Remiantis praeitų metų duomenimis, Ispanijoje buvo pagamintas rekordinis kiekis automobilių – 2,7 mln. Net 80 proc. jų buvo skirti eksportui. Šiuo metu pagal pagamintų automobilių skaičių Ispanija užtikrintai užima antrąją vietą Europoje, nusileisdama tik Vokietijai. Ji aplenkė tokias didesnes ir turtingesnes šalis kaip Didžioji Britanija ir Prancūzija.

Pasaulio kontekste Ispanijos automobilių pramonė taip pat atrodo labai solidžiai – užima aštuntąją vietą. Praeitais metais Ispanijoje ir Didžiojoje Britanijoje esančiose japonų „Nissan“ gamyklose pagaminta net 581 tūkst. automobilių.

Automobilių pramonės augimą Ispanijoje skatina net keli itin svarbūs veiksniai. 2012 metais gana kardinaliai pakeisti darbo santykius reglamentuojantys įstatymai, jie supaprastinti, tad tapo žymiai paprasčiau spręsti nesutarimus su profesinėmis sąjungomis.

„Su darbu susijusios įstatymų bazės reforma suteikė galimybę į ateitį pagaliau pažvelgti optimistiškai“, – teigia Ispanijos bendrovės „Seat“, priklausančios „Volkswagen“ koncernui, finansų planavimo skyriaus vadovas Joachimas Hinzas.

Praeitais metais „Volkswagen“ oficialiai pranešė apie planus į gamyklą Pamplonoje investuoti 1 mlrd. eurų – ten bus gaminami naujos kartos „Polo“. Investicijos leis sukurti dar 500 naujų darbo vietų. Tai reikš, kad iš viso gamykloje dirbs 4,5 tūkst. žmonių.

Iš 4,8 mlrd. eurų, kuriuos Vokietijos verslininkai 2015 metais investavo Ispanijoje, 4 mlrd. eurų atiteko būtent automobilių pramonei ir jai artimoms sritims, skelbia „fDi Markets“.

Kitaip tariant, susidomėjimą Ispanija demonstruoja ne tik kaimynai iš Europos. Amerikiečių „Ford“ šiuo metu kaip tik įgyvendina gamybos plėtros programą savo gamykloje Valensijoje, kur 2014 metais iš Belgijos perkėlė tokių modelių kaip „Mondeo“, „Galaxy“ ir „S-Max“ gamybą.

Iki 2020 metų amerikiečiai užsibrėžė tikslą į gamyklą Valensijoje investuoti 2,3 mlrd. eurų, kuri turėtų tapti didžiausiu „Ford“ fabriku senajame žemyne. Patys automobilių gamintojai tvirtina, kad Ispanija jiems priimtina ne tik dėl gana nebrangios darbo jėgos, tačiau ir dėl vietos automobilių dalių gamintojų kompetencijos, iš kurių pats stambiausias yra bendrovė „Gestamp“. Ji tiekia produkciją net 20 valstybių.

1997 metais veiklą pradėjusi bendrovė iš pradžių dirbo tik su „Seat“, tačiau per gana trumpą laiką partnerių skaičius kaip reikiant išaugo. 2011 metai ispanai įsigijo vokiečių „Thyssen Krupp“ padalinį „ThyssenKrupp Metal Forming“. Šis pirkinys bendrovės metines pajamas padidina iki 6 mlrd. eurų, o darbo vietų skaičių – iki 32 tūkst.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (28)