Gamintojo teigimu, praktiškai nuo balto popieriaus lapo sukurto hibridinio „Niro“ platforma iškart buvo projektuojama taip, kad derėtų su hibridinėmis technologijomis ir jų komponentais.

1,6 l DGI („gazoline direct injection“) benzininį variklį, ličio jonų polimerų bateriją, 32 kW elektrinį variklį bei 6 pavarų dvigubos sankabos automatinę transmisiją vis dar tobulinantys „Kia“ inžinieriai tikisi, kad modelio CO2 emisijų lygis neviršys 89 g/km.

„Per pastaruosius penkerius metus hibridinių automobilių pardavimai Europoje išaugo dvigubai. Europoje iki 2020 metų hibridinių automobilių pardavimai turėtų siekti 700 tūkst. per metus,“ - sakė „Kia Motors Europe“ vadovas Michaelis Cole'as.

Pranešime teigiama, jog naujasis „Niro“ ne tik praplės „Kia“ automobilių gamą, bet ir pademonstruos kompanijos dizaino galimybes. Šio modelio išvaizdos kūrimu rūpinosi „Kia“ dizaino centrai Kalifornijoje (JAV) ir Namyange (Korėja). Dizainerių pastangų rezultatas – praktiškas ir estetiškas kompaktinis visureigis, pasižymintis nugludintu aerodinaminiu kėbulu ir išraiškingomis linijomis.

Jo oro pasipriešinimo koeficientas siekia tik 0,29 Cd, ir šiuo rodikliu jis lenkia kitus hibridinius automobilius. Ilga ratų bazė (2700 mm) leidžia keleiviams mėgautis erdvumu.

Europos pirkėjai galės rinktis iš septynių kėbulo spalvų, o ratų dydžių gama svyruos nuo 16 iki 18 colių.

Būsimieji šeimininkai galės pasirinkti vieno tono interjero spalvą – juodą arba tamsiai pilką. Apmušalų pasirinkimo galimybės bus trys: tekstilė, tekstilė ir oda arba tik natūrali oda.

Kurdami naująjį hibridinį visureigį, inžinieriai stengėsi užtikrinti geresnius ekonomiškumo ir ekologijos rodiklius. Juos pasiekti turi padėti patobulinta pažangi hibridinė sistemai. 103 AG galią ir 147 Nm sukimo momentą išvystantis „Kia“ 1,6 l „Kappa“ GDI benzininis variklis yra derinamas su 32 kW elektros varikliu ir 1,56 kWh ličio-jonų polimerų baterija. Abu kartu jie išvysto 139 AG galią ir 264 Nm sukimo momentą.

Variklio galia ratams yra perduodama per patobulintą antros kartos šešių pavarų automatinę transmisiją su dviguba sankaba (DCT).

Naujasis Atkinsono ciklu veikiantis variklis, išmetamųjų dujų aušintuvas (EGR) ir tiesioginis degalų įpurškimas (GDI) užtikrina didesnį efektyvumą. Pagerinti efektyvumą ir dar labiau sumažinti emisijų lygį taip pat padeda šilumos cirkuliavimo sistema, kuri pagreitina variklio apšilimą užvedus automobilį.

6 pavarų DCT transmisijos architektūra buvo kuriama žvelgiant į naująją „Kia“ 7DCT transmisiją, sukurtą kompanijos naujam „Kia cee‘d“ modeliui. 6DCT transmisija suprojektuota taip, kad derėtų su pažangiomis hibridinėmis technologijomis, užtikrintų didesnį malonumą vairuoti ir geresnę reakciją negu elektroninė e-CVT transmisija („continuously-variable transmission“), paprastai naudojama hibridiniuose modeliuose.

6DTC transmisijos komponentai buvo derinami prie „Niro“ kompaktiško ir lengvasvorio dizaino kėbulo. Mažos trinties guoliai ir mažo klampumo transmisijos skystis padeda sumažinti mechaninę trintį, o tuo pačiu pagreitinti reakcijos laiką ir sumažinti triukšmo lygį.

„Kia“ taip pat pasirūpino lengvo svorio elektros varikliu TMED („Transmission-Mounted Electric Device“), kuris padeda DCT transmisijai sklandžiau prisitaikyti prie hibridinių technologijų. Gamintojas teigia, kad ši pavarų dėžė leidžia visą abiejų – elektros ir vidaus degimo variklių – galią perduoti ratams su mažiausiais energijos nuostoliais.

Didelis dėmesys buvo skiriamas stabdymo galimybėms. Išmokę pamokas kurdami „Optima Hybrid“ ir „Soul EV“ modelius, „Kia“ inžinieriai sukūrė „Niro“ itin efektyvią stabdžių energijos regeneracinę sistemą neprarandant stabdžių informatyvumo ir efektyvumo.

Taip pat „Niro“ kūrėjai stengėsi kaip galima labiau sumažinti triukšmo ir vibracijos lygį. Tam specialiai sukurti asimetriški variklio tvirtinimo taškai, itin dideliu tankumu pasižyminti variklio dangčio izoliacija ir garsą „sugerianti“ akustinė plokštė.

Kūrėjai dėjo visas pastangas, kad triukšmo lygis būtų kuo mažesnis ne tik važiuojant lygiu keliu, bet ir susidūrus su nelygumais. Šiam tikslui pasiekti buvo pasitelkta gera priekinės pakabos garso izoliacija.

Papildomai izoliacija taip pat buvo padengti statramsčiai. Galinėms ratų arkoms gaminti kūrėjai pasirinko tvirtą plieną, kuris yra atsparesnis kelyje sukeliamoms vibracijoms ir triukšmui, besiveržiančiam į automobilio galą.

Kovoti su vėjo keliamu triuškmu padės akustinis priekinis stiklas bei virš valytuvų sumontuotas specialus oro aptakas. Jis sumažina oro srautų įtaką priekiniam stiklui. Šoniniai veidrodėliai suprojektuoti taip, kad vėjas prašvilptų pro šalį, nesukeldamas nemalonių garsų automobilio keleiviams.

Dėl hibridinių technologijų konstrukcijos „Niro“ kūrėjai neaaukojo bagažinės talpos. Visureigio bagažinės talpa siekia 421 l, o baterija visiškai nepretenduoja užimti bagažo vietos. Ji sumontuota po galine keleivio sėdyne. Degalų bakas yra sumontuotas šalia baterijos po galinėmis sėdynėmis. Jo talpa – 45 l.

Automobilio prietaisų skydelio „širdis“ – naujausia „Kia „Human Machine Interface“ (HMI) sistema ir 7.0 arba 8.0 colių lietimui jautrus ekranas bei pasirenkama navigacinė sistema. Abi sistemos palaiko „Bluetooth“ ir DAB skaitmeninio radijo funkcijas bei yra derinamos su 6 garsiakalbių garso sistema. Tikri melomanai gali rinktis 8 garsiakalbių sistemą iš JBL bei mėgautis jos 320 vatų galingumu ir išorinio stiprintuvo galimybėmis.

„Niro“ turės „Kia Connected Services“ paslaugų sistemą, kuri palaiko „TomTom“ navigaciją. Sistema realiu laiku pateiks duomenis apie eismo sąlygas, greičio apribojimus, orų prognozes. „Niro“ pirkėjams Europoje šios sistemos paslaugos bus nemokamos 7-erius metus nuo automobilio įsigijimo dienos.

Naujasis „Niro“ taip pat bus vienas pirmųjų „Kia“ modelių, siūlančių „Android Auto“ sistemą, kuri leidžia prijungti „Android“ operacinę sistemą turinčius telefonus (5.0 „Lollipop“ ir aukštesnio lygio). „Android Auto“ leidžia vairuotojui prisijungti prie savo mobilaus telefono ir pasiekti jame esančias programėles ir funkcijas, tokias kaip balsu valdomą „Google Maps“ navigacinę sistemą bei į balso komandas reaguojančią skambinimo ar trumpųjų žinučių rašymo funkciją.

„Android Auto“ taip pat suteikia galimybę vartotojams perkelti muziką iš „Google Play Music“ sistemos. „Niro“ kūrėjai siekė, kad vairuotojas galėtų sutelkti visą dėmesį į kelią ir jo neblaškytų naudojimasis pagalbinėmis ar pramoginėmis sistemomis.

„Apple CarPlay“ sistemos privalumais „Niro“ vairuotojai Europoje galės mėgautis nuo 2016 m. pabaigos. Ši sistema taip pat leis daugelį telefono funkcijų valdyti balsu, įskaitant „Apple Maps“ žemėlapių programėlę, skambučius bei tekstines trumpąsias žinutes.

5W galingumo kroviklis įkraus telefoną ar kitą įrenginį bet jokio laido tiesiog važiuojant automobiliu. Maža to, ši įkrovimo sistema turi nepažįstamo įrenginio identifikavimo funkciją. Sistema pradeda veikti tik tada, kai pakrovimo vietoje padedamas su ja suderintas prietaisas.

Ji taip pat įspėja vairuotoją, jeigu jis lipa iš automobilio palikęs mobilųjį prietaisą ant krovimo pado. Telefono baterijos įkrovimo lygį sistema pateikia prietaisų skydelyje. Kraunami prietaisai yra apsaugoti nuo perkaitimo.

Nutilus Ženevos automobilių parodos šurmuliui naujasis „Kia Niro“ vyks į modernią Hwasung gamyklą Korėjoje baigiamiesiems darbams.

Šio modelio pardavimai Europoje prasidės trečiąjį šių metų ketvirtį ir, kaip ir visi „Kia“ modeliai, turės unikalią 7-erių metų 150000 km garantiją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)