Pristatydamas Didžiosios Britanijos konsultacinės bendrovės „Element Energy“ atliktą bendrosios automobilio eksploatacijos kainos studiją, K. Kupšys sakė, kad ypatinga Lietuvos savybė yra tai, kad skaičiuojant automobilių valdymo kaštus Lietuva neturi jokių mokesčių.

„Ypatinga savybė, kai skaičiuojame automobilių valdymo kaštus, kad Lietuva neturi jokių mokesčių. Tai stebina daugelį europiečių kolegų. (...) mes galime džiaugtis, kad esame automobilių kraštas, bet po kurio laiko atsibusime ir pamatysime, kad esame laužynas“, - trečiadienį žurnalistams sakė K. Kupšys.

Jis lygino Lietuvos situaciją su Slovėnija, kuri, anot jo, panaši į Lietuvą tiek teritorija, tiek gyventojų skaičiumi.

Kęstutis Kupšys

„Pirmą kartą Slovėnijoje savininkas sumoka mokesčius, kurie skaičiuojami atitinkamai nuo įsigijimo kainos. Reikia atkreipti dėmesį, kad dyzelis yra su didesniais procentais nei benzinas, hibridas ar elektra. Jie taiko švelnias mokestines priemones“, - sakė K. Kupšys.

Kalbėdamas apie automobilių mokestį, K. Kupšys neatmetė, kad dėl to gali kilti arši diskusija.

„Žinau, kad gali prasidėti arši diskusija, kad, pavyzdžiui, turimas mažas automobilis, bet taršus, nes nesutvarkytas. Arba galingas automobilis, bet jis naujas, sutvarkytas ir teigiama, kad išmes mažiau taršos nei tas mažas ir nesutvarkytas. Tačiau galima pasiekti, kad žmonės pirktų automobilį, kurį gali sau leisti, atsižvelgdami į mokesčius, kuriuos turės mokėti“, - kalbėjo K. Kupšys.

ELTA primena, kad planuojama taikyti didesnį registracijos mokestį naujai perkamiems taršiems automobiliams.

Naujoji tvarka galėtų įsigalioti nuo kitų metų, tačiau konkrečios detalės dar nėra aiškios, mat Aplinkos ministerija atlieka vertinimą, kokie automobiliai turėtų būti apmokestinti.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (75)