Ne vien pagrindinėmis miesto gatvėmis riaumojantys vilkikai jau senokai kėlė skausmą gyventojams.

Dabar galvas pradėjo skaudėti ir valdžios vyrams, išvydus gilokas provėžas, įspaustas gatvėse, iš kurių ką tik išvažiavo asfaltą išliejusi „pragaro mašina“.

Turite įamžinę apgadintų, šviežiai asfaltuotų Panevėžio gatvių vaizdų? Kviečiame jais pasidalinti atsiuntus e. paštu auto@delfi.lt. Jei domina automobilių ir eismo naujienos, kviečiame prisijungti prie DELFI Auto feisbuko gerbėjų grupės!

Panevėžio gatves Savivaldybė bando gelbėti paskelbusi draudimą tranzitiniam sunkiasvoriam transportui važiuoti per miestą. Tokioms mašinoms bus draudžiama vykti per Panevėžį Daugpilio–Rokiškio–Panevėžio, Rygos–Pasvalio–Panevėžio ir Vilniaus–Panevėžio kryptimis.

Draudimas vilkikams galios iki spalio. Į miestą bus įleidžiamas tik aptarnaujantis sunkiasvoris transportas.

„Dar prieš pradėdami gatvių atnaujinimo darbus svarstėme, kaip padaryti, kad ne tik būtų įmanoma pakloti naują asfalto dangą, bet ir ją išsaugoti nedeformuotą. Kai šitokios ekstremalios oro sąlygos, karštas asfaltas nėra toks atsparus, kaip turėtų būti“, – teigė miesto Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Tomas Jukna.

Anot jo, diena iš dienos termometro stulpeliams laikantis ties 30-ia laipsnių, karštojo regeneravimo būdu paklotas naujas asfaltas įkaista ir tampa elastingas. Pavaduotojo teigimu, pernai ir šiais metais suremontuotų gatvių kokybės analizės rezultatai tik patvirtino nuogąstavimus dėl vilkikų daromos žalos.

Šįmet „pragaro mašinos“ atnaujintose gatvėse, ypač ties sankryžomis, jau pastebėtos deformacijos. Sutvarkytose pernai, pasak T. Juknos, pažeidimų nenustatyta.

Gatvėse – ratų žymės

Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas mano, kad atnaujintoms gatvėms pakenkė didžiuliai sunkiasvorių mašinų srautai. Kiek pagausėjo per miestą važiuojančių vilkikų, duomenų Savivaldybė neturi.

T. Juknos teigimu, net be jų plika akimi matyti, kad mašinų gatvėse bent padvigubėjo. Eismas ypač suintensyvėjo Smėlynės, S. Kerbedžio, Nemuno, Aukštaičių, Beržų, J. Biliūno ir Velžio kelio, Klaipėdos gatvėmis.

„J. Biliūno, Elektronikos gatvių atkarpos, kur pernai paklotas asfaltas, išliko nedeformuotos. Sunkiasvoris transportas problemų kelia tik naujai dangai. Šįmet sutvarkytoje Aukštaičių gatvėje, Velžio kelio atkarpoje ir šuliniai jau suspausti, ir prie sankryžų matyti įspaudų. Negalime tvirtini, kad tai vien tranzitinio transporto įtaka. Tomis pačiomis gatvėmis važinėja ir aptarnaujantis sunkiasvoris transportas, bet jo eismo tikrai negalime apriboti“, – teigė pavaduotojas.

Draudimas per miestą važiuoti tranzitiniam transportui suderintas su policija. Pareigūnams teks kontroliuoti, kaip jo laikomasi.

Pasak T. Juknos, kitą savaitę Savivaldybė rengiasi kreiptis ir į Lietuvos automobilių kelių direkciją – prašyti, kol remontuojamas Panevėžio aplinkkelis, tranzitinio transporto eismą vis tiek nukreipti į jį ir uždrausti vilkikams sukti į miestą. Tokių draudžiamųjų ženklų prašoma įrengti ties žiedine sankryža Ūtos kaime.

Visgi Savivaldybės atstovas pripažįsta nesitikintis greito efekto – atsakymo iš direkcijos laukiama nebent po mėnesio.

Virto autostrada

Dėl Panevėžio atnaujintas gatves niokojančių vilkikų Savivaldybė sulaukė gyventojų skundų. Į ją kreipęsi panevėžiečiai piktinasi, kad priemonių išsaugoti neseniai išlietą asfaltą griebtasi gerokai per vėlai.

Neseniai atnaujintos Aukštaičių gatvės individualių namų gyventojai pasakojo gyvenantys tarsi prie judrios autostrados. Anot keturių kaimynų, šia gatve dūzgiančių vilkikų srautas nebenutrūksta ištisą parą.

„Pasakyti, kad eismas suintensyvėjo, būtų per švelnu. Kai prasidėjo aplinkkelio remontas, Aukštaičių gatve važiuoja turbūt kosminiai skaičiai sunkiasvorių. Visais laikais ir bet kuriuo sezonu būdavo galima miegoti prie atviro lango, triukšmas prasidėdavo tik paryčiais, kai žmonės išsiruošia į darbą. Dabar čia nuolatinis vilkikų judėjimas. Jie važiuoja dieną naktį“, – pasakojo Aukštaičių gatvėje gyvenantis vyras.

Anot jo, sunkiasvorių mašinų padaryta žala naujai gatvės dangai – akivaizdi. Aukštaičių g. gyventojai pakraupę stebėjo, kaip kelininkams vos tik išliejus asfaltą gatvės viduryje ir nuėmus važiuoti draudžiamą juostą sunkvežimiai ja lėkė 80 kilometrų per valandą greičiu. Pašnekovo teigimu, dėl to ir Velžio kelio bei Aukštaičių gatvių sankryžoje jau aiškiai matyti provėžos.

„Absoliučiai nesuprantamas miesto valdžios ir policijos požiūris. Negi niekam neįdomu, kad per miestą važiuoja kas nori?“ – piktinosi panevėžietis.

Įvertins gyventojai

Dėl vilkikų srautų atnaujintomis gatvėmis Aukštaičių g. gyventojai teigia ramybės nedavę ir Savivaldybės darbuotojams, ir Tarybos nariams. Ragino nuo sunkiasvorių gelbėti nepigiai kainavusią naują asfalto dangą. Tačiau esą išgirdo paaiškinimą, kad Panevėžyje yra daug įmonių, į kurias reikia pristatyti prekes.

„Kad Aukštaičių gatve ištisą parą važiuotų sunkvežimiai, niekada anksčiau nėra buvę. Kažkaip keistai tik šįmet pradėjo įmones prekėmis aprūpinti ir lyg tyčia tas sutapo su aplinkkelio remontu“, – ironizavo žmonės.

Jie neabejoja, kad atskirti mieste veikiančias įmones ir gyventojus aptarnaujantį transportą nuo gudručių, trumpinančių kelią per miestą, nėra jokios bėdos, jeigu tik būtų noro.

„Tegul pastato savaitei keletą patrulių ir tikrina vilkikų vairuotojų važtaraščius. Sutinku, kad mieste į parduotuves prekių neatskraidins. Bet kai nuolat važiuoja vilkikai su estiškais, čekiškais, lenkiškais numeriais, sunku patikėti, kad visi jie turi reikalų Panevėžio parduotuvėse. Nubaustų tokius, būtų tvarka. Dabar matome Savivaldybės nenorą, o policijos bejėgiškumą. Kam tas gatves asfaltuoti, jei jų nesaugom“, – piktinosi panevėžietis.

Apie tai, kad Aukštaitijos sostinei gresia rimtos bėdos dėl eismo srautų, vyras teigia Savivaldybės darbuotojams kalbėjęs dar ankstyvą pavasarį, vos tik startavus Panevėžio aplinkkelio remontui. Jo nuomone, sunkiasvorių eismą mieste derėjo uždrausti dar prieš pradedant tvarkyti gatves. Tačiau, Aukštaičių g. gyventojo nuomone, ir toks draudimas neturės naudos, jeigu paisyti jo ar ne, bus palikta tranzitinių vilkikų vairuotojų sąžinei.

„Kiek efektyvu, teisingiausiai po savaitės pasakys ne Savivaldybė ir ne policija, o patys gyventojai“, – sako panevėžietis.