Vokietijos transporto ministerija agentūrai AFP antradienį patvirtino tirianti įtarimus, kad maždaug 60 tūkst. „Audi“ A6 ir A7 modelių automobilių, pusė kurių važinėja Vokietijos keliais, buvo įdiegtas naujas „neteisėtas išderinimo įtaisas“.

Apie tai pirmasis pranešė vokiečių savaitraštis „Der Spiegel“, paskelbęs, kad automobiliuose įdiegta programinė įranga, dėl kurios sąmoningai sulėtinamas specialaus aplinkos taršą mažinančio skysčio naudojimas, kai iki jo naudojimo termino pabaigos automobiliui lieka nuvažiuoti 2,4 tūkst. kilometrų atstumą.

Tokiu būdu vadinamojo „AdBlue“ skysčio užtenka iki kitos reguliarios techninės apžiūros.

Tačiau kartu gerokai sumažėja jo veiksmingumas neutralizuojant kenksmingus azoto oksidus, tad dyzeliniai automobiliai tuo metu tampa kur kas taršesni.

„Labai tikėtina, kad bus oficialiai atšaukti bent Vokietijoje užregistruoti atitinkami „Audi“ automobiliai“, – parašė „Der Spiegel“, kuris nebuvo nenurodęs savo informacijos šaltinių, tačiau tvirtino, kad, jo šaltinių duomenimis, šių modelių gamyba buvo sustabdyta.

Tuo tarpu „Audi“ paskelbė pranešimą, kuriame pažymėjo, jog pati nedelsdama pranešė institucijoms apie sutrikimus, kurie buvo nustatyti atliekant įprastinius patikrinimus, ir tučtuojau „sustabdė“ tų modelių „tiekimą mažmenininkams“.

„Audi“ vadovas Rupertas Stadleris pareiškė, jog įmonė skubiai ėmėsi veiksmų, nes „mums labai svarbu atskleisti visą informaciją“.

Automobilių savininkams bus pasiūlyta atnaujinti programinę įrangą, pažymėjo „Audi“.

Įmonė pridūrė, jog bendradarbiaus su tyrimus pradėjusia Vokietijos automobilių transporto agentūra (KBA), kuri anksčiau pranešė, jog paprašė „Audi“ pateikti paaiškinimų.