Ataskaita, pavadinimu „Poorer than their parents? A new perspective on income inequality“ (liet. „Vargingesni už tėvus? Nauja pajamų nelygybės perspektyva“), bando atverti akis – ekonominė situacija nėra tokia gera kaip prieš dešimt metų. Ką jau kalbėti apie geriausius laikus pokario Vakaruose.

Pradžiai svarbu pabrėžti, kad 65-70 proc. namų ūkių iš ekonomiškai pažengusių valstybių „priklauso pajamų grupėms, kur pajamos, lyginant su 2005 metais, 2014 metais nesikeitė ar sumažėjo“, teigiama ataskaitoje. Jungtinės Valstijos yra viena iš valstybių, kur net 80 proc. namų ūkių pajamos arba nesikeičia arba stabiliai mažėja.

2008 metų recesija – pastarųjų dešimties metų ekonominių neramumų epicentras. Ekspertai teigia: dėl pačių įvairiausių veiksnių praktiškai visų namų ūkių segmentų pajamos laikotarpiu nuo 2002 iki 2012 metų, nepriklausomai nuo išsilavinimo, priklausančios nuo atlyginimo, mažėjo.

Specialistams didžiausią nerimą kelia štai kas: tai, kaip nevienodai mažėja pajamos.

„Recesija ir silpnas ekonomikos atsigavimas, ką stebime kai kuriose valstybėse, prisidėjo prie daugybės labai rimtų problemų: tai ir jaunimo nedarbas, įvairiausi trukdžiai sėkmingai karjerai pradėti. Kitaip tariant, kalbame apie jaunus žmones, kurie realiai rizikuoja gyventi žymiai vargingiau nei jų tėvai“, – teigiama ataskaitoje.

Įsigyti, deramai rūpintis ir dažnai naudotis automobiliu – savotiška privilegija. Kalbant apie jaunus žmones, jau visai netrukus tokia transporto priemonė taps privilegija, kurios jie paprasčiausiai nebeįstengs įpirkti. Todėl automobilių gamintojai iš lėto suka transporto priemonių dalijimosi paslaugų ar kitokių sprendimų užtikrinimo link.