Per pasaulinę sedano prezentaciją praėjusių metų gruodį Švedijos gamintojai teigė, kad šis modelis žymi milžinišką kompanijos atliktą šuolį. Juo buvo galima įsitikinti pernai išvydus visureigį „XC90“, kuris susilaukė didelio populiarumo ir smarkiai pagerino įmonės finansinius rodiklius.

Prieš metus pirmąjį ketvirtį fiksavusi nuostolį, šiemet „Volvo“ paskelbė apie ketvirtinį 330 mln. eurų pelną, kurį tikisi dar labiau išauginti su S90 bei V90 modelių debiutu rinkose. Šie automobiliai sukurti panaudojant tą pačią, kompanijoje specialiai sukurtą modulinę platformą („Scalable Product Architecture“ – SPA). Ji atvėrė daug naujų galimybių, leidžiančių formuoti „Volvo“ automobilių dizainą, konstrukciją ir įrangą.

Naujuose „Volvo“ automobiliuose įdiegta pažangi pusiau autonominio vairavimo „Pilot Assist“ sistema, taip pat gausybė elektroninių vairavimo saugumo pagalbininkų, esančių jau bazinėje įrangoje.

„S90/V90“ taip pat įdiegta pirmoji pasaulyje „City Safety“ funkcija – didelių gyvūnų aptikimo sistema, pajėgianti tiek dieną, tiek naktį aptikti didelius žvėris, tokius kaip elnias, arklys ar briedis.
Ši technologija atlieka pagalbinę intuityvaus perspėjimo ir automobilio stabdymo funkciją, padėdama išvengti susidūrimo su gyvūnu.

Sedanas siūlomas su dviem dviejų litrų darbinio tūrio dyzeliniais varikliais (190 AG ir 400 Nm arba 235 AG ir 480 Nm) su dviem turbinomis, kurie derinami su 8 laipsnių automatine pavarų dėže ir, gamintojų teigimu, gali pasiekti vidutines 4,4-4,8 litro šimtui kilometrų degalų sąnaudas.

Taip pat galima rinktis du dviejų litrų tūrio turbobenzininius agregatus: 254 AG ir 320 AG galios. Pirmasis pasiekia 350 Nm maksimalų sukimo momentą, o antrasis, kuris be turbinos dar turi ir kompresorių, pasižymi 400 Nm sukimo momentu. Abu derinami su ta pačia 8 laipsnių pavarų dėže ir gali pasiekti 6,5-7,2 litrų benzino sąnaudas.

Universalas komplektuojamas su tais pačiais varikliais. Dyzelinės jėgainės naudoja šiek tiek daugiau kuro – 4,5-4,9 litro, o benzininiai motorai taip pat valgesni – 6,8-7,4 litro vidurkiai.

Ateityje turėtume išvysti ir galingiausią versiją su „T8 Twin Engine“ benzinu ir elektra varoma įkraunama hibridine jėgaine, kuri pasiekia 410 AG galią, naudojant tik elektros energiją galima nuvažiuoti apie 50 km atstumą. Tačiau kol kas Lietuvoje šis variantas nesiūlomas.

Lietuvoje „Volvo S90“ kainuoja nuo 47 tūkst. 400 eurų, o universalo V90 pigiausia versija atsieis 44 tūkstančius. Užsakyti automobilius „Volvo“ prekybos atstovai leidžia jau dabar, o pasiekti mūsų šalies kelius jie turėtų vasarą.