Po triukšmingai nuskambėjusio ir milžinišką žalą padariusio „dyzelgeito skandalo“, „VW“ kompanija 2016 metais pradėjo intensyviau mąstyti apie elektrines transporto priemones.

Ir vienas iš jų paskelbtos elektromobilių plėtros strategijos tikslų buvo iki 2025 metų pagaminti 3 milijonus elektrinių automobilių. Čia kalbama apie visus „Volkswagen“ grupės prekės ženklus – „Volkswagen“, „Audi“, „Porsche“ ir kt.

Norėdami pasiekti šį tikslą ir išlaikyti itin didelį automobilių gamybos greitį, jie buvo numatę patys gamintis elektromobilių baterijas, tačiau šie planai kuriam laikui buvo atidėti. Vietoj to, „Volkswagen“ pasirašė su esamais elektromobilių baterijų gamintojais tiekimo sutartis, kurių vertė 48 mlrd. dolerių.

Visgi, skelbiant šių metų antrojo ketvirčio finansinius rezultatus, „Volkswagen“ generalinis direktorius Herbertas Diessas pareiškė, kad nenori priklausyti nuo baterijų gamintojų.

„Ilgalaikėje perspektyvoje turime nepriklausyti nuo kelių Azijos gamintojų“ – teigė „Volkswagen“ vadovas.

Dabar jų jau pasirašytos elektromobilių baterijų pirkimo sutartys galioja iki 2025 metų, tad čia kažkokių kardinalių pokyčių tikėtis neverta. Tačiau H. Diessas teigė, kad iki to laiko jis sugebės kieto būvio baterijas „atvesti į masinę gamybą“ ir šią baterijų gamyklą „Volkswagen“ statys pati – labai tikėtina, kad Europoje.

Galima pagalvoti, kad tai tėra viešųjų ryšių akcija, tačiau „Volkswagen“ jau ėmėsi tam tikrų žingsnių. Praėjusį mėnesį buvo skelbiama, kad „Volkswagen“ investavo į kieto būvio baterijų technologijos vystymą.

Manoma, kad kieto būvio baterijos yra saugesnės už įprastas ličio jonų baterijas ir gali pasižymėti didesniu energijos tankiu. Deja, bet dar niekam nepavyko šios technologijos komercializuoti ir, žinoma, tai padaryti už konkurencingą kainą.

Baterijų poreikis tik auga ir dar praėjusiais metais vokiečių automobilių gamintojas sakė, kad iki 2025 m. reikės bent 40 tokių baterijų gamyklų, kaip „Tesla“ turima „Gigafaktory“. Pats Elonas Muskas yra sakęs, kad „didžiausias augimo ribojimas yra tai, kaip greitai galima padidinti baterijų gamybą ir paspartinti visą tiekimo grandinę“.

Vis daugiau automobilių gamintojų rimtai vertina elektromobilių potencialą ir investuoja į šią sritį. Daugelis iš jų daro tą patį ką ir „Volkswagen“, tai reiškia, kad dirba su esamais baterijų tiekėjais.

O tai, augant elektromobilių poreikiui bei jų gamybos apimtims ir nestatant naujų baterijų gamyklų, gali tapti labai rimta problema. Tad H. Diesso pareiškimas patiems statyti baterijų gamyklą yra pozityvi žinia, o ar tai pavirs tiesa, tik laikas parodys.