Tikrieji elektromobilių entuziastai taip nepasielgtų ir argumentuotų – jei tikite, kad elektra yra ateities automobilių degalai, turėtumėte jau dabar ją rinktis. Na, turėtumėte apsispręsti dabar, nelaukti, kol nebebus kito pasirinkimo.

Dėl „Tesla Supercharger“ elektromobilių įkrovimo tinklo Šiaurės Amerikos gyventojai jau gali laikyti savo „Tesla“ markės automobilius pajėgius važiuoti tolimą nuotolį. Be to, žinome, kad tai erdvūs, komfortiški automobiliai. „Tesla“ automobilių savininkams dabar reikia antro automobilio – važinėti į darbą ir į parduotuvę.

Dar visai neseniai šis segmentas buvo gana tuščias. Buvo „Smart Fortwo“ elektromobilis, bet tai – miesto automobilis. Be to, dvivietis, taigi turintiems vaikų ar šunį netinka. „Nissan Leaf“? Neblogas, bet gana brangus ir šiek tiek pasenęs. „BMW i3“? Turbūt geriausias variantas, tik brangokas.

Dabar atsirado „Chevrolet Bolt“ (Europoje bus parduodamas „Opel Ampera E“ vardu), kuris ne tik siūlo maksimalų atstumą ir todėl konkuruoja net su „Tesla Model S“, bet ir yra ganėtinai kompaktiškas, tad gali būti miesto automobilis, kuriame – penkios vietos ir erdvu.

Sethas Weintraubas – interneto svetainės apie elektromobilius redaktorius. Jis nuo 2013 m. turi „Tesla Model S“. Maždaug prieš mėnesį jis įsigijo ir elektromobilį „Chevrolet Bolt EV“, taigi turėjo laiko palyginti turimus modelius ir rado daug „General Motors“ valdomos markės automobilio privalumų, lyginant su „Tesla“ modeliu.

Taigi, štai tie privalumai: siauresnės padangos, todėl mažose erdvėse automobilis manevringesnis, „Bolt“ modelyje vairuotojo sėdynė yra aukščiau, tad ne tik daugiau matosi, bet ir lengviau išlipti iš mašinos. „Chevrolet“ stabdžių energijos regeneracinis efektyvumas kur kas geresnis.

Elektromobilis "Chevrolet Bolt"

„Chevrolet“ automobilis sukurtas nemanant, kad tik gamintojai gali pasiūlyti viską, kas geriausia. Taigi „Chevrolet“ turi visą „CarPlay / AndroidAuto“ ryšį, t. y. prieigą praktiškai prie viso turinio išmaniajame telefone, esant pažįstamai sąsajai.

Toliau – priekiniai varomi ratai. Žinoma, jei gyvenate ten, kur niekada nesninga, ar nusipirkote „Tesla“ modelį su visais varomais ratais, šis argumentas nesvarbus. Bet lyginant dvi bazines dviejų automobilių komplektacijas, priekiniais varomais ratais saugiau važiuoti per sniegą.

S. Weintraubas paminėjo dar vieną subjektyvų argumentą – „Bolt“ išsiskiria mažesniu pretenzingumu. Važiuodamas su „Tesla“ patrauksi į save visų dėmesį, o kartais to visiškai nesinori. Tad tokiu atveju „Bolt“ bus pranašesnis.

Jam labiau patiko ir tai, kad „Bolt“ modelyje įkroviklis yra automobilio priekyje, taigi galima įkrauti be perjungimo. Kitais aspektais „Tesla Superchargers“ puikūs.

Dėl mažesnio svorio ir veikiausiai modernesnės technologijos (atsiminkite, kad Setho „Tesla – 2013 m. modelis) „Bolt“ gali nuvažiuoti didesnį atstumą su tokio paties dydžio baterija. Abu modeliai turi 60 kWh baterijas, tik su „Bolt“ baterija nuvažiuosite apie 50 km daugiau.

Ar minėtų argumentų pakanka, kad laikytume „Bolt“ geresniu elektromobiliu už „Tesla Model S“? S. Weintraubo nuomone, ne, tačiau „Tesla“ gali pagalvoti apie patobulinimus. „Chevrolet“ sukūrė puikų elektromobilį, tik įdomu, kur link toliau tobulėti?