Kaip skelbiama „Toyota“ išplatintame pranešime, pasauliniai pardavimai per pirmąjį pusmetį nukrito 0,6 proc. Per šešis mėnesius iki birželio japonų kompanija pardavė 4,99 mln. transporto priemonių. Tuo metu „Volkswagen“ pardavimai paaugo 1,5 proc. Per tą patį laikotarpį parduota 5,12 mln. šios markės transporto priemonių.

Nors naujos kartos „Prius“ gali naudoti dar mažiau degalų, be to, komplektuojamas su dar pažangiau įrengtu salonu, per pirmąjį metų pusmetį šio hibridinio automobilio pardavimas JAV (kur „Prius“ iki šiol mėgavosi didžiausia paklausa) nukrito net 25 proc. Taigi, „Toyota“ vėl turės stengtis susigrąžinti pasaulinio pardavimo lyderio pozicijas, kurias pavyko išsikovoti po gamybos srityje kilusių problemų pirmąjį ketvirtį.

„Volkswagen“ kelia rimtą grėsmę išstumti „Toyota“ iš ketverius metus didžiausio automobilių gamintojo titulą pelniusios bendrovės pozicijos. Grėsmės japonams nemažina ir tai, kad „Volkswagen“ tenka daryti su kainomis susijusių išlygų po patirto skandalo, kilusio paaiškėjus, kad į maždaug 11 mln. įvairiose pasaulio šalyse parduotų transporto priemonių buvo įmontuota klaidinanti įranga.

Daugiau nei 18 mlrd. eurų „Volkswagen“ turi skirti su skandalu susijusioms kompensacijoms padengti.

„Prius“ modelio automobilių pardavimas JAV jau atsilieka nuo „Toyota Tacoma“. Pastarojo modelio paklausa JAV per pirmąjį pusmetį buvo pakankama, nes dėl mažų degalų kainų ten vėl pradėta pirkti daugiau pikapų ir padidinto pravažumo automobilių.

Trečią vietą pasaulyje užimanti „General Motors“ per pirmąjį pusmetį pardavė 4,7 mln. automobilių.