė kosmoso stebėjimui

„Nissan Navara Dark Sky“ koncepcinio automobilio dizainas yra įkvėptas kosmoso. Išorės spalvos suderintos taip, kad atkartotų kosminių ūkų motyvus, o interjere suderini tamsūs naktinio dangaus atspalviai su oranžiniais besileidžiančios saulės atspalviais.
Oranžinės šviesą atspindinčios juostelės ant sėdynių užtikrina matomumą transporto priemonėje, todėl nebereikia baltų lempučių, kurios trukdytų astronomo matymui tamsoje.

Kadangi raudona šviesa yra mažiausio žmogaus akies fiksuojamo bangos ilgio ir sukelia mažiausią šviesos taršą, automobilyje ir priekaboje naudojamas tik raudonas apšvietimas, norint išvengti vaizdinių trukdžių stebėjimų metu.

Artimo bendradarbiavimo su ESA rezultatas yra specialus priekabos modulis, gebantis šaldyti atsmosferą joje. Dėl jos teleskopas išlieka stabilus ir sukalibruotas optimalios temperatūros keliaujant bet kur.

Varomas dyzeliu

Atvykus į norimą, dažniausiai sunkiai pasiekiamą vietą, bagažinės modulio mechanizuotą stogą galima atidaryti ir nukreipti teleskopą į naktinį dangų. 40 centimetrų skersmens pagrindinis veidrodis, suteikia galimybę stebėti ne tik detalius Saturno žiedų, bet ir tolimų galaktikų, ūkų ir supernovų vaizdus.

„Nissan Navara Dark Sky“ koncepcinis automobilis turi 2,3 litro 190 AG dyzelinį variklį su dvigubu turbokompresoriumi bei 450 Nm sukimo momentu. Tai leidžia „Navarai“ įveikti sudėtingą reljefą nuošaliose vietose ir lengvai susidoroti su teleskopo modulio svoriu.

„Navara“ ir priekaba yra aprūpinti nešiojamais akumuliatorių blokais, naudojančiais patikrintą ir išbandytą elektrinių transporto priemonių akumuliatorių technologiją. Akumuliatoriai yra nuolat kraunami ir prireikus yra paruošti naudojimui.

Į papildomas išmanias funkcijas įeina „Wi-Fi“, vieta nešiojamajam kompiuteriui ir UHF ryšys momentiniam duomenų perdavimui į bet kurią pasaulio vietą. Aštuoni sujungti sensoriai kiekviename automobilio ir priekabos kampe informuoja vairuotoją apie automobilio aplinką per „NissanConnect“ informacijos ir pramogų jutiklinį ekraną prietaisų skydelyje.

„Nissan“ pažangaus mobilumo sistemos leidžia „Navara“ pastatyti teleskopo priekabą optimalioje padėtyje. Radaro jutikliai ir kameros reljefe ieško tinkamos vietos priekabos pastatymui ir stabilizavimui. Lyginant su standartiniu „Navara“, bendras „Nissan Navara Dark Sky“ koncepcinio automobilio važiuoklės aukštis buvo padidintas, todėl prošvaisa didesnė ir geresnis automobilio pravažumas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)