Anot „IHS Automotive“, subkompaktinių automobilių pardavimai šiemet pasieks penkerių metų maksimumą – 3,2 mln. (2015 m. buvo parduota 3,13 mln.) vienetų, informuoja „Autonews“.

Tiesa, analitikai prognozuoja, jog nuo 2017 m. palaipsniui mažės paklausa šių automobilių segmente (kuriame dominuoja hečbekai, bet yra ir sedanų bei universalų), o iki 2022 m. pardavimai sumažės iki 2,7 mln. vienetų.

Didžiausi populiariausių subkompaktinių automobilių Europoje „Ford Fiesta“, „Volkswagen Polo“, „Renault Clio“, „Opel Corsa“, „Peugeot 208“ ir kitų konkurentai yra ant panašios bazės kuriami mažieji miesto visureigiai, kurių pardavimų augimas ir lems konkurencinės kovos pokyčius.

Pirmą metų ketvirtį regioniniai subkompaktinių automobilių pardavimai padidėjo tik 2 proc. per tą patį laikotarpį subkompaktinių SUV automobilių paklausa padidėjo net 27 proc., rodo „JATO Dynamics“ duomenys.

Nepanašu, kad artimu metu sumažėtų mažų visureigių pardavimo bumas. 2011 m. jų pardavimai sudarė dar tik 168 tūkstančius, na, o pernai – 1,04 mln. vienetų. „IHS automotive“ prognozuota, kad iki 2022 m. pardavimai šiame sektoriuje padvigubės, nes „Volkswagen“, „Seat“, „Skoda“, „Hyundai“ ir „Kia“ taip pat ima gaminti subkompaktinius SUV automobilius.

„Pirkėjai ir toliau vietoje subkompaktinių automobilių renkasi mažus visureigius, nepaisant pakankamai didelio kainų skirtumo“, – teigė „JATO Dynamics“ analitikas Felipe Munozas.

„JATO Dynamics“ duomenys rodo, kad subkompaktinių visureigių pirkėjai moka vidutiniškai 32 proc. daugiau Italijoje, Vokietijoje, Ispanijoje ir Prancūzijoje, 25 proc. daugiau Jungtinėje Karalystėje, lyginant su subkompaktinių paprastų automobilių ekvivalentu.

Kita subkompaktinių automobilių rinkos stagnacijos priežastis – naujų dalyvių nebuvimas. „Į segmentą neateis naujų prekės ženklų, o esami koncentruosis į naujos kartos mažų visureigių gamybą, – aiškino F. Munozas. – Pernai atsirado tik vienas naujos laidos subkompaktinis automobilis – „Suzuki Baleno“.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (58)