Tuomet jo visų detalių būklę kruopščiai įvertino „Dekra“ specialistai. Visa tai pateikiama išsamioje ataskaitoje.

Tad gero skaitymo ir tikimės, kad ši informacija padės lengviau apsispręsti ieškant naudoto automobilio.

Šis „penktukas“ puikiai išlaikė egzaminą
2011 m. gamybos „BMW 528i Touring“ teko sunki užduotis: įveikdamas 100 000 km atstumą jis turėjo įrodyti, kad bavarai, sekdami mažų variklių su turbina mada, atsisakę šešių cilindrų variklio ir pasirinkę turbininį L4, buvo teisūs. Rezultatas? BMW automobiliai ir vėl okupavo pirmąsias ilgalaikių testų suvestinės pozicijas. Bet apie viską iš eilės...

Pradėkime nuo širdies reikalų: „penktuke“ turi veikti „šešiukė“! Ir, žinoma, variklio cilindrai turi būti išdėstyti viena eile, o jis pats – veikti taip solidžiai, kaip tik tai sugeba BMW. O gal reikėjo parašyti „kaip vis dar tai moka daryti BMW“?

Kai kas teigia, esą gamintojas iš Bavarijos pardavė sielą pačiam velniui ir pradėjo dideliuose automobiliuose montuoti mažus turbininius variklius. Ketinimai išties pagirtini: nedidelis variklis yra taupesnis, be to, mažesnis ir automobilio svoris bei eksploatacinės išlaidos.

Taigi neturėjome kitokios išeities, kaip tik išbandyti tokį automobilį 100 000 km ištvermės maratone. Mūsų ilgalaikis testas jau ne vieną kartą yra atskleidęs keistus gamintojų sumanymus, taigi mums buvo įdomu, kaip elgiasi „BMW 528i Touring“ su turbobenzininiu 2.0 L4, 245 AG varikliu ir aštuonių padėčių „automatu“.

Kaina? Retas pirkėjas, įsigydamas BMW automobilį, apsiriboja bazinės kainos versija. Taigi kainoraštyje ties naujo 528i modelio bazine versija tuo metu buvo įrašyta 48 tūkst. 424 eurų suma. Ilgalaikio testo išbandymui buvo pasirinkta gerokai brangesnė šio modelio versija, kurios kaina siekė apie 86 tūkst. eurų. Vis dėlto net įskaičiavus visus priedus, kaina atrodo šiek tiek perdėta. Bet kuriuo atveju pamatę sąskaitą, netekome amo.
Vieni sako, kad tai gražiausias BMW, o kiti, kad geriausias „Mercedes“. Jokių abejonių – BMW „penktukas“ universalas yra ne tik didelis, bet ir tikrai gražus automobilis.

Idėja pagirtina, bet rezultatas šiaip sau

Taigi pamatę sąskaitą pamanėme, kad sėdę prie vairo jausimės tikrai gerai. Gaila, bet nieko panašaus nepajutome. Keturių cilindrų variklis skamba nuobodžiai. Atleidus akceleratoriaus pedalą jo garsą galima supainioti su dyzeliu, o apkrautas BMW variklis atrodo dar blogiau, nes gana nemaloniai staugia. Kadaise 245 AG skambėjo visai kitaip!

Ką gi, išklausę daugybę kritikos, vokiečiai nuo praėjusių metų liepos į 528i montuoja vadinamąjį garso moduliatorių. Šis įrenginys naudodamasis garsiakalbiais sustiprina malonius variklio skleidžiamus garsus.

Viso ilgalaikio testo metu vidutinės degalų sąnaudos siekė 11,8 l benzino 100 km kelio. „Per daug“, – teigia vienas vairuotojų, kuriam nepaisant „Eco Pro“ režimo niekada nepavyko pasiekti, kad benzino būtų sunaudojama mažiau nei 10 l/100 km. Be to, ir degalų bakas tokiam automobiliu yra mažokas – turint 70 l benzino pavyks nuvažiuoti truputį daugiau nei 500 km, o dažnai pilti degalus tolimoje kelionėje niekam nepatinka.

Kaip paaiškėjo po galutinio automobilio išmontavimo, įveikus 100 000 km variklio galvutėje buvo rasta įskilimų. BMW atstovai teigia, kad tai „normalus reiškinys“, be to, rasti įskilimai yra tik „paviršiniai“. Ką gi, mūsų ilgalaikio testo metu tikrai nieko neatsitiko, tačiau ateityje tokio „radinio“ pasekmės gali būti gana rimtos.

Nieko blogo negalime pasakyti apie automobilio technines charakteristikas. Tuo 528i modelis yra išties puiki transporto priemonė ilgoms kelionėms. Pelnyti pagiramąjį žodį „puikus“ šiam automobiliui padeda tobulos sėdynės, nepaprastai didelis važiavimo komfortas, sklandžiai veikianti pavarų dėžė ir jokio triukšmo, važiuojant net labai greitai. Vienas šio „penktuko“ testuotojų net pripažino, kad tai geriausias „Mercedes“, kokį yra sukūręs BMW.

Tačiau visai netrukus savo komentarą jis papildė tuo, kad nepaisant išvardytų teigiamų dalykų „penktukas“ „Touring“ gali šiek tiek nuvilti šeimas.

Didelis automobilis su nedideliu salonu

Nepaisant įspūdingo ilgio (4,91 m), 5 serijos modelis nėra itin erdvus. Tvirtinant vaiko kėdutę gale teko gerokai pasimankštinti. Bagažinės grindyse esančioje dėtuvėje netilps net vyno buteliai. Nepatiko mums ir elektra valdomas tempimo kablys, kuris kartais veikdavo labai lėtai, o kartais tiesiog sustodavo proceso pusiaukelėje.
BMW bagažinės talpa 560–1670 l. Ji nėra stulbinamai didelė universalui, kurio ilgis beveik penki metrai.

Visą „penktuko“ eksploatacijos malonumą gadino daugiausia įvairios smulkmenos. Berakčio užvedimo sistema ne visada deramai veikė, o norint uždaryti dureles dažnai tekdavo jas stipriau trinktelėti. Testo dienoraštyje skaitome: „BMW valdymas pasakiškai paprastas, jei nekalbame apie elektrinį stabdį ir „automato“ svirtį“. Iš tiesų, atrodo, kad greičių dėžės svirčiai šiek tiek trūksta jautrumo. Keičiant veikimo režimą, svirtis turėtų būti labiau informatyvi.

Pastabų dėl mūsų „penktuko“ turėjo ir vairuotojai, mėgstantys važinėti dinamiškai. Užsimename apie tai, nes juk BMW – markė, kuri visur ir visada giriasi, kad jų automobiliai „teikia važiavimo malonumą“... Vienas testuotojų parašė: „Važiuojant tiesiai universalas yra linkęs „mėtytis“ į šonus, o vairo sistema nebepalieka tokio gero įspūdžio, kaip anksčiau“. Kitas dienoraščio įrašas taip pat nebuvo pagiriamasis: „Važiuojant „Comfort“ režimu „penktukas“ nervingai reaguoja į šoninio vėjo gūsius“. Paskui paaiškėjo, kad nuo 2013 m. liepos mėnesio BMW automobiliai gaminami su pakoreguotais vairo sistemos nustatymais.

Pastovaus greičio palaikymo sistema veikė nervingai

Kai buvo atnaujinamas „penktukas“, F10 serijoje buvo įrengta papildoma pagalbinė pastovaus greičio palaikymo sistemos kamera. Gamintojas teigia, kad tuo buvo siekiama pagerinti važiavimo komfortą. Tiesa tokia, kad mūsų automobilio ACC sistema nesusitvarkydavo su užduotimis, greičiui viršijus 100 km/val. – kartais ji reaguodavo per staigiai, kartais per lėtai ir per ilgai derindavo atstumą nuo priekyje važiuojančios transporto priemonės. Baiminamės, kad antra kamera neužtikrins gero sistemos veikimo sningant.

Vis dėlto „BMW 528i“ mūsų testą įveikė puikiai. Tiesa, nuvažiavus 21 197 km užsidegė variklio gedimo įspėjamoji lemputė, bet kompiuteris neužfiksavo jokios klaidos. Kalbant apie testo dienoraštį, daugumą neigiamų įrašų jau citavome. Visa kita – vien pagyrimai.

Patenkinamos buvo ir galutinio išardymo išvados. Taigi „penktukas“ gavo šešetą su pliusu ir kartu su dar vienu BMW modeliu užima pirmą vietą ilgalaikių testų dalyvių suvestinėje.

Pastabos po išrinkimo

1. Kai salonas iš šviesios odos, nenuostabu, kad jame matyti nešvarumų. Jį teko išvalyti. Už elektrinį sėdynių valdymą reikėjo primokėti.

2. Už ksenoninius žibintus taip pat mokėjome papildomai, bet, pasak testuotojų, tai padaryti vertėjo. Jų būklė testo pabaigoje buvo puiki.

3. Dėl stabdžių efektyvumo ir diskų patvarumo neturime jokių pastabų, o štai apie stabdžių trinkeles (ypač galines) to pasakyti negalime.

4. Išmetamasis kolektorius su turbina – viskas buvo gerai, kol jo neteko remontuoti (tai atsiėjo brangiai).

5. Aštuonių padėčių automatinė pavarų dėžė ZF veikė sklandžiai, pasibaigus ilgalaikiam testui jos būklė buvo gera.

6. Pneumatinės pagalvės, kurių funkcijų palaikyti galinės ašies horizontalumą, sandarios.

7. Alyvos karteris tarsi naujas. Nematyti net mažiausių korozijos požymių.

Gedimai ir remontas

37 005 km – 252 Eur

Pakeistos galinės stabdžių trinkelės – paslauga atlikta oficialiame servise.

47 201 km – 262 Eur

Pakeistos priekinės stabdžių trinkelės – paslauga atlikta oficialiame servise.

82 578 km – 252 Eur

Pakeistos galinės stabdžių trinkelės – paslauga atlikta oficialiame servise.

Išvada

Nors testuotas „BMW 528i“ universalas ilgalaikį maratoną baigė gavęs įvertinimą „puikiai“, vis dėlto beveik po dvejų metų ir nuvažiavus 100 000 km nedidelis nepasitenkinimo „kirminiukas“ išliko. Nekalbame apie patvarumą, techininius parametrus ar degalų sąnaudas, kurios buvo šiek tiek didesnės nei tikėjomės. Turime omenyje pačią variklių darbinio tūrio mažinimo idėją, kurią BMW koncernas pradėjo įgyvendinti, prisidengdamas ekologija ir dėl to šiek tiek aukodamas važiavimo malonumą. Po dideliu BMW variklio dangčiu turi veikti kilniai skambantis ir daug malonumo suteikiantis L6 variklis. Ir taškas!

Techniniai „BMW 528i TOURING“ (2011 m.) duomenys
Variklis: turbobenzininis L4/16
Variklio darbinis tūris (cm3): 1997
Galia (kW (AG) esant aps./min.): 180 (245)/5000
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.): 350/1250–4800
Pavarų dėžė: 8/autom.
Varantieji ratai: galiniai
Maksimalus greitis (km/h): 244
Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h: 6,4
Bagažinės talpa (l) min.–maks.: 560–1670
Degalų bako talpa (l): 70
Tuščio automobilio svoris (kg): 1858
Vid. degalų sąnaudos (l/100 km): 7