Kaip teigia vienas iš tyrėjų, susirašinėdami „Volkswagen“ inžinieriai apie šią sistemą naudojo daug klaidinančių kodinių žodžių. Pavyzdžiui, tyrėjai įtaria, kad apgaudinėjančią sistemą kai kurie darbuotojai vadino akustine programa ir dėl to įrodyti, kad kalbama tikrai apie šią programą yra labai sunku.

Be to pripažįstama, kad kratos buvo surengtos kiek per vėlai, ir daugelis įtariamųjų tiesiog ištrynė iš kompiuterių susirašinėjimą ir kitus duomenis.

Šiuo metu didžiausią automobilių istorijoje aferą narplioja apie 450 tyrėjų. Tyrimas koncentruojasi ties maždaug 20 įtariamųjų. Tyrėjai apklausė daugiau kaip šimtą darbuotojų, kurių didžioji dauguma vengia duoti parodymus, bijodami baudžiamojo persekiojimo. Jiems gresia reali kalėjimo bausmė.

Taigi, kol kas tyrimas stringa ir vėluoja. Pats „Volkswagen“ koncernas dviems mėnesiams atidėjo savo akcininkų susirinkimą, nes tikisi, kad iki to laiko bus daugiau aiškumo. Dėl to mėnesiui buvo atidėtas ir „Volkswagen“ koncerno praėjusių metų rodiklių paskelbimas.

Tuo metu apgaudinėjančią įrangą turintys automobiliai toliau važinėja gatvėmis. Jų skaičius beveik nepakito – vis dar tie patys 11 milijonų.

Amerikoje šiuo metu dar tik deramasi, kaip juos sutvarkyti, o Europoje formaliai įrangos permontavimas jau prasidėjo, bet vyksta itin vangiai.

„Volkswagen“ ir toliau laikosi versijos, kad už šią įrangą atsakinga maža grupelė inžinierių ir kad aukščiausia koncerno valdžia apie tai esą nieko nežinojo.

Lyg „dyzelgeito“ koncernui „Volkswagen“ būtų dar negana, anot laikraščio „Detroit News“, JAV, Baltimorėje įsikūrusi kompanija „Paice“ pasiskundė tarptautinei prekybos komisijai, kad Vokietijos koncernas savo gaminamuose hibridiniuose modeliuose naudoja jų patentuotą technologiją ir už tai nieko nesumokėjo.

Kiek anksčiau „Toyota“ ir „Hyundai“ dėl to paties pažeidimo turėjo sumokėti kompanijai kompensaciją. Toks pat ginčas šiuo metu vyksta ir su „Ford“.

„Piko minutės“ transliuojamos pirmadieniais ir trečiadieniais 7.45 val.