K. Niedingui rugsėjo 16 d. iš savo biuro Frankfurto mieste į Braunšveigą, esantį apie 350 kilometrų atstumu, teko siųsti 5 tūkst. ieškinių. Apie tūkstantis skundų iš A. Tilpo biuro turėtų būti atgabenta rugsėjo 19 d. iš 500 km atstumu esančio jo ofiso Pietų Vokietijos Kirchentelinsfurto mieste.

Kaip bebūtų keista, kito būdo šiems dokumentams pasiekti tikslą nėra. Žemutinėje Saksonijoje, kur įsikūrusi „Volkswagen“ bazė, nėra galimybės užpildyti civilinio ieškinio dokumentų elektroniniu būdu. Braunšveigo teismas, į kurio zoną aptenka „Volkswagen“ centrinė Volfsburgo būstinė, iki dienos pabaigos ketino sulaukti tūkstančių ieškinių, rašo „Bloomberg“.

Investuotojai rikiuojasi į eilę siekdami bylinėtis Vokietijoje, kur VW akcijos prarado per trečdalį savo vertės per pirmąsias dvi prekybos dienas po to, kai prieš metus rugsėjo 18 d. JAV atsakingų tarnybų paviešinta informacija sukėlė tikrą skandalą. Pirmadienis buvo pirmoji darbo diena po šio skandalo metinių, taigi investuotojai nerimavo dėl būtinybės ieškinį pateikti per metus nuo tada, kai įmonė pripažino įdiegusi 11 mln. dyzelinių transporto priemonių programinę įrangą, skirtą apeiti taršos reikalavimus.

Pagal šiuo metu jau pateiktus ieškinius prisiteisti siekiama 10,7 mlrd. eurų, o Braunšveigo teismas žada galutinę sumą pateikti šią savaitę.

„Volkswagen“ nepailsta tikinti paisiusi visų kapitalo rinkų taisyklių ir tinkamai pranešusi apie su tarša susijusias problemas tam skirtu metu.

Šis neįtikėtinai didelio masto bylinėjimosi procesas atitinka paties skandalo, persekiojančio VW jau metus, apimtis. Dėl susiklosčiusios ne pačios maloniausios situacijos šiai Vokietijos automobilių gamintojai teko imtis didžiausio istorijoje transporto priemonių atšaukimo, skirto automobiliams remontuoti ar visiškai juos pašalinti iš gatvių. Jau skirtos baudos – vienos įspūdingiausių, kokias kada nors yra tekę sumokėti gamintojai. Taigi šiai automobilių gamintojai teko imtis didelio masto priemonių, skirtų šiam smūgiui atlaikyti.

Investuotojų ieškinių upėms plaukiant į Braunšveigą skandalo paliesti vartotojai pajėgas telkia Briuselyje. Europos Sąjungos (ES) teisingumo ir vartotojų apsaugos komisarė Vera Jourova rugsėjo 21 d. ketina susitikti su „Volkswagen“ atstovu Francisko Javieru Garsia Sanzu. Šis susitikimas – tai dalis vykdomos kampanijos, skirtos priversti automobilių gamintoją pasiūlyti automobilių savininkams didelių kompensacijų. Šiuo metu vienintelis „Volkswagen“ teikiamas pasiūlymas klientams Europoje – tai automobilių remontas, nors amerikiečiams išmokėtos tūkstančius dolerių siekiančios kompensacijos.

A. Tilpas ir K. Niedingas pranešė apie ketinimus teikti papildomų ieškinių dar ir Štutgarte. A. Tilpas pranešė pateiksiantis 500 mln. eurų ieškinį prieš „Porsche Holding SE“, kuri valdo didžiausią „Volkswagen“ akcijų paketą, ir pačią „Volkswagen“. K. Niedingas savo ruožtu nusiteikė į „Porsche“ ir ketina prisiteisti apie 2,2 mlrd. eurų teigdamas, kad vadovai ėjo pareigas abiejų įmonių valdybose, todėl „Porsche“ taip pat turėjo informuoti apie su dyzeliniais automobiliais susijusias problemas.

Braunšveigo regioninis teismas įdarbino keturis papildomus asmenis, kurie dirbs su šiais ieškiniais ir registruos dokumentus tribunolo kompiuterinėje sistemoje. Anot teismo viceprezidento Jano Michaelio Seidelio, visos šios procedūros būtų kur kas paprastesnės, jei ieškinius būtų galima pateikti internetu – JAV teisininkai tai gali atlikti.