Vokietijos įsipareigojimui 80-ia procentų – iki 95 procentų – sumažinti išskiriamo anglies dvideginio kiekį iki 2050 metų iškils pavojus, jei šalis radikaliai nesumažins transporto išskiriamų teršalų, pareiškė ekonomikos ministro pavaduotojas Raineris Baake.

Kadangi automobilių eksploatavimo trukmė paprastai yra 20 metų, per ateinančius 15 metų reikia nustoti registruoti naujus dyzeliu ir benzinu varomus automobilius, pareiškė jis.

„Faktas, kad nuo 1990 metų visiškai nesumažėjo transporto išskiriamo CO2 kiekis, – pasakė R. Baake per leidinio „Tagesspiegel“ organizuotą klimato forumą Berlyne. – Šiuo metu neturime atsakymų, kaip sumažinti sunkvežimių išmetamų teršalų kiekį, tačiau lengvųjų automobilių išmetamus teršalus sumažinti galime.“

Vokietija atsilieka pagal transporto išskiriamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas, kurios, Aplinkos ministerijos duomenimis, sudaro penktadalį šalyje išskiriamo anglies dvideginio kiekio. Per ateinančius penkerius metus išskiriamo anglies dvideginio kiekį sektoriui reikia sumažinti 10-ia milijonų metrinių tonų.

Vokietija įsipareigojo iki 2020 metų emisijų skaičių sumažinti 40-ia procentų, lyginant su 1990 metų rodikliu, tačiau elektromobilių integravimas šalyje vyksta vangiai.

Kanclerės Angelos Merkel vyriausybė įsipareigojo šiais metais taikyti subsidijas, kad paspartintų elektromobilių pardavimą – šį žingsnį dar labiau pagreitino „Volkswagen AG“ emisijų manipuliavimo skandalas.

Pirkėjai, įsigyjantys elektromobilį ar hibridinį automobilį, gali reikalauti finansinių kompensacijų – tokia paskatinimo priemonė jau taikoma kitose šalyse, įskaitant Kiniją, Norvegiją ir Prancūziją.

Vokietijos aplinkos ministerija tikisi, kad iki 2020 m. ši programa paskatins apie 500 tūkst. elektromobilių pardavimą.