Visiškai neperdedame. Svajojantys įsigyti „Model 3“ gali nuvykti į artimiausią „Tesla“ saloną ir užsirašyti į eilę, kur pradedant ketvirtadienio rytu galima pateikti 1000 JAV dolerių (883 eurų) užstatą. Ir visai nesvarbu, kad kol kas niekas to automobilio net nematė, o pirmieji savininkams bus pristatyti mažiausiai po metų.

Tai skamba absurdiškai, tačiau būtent tai jau daro tūkstančiai žmonių visame pasaulyje – sumoka tūkstantį dolerių net be bandomojo važiavimo. Kai kurie analitikai spėja, kad per artimiausias kelias savaites bus rezervuota apie 100 tūkstančių automobilių.

Dar trečiadienį, kovo 30 dieną, Kalifornijoje prie kelių salonų žmonės pradėjo stoti į eilę, o vienas vyras Australijoje stovėjo net 48 valandas eilėje, kad galėtų pirmas sumokėti užstatą. Ne tam, kad išvažiuotų su blizgančia naująja „Tesla“, kurios net nematė, o tam kad galėtų ją rezervuoti ir įsigyti po daugelio mėnesių.

Ir ši karštligė siautėja ne be priežasties. Pirmieji „Model 3“ pirkėjai Jungtinėse Valstijose gali sutaupyti iki 7500 dolerių (6623 eurų), nuo 35 tūkstančių dolerių (beveik 31 tūkstančio eurų) pardavimo kainos. Šią skubą iš dalies galima paaiškinti tuo, kad eina į pabaigą JAV mokesčių lengvatos, skatinančios elektromobilių naudojimą, galiojimas.

Sudėtingas palaipsninis mokesčių lengvatos mažinimas kiekvienam automobilių gamintojui prasideda praėjus keliems mėnesiams po to, kai pasiekiamas 200 tūkstančių elektromobilių pardavimų rodiklis. „Teslai“ ši riba jau nėra labai tolima.

Ar kas nors iš tikrųjų gaus „Model 3“ už 25 tūkstančius dolerių (22 tūkstančius eurų) atskaičius visas įmanomas federalines ir atskirų JAV valstijų mokesčių nuolaidas, priklausys nuo to, ar „Tesla“ pateiks elektromobilį į rinką laiku. Terminų laikymasis kol kas nebuvo stipriausia „Teslos“ pusė.

Kompanija garsėja gebėjimu metams atidėti naujų produktų pasirodymą, kaip buvo su naujausiu „Model X“. „Morgan Stanley“ analitikas Adamas Jonasas, ilgus metus siūlantis pirkti „Tesla“ akcijas, netiki, kad naujasis kompanijos automobilis „Model 3“ pasirodys gatvėse anksčiau nei 2018 metų pabaigoje, taigi, net metais vėliau negu žada „Tesla Motors“ vadovas Elonas Muskas.

Kalbant apie nuolaidas, verta priminti, kad jomis gali pasinaudoti ne tik perkantieji elektromobilius JAV. Daugelis Europos valstybių gyventojams taip pat taiko įvairių mokestinių lengvatų, jeigu šie perka elektrinius automobilius.

Kebli rezervavimo sistema

„Tesla“ pradeda „Model 3“ rezervacijas savo salonuose visame pasaulyje ketvirtadienį 10 valandą ryto, nepriklausomai nuo laiko zonos. Nepaisant to, Australijos gyventojai, kurie pirmieji galėjo atsistoti į eilę, gali būti paskutiniais, kurie sulauks šių automobilių.

Produkto išvedimas į rinką prasidės nuo prioritetinių grupių Kalifornijoje ir judės toliau į rytus, kol galiausiai pasieks pirkėjus Europoje ir Azijoje. Kaire kelio puse važiuojantieji bus paskutinieji eilėje.

Piniguose nesimaudančių „Tesla“ entuziastų situacija dar sudėtingesnė – pirmieji nuo gamybos linijos nuriedėję automobiliai nebus bazinio modelio. Pirmiausia elektromobilių sulauks dabartiniai „Model S“ ar „Model X“ savininkai, „Tesla“ darbuotojai, ir tada pirkėjai, kurie pasirinks daugiau kainuojančius automobilio variantus.

Taigi, rezervavimo sistema sudėtinga. „Tesla“ tvirtina, kad rezervacija suteikia „apytikslę pirmenybę jūsų regione“. „Morgan Stanley“ analitikas A. Jonasas numato, kad pradinė vidutinė pristatytų automobilių kaina sieks net 60 tūkstančių dolerių (53 tūkstančius eurų) iki mokesčių lengvatų.

Kitaip tariant, jeigu norite kažkada artimiausiu laiku įsigyti „Model 3“ už 35 tūkstančius dolerių ir dar spėti pasinaudoti JAV vyriausybinėmis paskatomis, reikia būti sąraše kaip įmanoma aukščiau. Tūkstančio dolerių depozitas grąžinamas bet kuriuo metu, iki kol „Tesla“ bus pasiruošusi pagaminti jūsų automobilį. Tada jie paprašys pasirinkti jūsų automobilio konfigūraciją ir pasirašyti pirkimo sutartį, arba prarasite savo (apytikslę) vietą eilėje.

Ko laukiama

Laukiama ne tik naujo automobilio, bet ir visiškai naujos platformos, kuri suteiks „Tesla“ galimybę praplėsti savo gamą naujais kėbulais. Teigama, kad „Model 3“ debiutuos sedanu, bet vėliau gali tapti ir pagrindu naujam visureigiui. E. Muskas anksčiau taip pat yra kalbėjęs apie norą kada nors pagaminti pikapą.

Tyrimų bendrovės „Cairn Energy Research Advisors“ analitikas Samas Jaffe'as spėja, kad „Tesla Model 3“ turės 65 kWh bateriją, kuris leis vienu įkrovimu nuvažiuoti apie 362 kilometrus.

Jis taip pat pažymi, kad automobilių dalijimosi paslauga ateityje taps svarbia „Tesla“ verslo modelio dalimi, nes, praplėtus kompanijos jau diegiamų autonomiško vairavimo sistemų galimybes, šie elektromobiliai taps itin patogūs.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (109)