Vienas iš svarbiausių elektromobilių pardavėjų argumentų yra toks – jums nereikės kuro, todėl važinėdami elektra varomu modeliu sutaupysite.

Nė velnio! Taip galima apibūdinti tyrimo, kurį atliko ADAC specialistai, rezultatus. Paskaičiavę, kiek per 4 metus kainuoja skirtingo tipo automobilių, kasmet nuvažiuojančių po 15 tūkst. kilometrų, išlaikymas, jie konstatavo – važinėtis vidaus degimo variklius turinčiomis transporto priemonėmis yra pigiau nei elektromobiliais.

Visų pirma klubo ekspertai atkreipė dėmesį į dažnai itin aukštą naujo elektromobilio kainą. Pavyzdžiui, elektra varoma „Volkswagen Up!“ versija net 11 tūkst. eurų brangesnė už naudojančią benziną, „Renault Zoe“ kainuoja trečdaliu brangiau už analogiškos klasės „Renault Clio“ su vidaus degimo varikliu.

Antras dalykas, kurį paskaičiavo ADAC – gerokai brangesnis elektromobilių aptarnavimas ir remontas. Maža to – tokia mašina greičiau praranda savo vertę antrinėje, t. y. naudotų automobilių, rinkoje.

Ir pagaliau – sąlyginai nedidelė rida po įkrovimo. Tad vairuotojas priverstas gaišti laiką akumuliatorių įkrovimui, o laikas, žinia, irgi turi savo kainą.

Sakote, o kurgi elektromobilių pranašumai – kai kuriose valstybėse taikomi mažesni mokesčiai (arba netaikomi visai) ar gaunamos subsidijos, nemokamas stovėjimas miestuose ir galimybė naudotis visuomeninio transporto eismo juostomis?

Jos niekur nedingo, tvirtina tyrimo autoriai, tačiau netgi šie išvardinti pliusai nesugeba bendro balanso persverti elektromobilių savininkų naudai, ir tik dviejų iš 12 elektra varomų modelių naudojimas kainuoja nežymiai pigiau nei analogiško automobilio,
„mintančio“ benzinu ar dyzelinu.

Reikia pavyzdžių? Prašom – kilometras, įveiktas elektrine „Ford Focus“ versija, kainuoja 56,6 euro cento, dyzeline – 51,4 cento, benzinine – 51 centą. Važinėjimas populiariuoju „Tesla Model S“ kainuoja 1,37 euro už kilometrą.

Dvi minėtos išimtys – „Kia Soul EV“ ir „Mercedes-Benz B 250 Electric Drive“ – jų naudojimas pigesnis nei vidaus degimo variklius turinčio „Soul“ modelio ir B klasės mersedeso. Ir egzistuoja tikimybė, kad jie į pliuso zoną patenka tik todėl, kad gamintojų parduodami sumažinus kainas, t. y. subsidijavus pirkėją iš savo kišenės.

Vis dėlto sunku pasakyti, ar šis tyrimas turės įtakos elektromobilių pardavimo tempams. Tai – mada, o kodėl ji tokia ir ar apsimoka finansiškai, mados niekas neklausia, tad elektra varomų automobilių kasmet parduodama vis daugiau.

Daugiausia lengvųjų elektromobilių yra užregistruota JAV – per 410 tūkst. Kinijoje jų skaičius siekia daugiau nei 258 tūkst., Japonijoje – 130 tūkst. Europoje pirmauja Nyderlandai – maždaug 89 tūkst., po to seka Norvegija (84,5 tūkst.) ir Prancūzija (74,5 tūkst.).

Populiariausias tarp „elektrinių“ yra „Nissan Leaf“ – jo pasaulyje parduota beveik 200 tūkst. egzempliorių. Pusiau hibridinių „Chevrolet Volt“ yra perpus mažiau, trečioje vietoje su 85 tūkst. – jau minėtasis „Tesla Model S“, ketvirtoje – įkraunama hibrido „Toyota Prius“ versija (74 tūkst. egzempliorių). Penketuką užbaigia „Mitsubishi Outlander P-HEV“ (70 tūkst.).