Didžiosios Britanijos ministrė pirmininkė Theresa May pareiškė, kad oficialus pasitraukimo iš Europos Sąjungos procesas prasidės 2017 metų kovą. Automobilių gamintojai nerimauja, kad britų laukia sunkūs išbandymai, dėl kurių jie neteks prieigos prie bendrosios rinkos, gresia ir didesni eksporto mokesčiai.

„Jeigu „Brexit“ procesas bus ilgas ir sudėtingas, pamatysime pokyčius, susijusius su Vidurio ir Pietryčių Europa“, – pirmadienį „Financial Times“ sakė M. Wissmannas.

Tokios Europos valstybės kaip Slovakija ir Lenkija „labai patrauklios, ten nebrangi darbo jėga, be to, jos priklauso Europos Sąjungai“, – sako Vokietijos automobilių gamintojų asociacijos VDA prezidentas.

Vokietijos automobilių pramonė Didžiojoje Britanijoje turi 100 gamybos objektų, įskaitant ir tiekėjus. M. Wissmannas teigia, kad užsitęsęs netikrumas pakiš koją naujoms investicijoms.

M. Wissmanno teigimu, Didžiosios Britanijos automobilių pramonė gali patirti drastišką gamybos sumažėjimą. Tokią situaciją prieš 20 metų išgyveno Italija, kai per metus vietoj 2 mln. automobilių buvo pagaminta vos 0,5 mln.

„Jeigu Didžioji Britanija nenori pakartoti Italijos automobilių pramonės likimo, ji turi būti tikra, kad prieiga prie vieningos rinkos bus bet kokia kaina išsaugota“, – tvirtina M. Wissmannas.

VDA atstovas, atstovaujantis „BMW Group“, „Daimler“, „Robert Bosh“, „Continental“ ir „Volkswagen Group“ interesams, patvirtino M. Wissmanno žodžius.

M. Wissmannas dar birželį perspėjo – prieš britams išreiškiant savo nuomonę referendume – kad bet koks galimas Europos ir Didžiosios Britanijos konfliktas prekybos srityje bus skaudus smūgis visai pramonei ir privers ieškoti variantų, kur perkelti gamybą.

Vokietijos automobilių gamintojai į Didžiąją Britaniją 2015 metais įvežė per 810 tūkst. automobilių – tai daugiau nei bet kuri pasaulio valstybė. Nepaisant to, M. Wissmannas – buvęs Vokietijos susisiekimo ministras ir įtakingas lobistas – pabrėžia, kad VDA prioritetu išlieka noras išlaikyti Europos Sąjungos vienybę.

„Didžioji Britanija mums labai svarbi rinka, tačiau Europos Sąjunga – dar svarbesnė. Jeigu Europos Sąjunga subyrėtų, mūsų pramonei tai būtų tikra katastrofa“, – konstatuoja M. Wissmannas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (15)