Aplinkos apsaugos ir vartotojų organizacijos spaudžia Jungtinių Valstijų federalinę vyriausybę apsvarstyti ilgą galimų žalos atitaisymo būdų sąrašą, kuriame numatomos tokios priemonės kaip „Volkswagen“ finansuojama programa elektrinių automobilių infrastruktūros statyboms, didelės baudos ir iki penkių kartų sumažintas teršalų kiekis, kurį išskiria dyzeliniai varikliai, rašo verslo naujienų agentūra „Bloomberg“.

„Kompensacijos už padarytą žalą turi būti tokios didelės, kad „Volkswagen“ ir kitiems gamintojams daugiau niekada nekiltų noras sukčiauti“, - sakė Vašingtone įsikūrusios aplinkos apsaugos organizacijos „Clean Air Watch“ prezidentas Frankas O’Donnellis.

Jungtinėse Valstijose jau yra precedentas, kai JAV valdžia privertė automobilių gamintoją imtis papildomų priemonių, užuot tik pataisius ar pakeitus netinkamus automobilius. Praėjusio amžiaus 10-ajame dešimtmetyje Aplinkos apsaugos agentūra sunkvežimių gamintojus, kurie klastojo emisijų testus, privertė investuoti 1 mlrd. dolerių į švaresnių variklių gamybą.

Aplinkos apsaugos agentūra 2015 metų kovą atnaujino savo politikos principus ir leido įmonių veiksmus laikyti žalos atitaisymo dalimi, jei jos prisideda prie tokių esminių vyriausybės siekių kaip klimato kaitos poveikio mažinimas, inovatyvių technologijų propagavimas ir vaikų sveikatos gerinimas.