Labai trumpam „Porsche“ salone Vilniuje stabtelėjo du modeliai – švelniai pilkos spalvos „Porsche 911 Sport Classic“ ir išskirtinis mėlynas „Porsche 911 Speedster“. Abu modeliai, pasakojo Rasa Klimavičiūtė, „Porsche“ centro Vilniuje direktorė, sukurti 2010-aisiais, kai „Porsche Exclusive Manufaktur“ padalinys šventė 25-erių metų jubiliejų. Nepaisant to, kad modeliai – nebe nauji, jų vertė tik auga. Pavyzdžiui, jei prieš 8-erius metus „911 Sport Classic“ kainavo apie 201 tūkst. eurų, šiandien už tokį automobilį tektų pakloti apie 400 tūkst. eurų.

Ir taip auganti vertė – nieko keisto, mat abu į Lietuvą atkeliavę modeliai yra ribotos laidos, skirti kolekcionieriams ir „Porsche“ gerbėjams. „911 Sport Classic“, kuriam pagrindu buvo „911 Carrera S“ modelis, išleistas tik 250 vienetų tiražu, o „911 Speedster“, įkvėptas legendinio „Porsche 356“ rodsterio, tėra 356 vienetai. Beje, abiejų į Lietuvą atkeliavusių išskirtinių automobilių lentelėse, kur žymimas serijos numeris, įrašyti nuliai – šie modeliai nebuvo parduodami ir yra „Porsche“ muziejaus nuosavybė.

Atkartojo stogo išlinkius

„911 Sport Classic“ gimė kaip duoklė sportiniams „Porsche“ automobiliams. Stengtasi, kad moderniame automobilyje atsirastų kuo daugiau klasikinių elementų, tad, pavyzdžiui, tyčia pasirinkta klasikinė pilka spalva, o per visą kėbulą matyti einančios dvi juostos. Tai, aiškino Aurimas Mieliausias, „Porsche“ pardavimų vadovas, sportinio automobilio simbolis, mat prieš daugelį metų būtent tokios dvi juostos išskirdavo sportui skirtas mašinas.

Porsche 911 Sport Classic

Tarp išskirtinių elementų – stogo šonuose esantys iškilimai, suformuojantys savotišką bangą. A. Mieliauskas pasakojo, kad šitaip anksčiau buvo daroma todėl, kad ne visi sportininkai tilpdavo į automobilį dėvėdami šalmą. Nors į „911 Sport Classic“ tikrai tilptų sportininkas, visgi modernią elektra valdomą važiuoklę, 6 laipsnių mechaninę pavarų dėžę su mažesnės eigos pavarų svirtimi bei 3,8 l darbinio tūrio 408 AG variklį turinčiame modelyje tokie stogo išlinkimai buvo taip pat suformuoti.

Vyšnia ant torto tapo išskirtinis galinis aptakas, dar pravardžiuojamas „anties uodegėle“ (duck tail. Angl.). Pastarasis atkeliavęs iš kadaise greičiausio serijinio automobilio – „911 Carrera RS 2.7“.
Išskirtinių detalių yra ir interjere. Pavyzdžiui, ant sėdynių ir durų apdailų „Porsche“ padalinio darbuotojai nusprendė ornamentą išpinti iš odos, oda aptrauktas ir ne vienas kitas salono elementas, netgi, pavyzdžiui, durų rankenėlės.

Porsche 911 Sport Classic

Leidimo reikia net spalvai

„911 Speedster“ modelis kartoja „Porsche 356“ istoriją. Pastarasis modelis gimė iš idėjos sukurti kiek pigesnį ir įperkamesnį „Porsche“ automobilį. Mažinant modelio kainą šis buvo gerokai palengvintas, o tai reiškė, kad atsikračius papildomo svorio tuomečiai ne itin galingi varikliai leido lengvesnį automobilį vairuoti kur kas smagiau.

„Tad „Speedster“ yra duoklė šiai praeičiai. Priekinis automobilio stiklas yra 70 mm trumpesnis, jis yra tik dvivietis, nors įprastai tai turėtų būti keturvietis variantas. Net stogo mechanizmas yra mechaninis, o ne automatinis – taip taupytas svoris“, – pasakojo A. Mieliauskas ir pridūrė, kad sutaupyti kilogramai leido pasiekti šiam „Porsche“ itin reikšmingą skaičių – 3,8 kg 1 arklio galiai.

Porsche 911 Speedster

3,8 l darbinio tūrio 408 AG variklis šiame modelyje derinamas su automatine 7 laipsnių PDK pavarų dėže, be to, išskirtinai šiaip modeliui parinkta „Pure Blue“ spalva. Pastarosios, aiškino specialistas, užsisakyti nepavyks jokiam kitam modeliui, nebent būtų pritaikyta išimtis. Tokia, pavyzdžiui, pasinaudojo buvusi „Top Gear“ žvaigždė Richardas Hammondas, turėjęs „911 Sport Classic“ modelį. Kai vyras įsigijo dar vieną, šįkart šiuolaikinį, sportinį „Porsche“, jam buvo leista automobilio kėbulą nudažyti būtent šviesia pilka, kaip „911 Sport Classic“, spalva.

Mėlynų akcentų yra ir rodsterio interjere. Čia mėlynos odos elementų turi sėdynės, centrinė konsolė, mėlynos siūlės taip pat salono akcentas. Be to, ant sėdynių apatinės dalies – mėlynai juodas šachmatų lentos raštas. Pastarasis, sako „Porsche“, simbolizuoja finišo vėliavą.

Porsche 911 Speedster

Kriterijų sąrašas pirkėjams

Kalba apie leidimus naudoti vieną ar kitą elementą – ne šiaip sau. Pasirodo, įsigyti „Porsche Exclusive Manufaktur“ padalinio patobulintą automobilį nėra taip lengva ne tik dėl to, kad kiekvieno modelio laida ribota. Pardavinėti tokius modelius turi teisę tik tie „Porsche“ atstovai, kuriems suteiktas „Porsche Exclusive Flagship Dealer“ statusas. Baltijos šalyse vieninteliai tokį statusą turi lietuviai.

Net ir tada tenka pakovoti dėl automobilio, mat, sakė R. Klimavičiūtė, neretai suteikiama galimybė parduoti vos vieną išskirtinį modelį. Ir lietuviai šia proga tikrai naudojasi. Štai prieš metus Lietuvoje buvo parodytas aukso spalvos „Porsche 911 Turbo S Exclusive“. Nors tokių modelių pagaminta tik 500, vienas jų buvo įsigytas būtent Lietuvoje. Kiek anksčiau teko išvysti vos 100 vienetų tiražu išleistą „911 Targa 4S Exclusive“ – Lietuvoje taip pat buvo nupirktas vienas toks automobilis.

Anot A. Mieliausko, dauguma pirkėjų įsigiję išskirtinius ribotos laidos modelius nesistengia jų laikyti po devyniais užraktais, tačiau mielai jais važinėjasi. R. Klimavičiūtė pabrėžia, kad retai kada toks pirkinys būna pirmiausia siejamas su investicija, mat „Porsche“, suteikę galimybę parduoti išskirtinį automobilį, pateikia ir potencialių pirkėjų kriterijų sąrašą.

„Pateikiamas kriterijų, kuriuos turi atitikti automobilio pirkėjas, sąrašas. Žinoma, nėra vardijama pavardėmis, tačiau gamintojas nori, kad ribotos serijos automobilį perkantis žmogus turėtų kažkokią kolekcionieriaus patirtį, būtų turėjęs ne vieną „Porsche“, netgi ne vieną sportinį automobilį. Kitaip tariant, norisi, kad žmogus būtų ženklo ambasadorius. Svarbu, kad gamintojas nebūtų siejamas su neigiamą reputaciją turinčiais asmenimis, taip pat – tarp kriterijų nėra ir žinomumo faktoriaus“, – kalbėjo R. Klimavičiūtė.

Be to, neslėpė „Porsche“ Vilniaus centro vadovė, norima, kad automobilis nebūtų perkamas tik pardavimui, tad tarp rekomendacijų yra netgi užuomina, kiek automobilis turėtų būti išlaikomas iki jo antro pardavimo. Tiesa, šios prievolės, nors „Porsche“ atstovai ir turi galimybę, automobilių pirkėjams niekas neužkrauna, mat, sako R. Klimavičiūtė, kol kas tokios būtinybės nebuvo.