Praeitą ketvirtadienį pasirodė informacijos, kad VW skubiai kuriam laikui nutraukia „Passat“ modelio gamybą. Skaičiuojama, kad pokyčiai turės įtakos net 10 proc. visos „Vokswagen“ darbo jėgos Vokietijoje.

Gali būti, kad iš šešių gamyklų namo iškeliaus per 27 tūkst. 700 darbuotojų. Taip nutiko pritrūkus detalių, kuriomis prekiauja Bosnijoje ir Hercegovinoje veikianti bendrovė „Prevent Group“. Remiantis pirmine informacija, „Golf“ modelio automobiliai nebus gaminami bent jau iki šio šeštadienio.

„Esame labai nustebę, kad konfliktas tapo toks rimtas, jog netgi sutriko gamyba. Šios problemos VW ištiko labai netinkamu metu. Juk dar nepavyko atsigauti po emisijų skandalo“, – teigia „Commerzbank“ analitikas Sascha Gommelis.

Nors laikinų trukdžių padarinius ir būtų galima neutralizuoti vėliau padidinus gamybos apimtis, „Commerzbank“ teigia, kad „Golf“ ir „Passat“ gamybos nutraukimas bendrovei per savaitę kainuos 70 mln. eurų. Kaip skelbia „Prevent“, „Volkswagen“ bandė krizės išlaidas kompensuoti spausdamas tiekėjus, o tiekėjai stengiasi nepasiduoti.

Derybos su bendrovės „Prevent“ padaliniais „Car Trim“ ir „ES Automobilguss“ pirmadienį buvo atnaujintos. Prieš tai bendrovė nutraukė detalių tiekimą VW, nes Vokietijos automobilių gamintojas nusprendė nutraukti sutartį, tačiau nekompensuoti dėl tokių veiksmų atsirandančių nuostolių. Detalių gamintojas reikalauja 58 mln. eurų kompensacijos, sekmadienį rašė „Sueddeutsche Zeitung“.

„Prevent“ atsisakė atnaujinti detalių tiekimą, kol nebus grįžta prie derybų stalo.

„Volkswagen“ ir toliau stengiasi rasti bendrą kalbą su tiekėjais. Kas bus toliau, numatyti praktiškai neįmanoma, tad „Volkswagen“ ieško kuo lankstesnių variantų – vienas iš jų laikinas darbų sustabdymas. Valstybė darbuotojams prarastą atlyginimą kompensuos“, – teigiama gamintojo pranešime.

„Prevent Group“ priklauso Bosnijos ir Hercegovinos verslininkui Nijazui Hastorui, kuris siekė aktyviai įsitraukti į Vokietijos automobilių pramonę. Per „Halog GmbH“ ir „Cascade International Investment GmbH“ jis perėmė 15,2 proc. Vokietijos automobilių sėdynių gamintojo „Grammer AG“ akcijų.