Pasak leidinio, kuris remiasi neįvardytais šaltiniais, H. Diessas į Jungtines Valstijas nuvyko gegužės 1 dieną ir FTB bei Teisingumo departamento tyrėjams davė parodymus, kurie „aiškiai buvo įvertinti kaip patvirtinantys įtarimus“ dėl buvusio „Volkswagen“ vadovo Martino Winterkorno, kuriam po kelių dienų buvo pareikšti kaltinimai.

Kalbama, kad JAV institucijos taip pat sutiko iš anksto informuoti H. Diessą, jeigu būtų nuspręsta pareikšti jam kokius nors kaltinimus arba išduoti arešto orderį.

Gegužės 3-ąją Mičigano valstijos Rytų apygardos prokuratūra M. Winterkorną, be kita ko, apkaltino sąmokslu su kitais „Volkswagen“ vadovais ir darbuotojais siekiant apgauti JAV valdžią ir klientus, taip pat Švaraus oro įstatymo pažeidimu.

Dėl šio kaltinimo 2007–2015 metais „Volkswagen“ vadovavusiam M. Winterkornui gali būti skirta iki 5 metų laisvės atėmimo bausmė ir 250 tūkst. JAV dolerių bauda. Dėl kitų trijų kaltinimų sukčiavimu jam gresia iki 20 metų laisvės atėmimo bausmė ir tūkstantinės baudos, rašo agentūra „Dow Jones“.

Pasak JAV prokurorų, M. Winterkornas apie sukčiavimą žinojo jau 2014 metų gegužę, tačiau nusprendė neatsisakyti šios schemos.

M. Winterkornas atsistatydino netrukus po to, kai viešai pasklido žinia apie „Volkswagen“ manipuliavimą automobilių taršos duomenimis. Jis tikino, kad apgaulės mastas jį pribloškė ir kad jis nežinojo apie jokius pažeidimus.

M. Winterkornas negali išvykti iš Vokietijos, nes dėl tarptautinio arešto orderio gali būti suimtas, tuo tarpu H. Diessas sugebėjo gauti garantijų, jog gali laisvai keliauti į JAV ir kitas šalis, pranešė vokiečių žiniasklaida.

Buvusiam „Volkswagen“ vadovui ant kulnų lipa ne tik JAV tyrėjai – jis gali prarasti ir savo turtą, nes „Volkswagen“ svarsto galimybę iš jo pareikalauti žalos atlyginimo.

Vokiečių dienraštis „Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung“ pirmadienį pranešė, kad M. Winterkornas tokiu atveju grėstų finansinis žlugimas.

Per savo karjerą „Volkswagen“ M. Winterkornas uždirbo daugiau kaip 100 mln. eurų, o jo pensijos krepšelio vertė siekia beveik 30 mln. eurų.

Pagal Vokietijos įstatymus vadovai yra materialiai atsakingi ne tik už tyčinę žalą, kurią padaro įmonei, bet ir už atvejus, kai nesuveikia vidaus kontrolės mechanizmai – tai vadinama sąmoningu pareigų nevykdymu.

„Dyzelgeitas“ „Volkswagen“ jau atsiėjo daugiau kaip 25 mlrd. eurų, kuriuos teko skirti automobilių išpirkimui, baudoms ir kompensacijoms. Taip pat buvo suduotas didžiulis smūgis reputacijai.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)