Neseniai atlikto tyrimo duomenys atskleidė, kad biodegalais varomos transporto priemonės tausoja aplinką labiau nei elektromobiliai. Dėl savo unikalių savybių degalai iš atsinaujinančių šaltinių pamažu pelno ne tik lengvųjų automobilių vairuotojų dėmesį, bet ir užkariauja tokias sritis kaip automobilių sportas ar aviacija.

Elektromobilių pralaimėjimas

Nors vyrauja nuomonė, jog elektromobilis yra mažiausiai aplinką teršianti transporto priemonė, „Neste“ atliktas išmetamo CO2 kiekio tyrimas atskleidė kitokius rezultatus. Vertinant šiltnamio efektą sukeliančių išmetamųjų dujų kiekį viso degalų būvio ciklo metu, transporto priemonės, naudojančios atsinaujinantį biodyzeliną, į aplinką išmeta mažiau teršalų nei elektromobiliai.

Tai, kad biodegalais varomi automobiliai aplinką tausoja labiau nei elektros transportas, daug kam gali pasirodyti netikėta. Visgi reikėtų turėti omenyje tai, kad degalus gaminant iš atliekų ir nereikalingų liekanų, automobilio išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis sumažėja net iki 90 proc., palyginus su įprastiniu dyzelinu.

Be to, tyrimai rodo, kad tokie degalai taip pat padeda tausoti automobilio detales, šiek tiek sumažina vartojimą ir padidina automobilio galią.

Nepralenkiami lenktynėse

Naujos kartos degalai užkariauja naujas transporto sritis ne tik dėl mažinamo neigiamo transporto poveikio aplinkai, bet ir dėl teigiamos įtakos automobilio variklio našumui. Šiandien biodyzelinas pilamas jau ne tik į asmeninių ar keleivinių, bet ir lenktyninių automobilių bakus.

Neseniai vykusiame Tarptautinės automobilių federacijos organizuojamame „Alternative Energies Cup“ čempionate, kuris šiais metais buvo rengiamas vienų didžiausių automobilių lenktynių pasaulyje „Nürburgring 24hr race“ metu, dyzelinas iš atsinaujinančių energijos šaltinių atskleidė ir kitus savo privalumus. Dviejų pirmųjų vietų laimėtojai savo bakus buvo pripildę „Neste“ atsinaujinančio dyzelino.

Praėjusiais metais visas pasaulis buvo sukaustęs dėmesį ir į kitus automobilių sporto entuziastus. Tuomet 4 lenktynininkų komandos valdomas automobilis nuo Atlanto vandenyno pakrantės Floridoje iki Ramiojo vandenyno pakrantės Kalifornijoje beveik savaitę riedėjo vos su vienu baku dyzelino iš atsinaujinančių energijos šaltinių.

Kelionė per Ameriką buvo įveikta vos su 142,3 l „Neste“ atsinaujinančio dyzelino, kuris dar kartą įrodė savo našumą.

Nuo krovininio transporto iki lėktuvų

Poreikis naudoti dyzeliną iš atsinaujinančių energijos šaltinių ir rūpintis švaresne aplinka pastaruoju metu jaučiamas ir tokiose srityse kaip krovininis transportas bei aviacija. Iš atsinaujinančių šaltinių gaminamą dyzeliną neseniai įsipareigojo naudoti tokie didieji sunkvežimių gamintojai kaip „Volvo Trucks North America“ ir „Mack Trucks“.

Tuo tarpu šių metų pradžioje Oslo Gardermoen oro uostas tapo pirmuoju pasaulyje, siūlančiu biodegalus lėktuvams. Oro linijų bendrovės „KLM Royal Dutch Airlines“, „Lufthansa“, SAS ir KLM savo lėktuvų bakus jau pildo reaktyviniais degalais, pagamintais iš atsinaujinančių šaltinių.

Ekologiškesnis transportas tampa ir vis didesniu didžiųjų pasaulio korporacijų prioritetu. Nuo praėjusių metų pasirinktuose „Google“ autobusuose (angl. gBus), kurie vežioja keleivius Silicio slėnyje Kalifornijoje, kompanija naudoja naujos kartos „Neste“ atsinaujinantį dyzeliną.

Poreikį jaučia ir patys vairuotojai

Naujos kartos degalai po truputį populiarėja ir Baltijos šalyse. Dyzelinu iš atsinaujinančių šaltinių savo automobilių bakus šiuo metu gali pildyti Lietuvos ir Latvijos vairuotojai.

Neseniai atlikto vairuotojų tyrimo duomenys rodo, jog renkantis degalus lietuviams svarbi ne tik kaina – vis daugiau vairuotojų rūpinasi ir naudojamų degalų kokybe. 2 iš 5 Lietuvos vairuotojų rinkdamiesi degalus išskirtinį dėmesį kreipia į jų sudėtyje esančius priedus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (82)