Šiuos abu automobilius nuodugniau išbandysime vėliau, tad šįkart – oficialus gamintojo pristatymas.

„Kia Optima“

Tarptautinėje Frankfurto automobilio parodoje praėjusių metų rudenį debiutavo visiškai nauja, Europos rinkai skirta ketvirtosios kartos „Kia Optima“. Jos prekyba visoje Europoje prasidėjo šių metų pradžioje, o Lietuvą pirmieji „Optima“ modeliai pasiekė vasarį.

„Kia Motors Europe“ produktų linijoje „Optima“ modelis užima labai svarbią poziciją. Jis ne tik reprezentuoja prekinį ženklą, bet ir bando plėsti jo gerbėjų ratą. Nuo to laiko, kai 2011 metais pasirodė visiškai pasikeitęs trečios kartos „Optima“ modelis, šio segmento gerbėjai pamatė radikalias permainas.

„2010-aisiais metais į didžiąją sceną įžengęs dabartinis „Kia Optima“ visus penkerius metus veikė tarsi „Kia“ dizaino pokyčių katalizatorius, pakeitęs žmonių požiūrį į šį prekinį ženklą“, – sakė „Kia Motors Europe“ vadovas Michaelis Cole'as.

„Naujoji „Optima“ išsaugojo savo pirmtako individualumą, tačiau siūlo daugybę patobulinimų“, – tikino M. Cole'as.

Kuriant naujojo „Optima“ eksterjero dizainą buvo atsižvelgta į funkcionalumą ir sportiškumą, todėl automobilio ilgis, plotis ir aukštis išaugo. Ratų bazė pailgėjo 10 mm (iki 2805 mm). Tiek pat – 10 mm – padidėjo ir bendras automobilio ilgis. Jis dabar siekia 4855 mm.

Naujasis modelis yra 25 mm platesnis (1860 mm) bei 10 mm aukštesnis (1465 mm). Šie pokyčiai lėmė talpesnį interjerą, todėl visi keleiviai turės daugiau erdvės. Be to, bagažinėje galės vežti daugiau daiktų (510 l), kuriuos bus lengviau sukrauti dėl platesnio dangčio.

Lyginant su ankstesnės kartos modeliu, pagerėjo interjero medžiagų kokybė. Kūrėjai naudojo daugiau švelnių liesti medžiagų: tekstilę, odą, metalinius akcentus.

Prietaisų skydelis padalytas į „rodmenų“ (aukščiau) ir „valdymo“ (žemiau) zonas, todėl vairuotojui nereikia atitraukti žvilgsnio nuo kelio, kad pamatytų skydelyje rodomą informaciją. Centrinis skydelis pasuktas 8,5 laipsnių kampu į vairuotoją. Aukščiau esančioje „rodmenų“ zonoje įmontuotas 8 colių skersmens lietimui jautrus pramoginės sistemos ekranas, o apatinėje dalyje – valdymo mygtukai, kurių, beje, yra mažiau negu ankstesnės kartos „Optima“ modelyje.

Dėl didesnės ratų bazės gale sėdintys keleiviai turės 25 mm didesnę erdvę kojoms. Platesnis kėbulas leidžia laisviau sėdėti tiek priekiniams (+20 mm), tiek galiniams (+17 mm) keleiviams, o ilgesnė ir aukštesnė stogo linija (+5 mm priekyje ir +15 mm gale) tiks aukštaūgiams.

Skyrė daugiau dėmesio kėbulo tvirtumui

„Optima“ gali pasigirti aukščiausios kokybės aktyvaus saugumo įranga, kurią diegdami inžinieriai taikėsi į „Euro NCAP“ penkių žvaigždučių įvertinimą.

Naujos kartos „Optima“ kėbulo tvirtumui užtikrinti pasirinktas ypač tamprus (UHTS) plienas. 50 procentų kėbulo yra pagaminta iš tokio plieno, t. y. net 150 proc. daugiau, negu ankstesnio modelio (20 proc. UHTS). Be to, naujajam modeliui buvo panaudota 450 proc. daugiau struktūrinių klijų.

Šio sprendimo rezultatai kalba patys už save: 50 proc. pagerintas kėbulo atsparumas gniuždymui, o karkasas tapo 8,6 kg lengvesnis. Tvirtesnio plieno lydiniai buvo naudojami sustiprinti statramsčius, šoninius slenksčius, stogą, dugną, priekinių ratų arkas ir galinę bagažinės pertvarą.

Pasyvaus saugumo patobulinimų sąrašui priklauso didesnis saugos oro pagalvių kiekis (7 vnt.). Standartiniame įrangos komplekte yra vairuotoją, vairuotojo kelius ir keleivį saugančios pagalvės bei dvi šoninės ir dvi saugos oro užuolaidos.

Nuo prekybos pradžios būsimieji modelio šeimininkai galės rinktis atnaujintą 1,7 litrų CRDi dyzelinį variklį. Palyginus su pirmtaku, jis gali pasiūlyti didesnę galią ir sukimo momentą (+15 Nm) bei mažesnį emisijų lygį.

Didesnė galia (141 AG) ir aukštesnis sukimo momentas (340 Nm) (anksčiau – 134 AG ir 325 Nm) leidžia atnaujintam 1,7 l dyzeliniam varikliui didžiuotis geresniu ekonomiškumu ir žemesniu triukšmo lygiu. Kai šis variklis derinamas su mechanine transmisija ir „Stop/Go“ sistema, CO2 emisijų lygis yra iki 14 proc. žemesnis (110 g/km).

Su šiuo varikliu derinama pažangi septynių pavarų dvigubos sankabos transmisija (DCT), kuri visai neseniai debiutavo „Kia cee‘d“ modelyje. Lyginant su ankstesnės kartos modeliu, turinčiu šešių pavarų automatinę transmisiją, su 1,7 l CRDi varikliu derinama DCT pavarų dėžė pasižymi 40 g/km mažesnėmis CO2 emisijomis (116 g/km).

Kaip ir ankstesnės kartos „Optima“, naujausias modelis turės ir benzininį 2,0 l CVVL 160 AG variklį, pasižymintį kintama vožtuvų pakėlimo technologija. Šis motoras derinamas su 6 pavarų mechanine arba automatine transmisija.

Naujajai „Kia Optima“ suteikiama unikali 7-erių metų arba 150000 km ridos garantija. Europos rinkai skirtas modelis gaminamas Hwasung gamykloje Pietų Korėjoje.

„Kia Sportage“

Ketvirtosios kartos naujasis kompaktinis visureigis „Kia Sportage“ buvo kuriamas ant sėkmės sulaukusio savo pirmtako pamatų, tačiau, gamintojas pažymi, kad juos smarkiai modernizuojant.

„Kia Sportage“ yra gaminamas koncerno gamykloje Žilinoje, Slovakijoje. Tai vienas geriausiai parduodamų šio prekinio ženklo automobilių Europoje. 2014 metais kompanija pardavė daugiau nei 97 tūkst. „Sportage“ modelių. Tai sudaro 27,5 proc. visų „Kia“ pardavimų.

Naujasis „Sportage“ turi 30 mm ilgesnę ratų bazę (2670 mm) bei yra 40 mm ilgesnis (4480 mm) už savo pirmtaką. Naujasis modelis taip pat turi geresne aerodinamika pasižymintį didesnį oro aptaką.

Nuo aukščiausio stogo taško (lyginant su ankstesniu modeliu, jis liko nepakitęs – 1635 mm) „Sportage“ siluetas švelnia linija leidžiasi automobilio galo link žemyn ir, drauge su didesnėmis ratų arkomis bei griežtesnėmis linijomis, sukuria dinamiškesnio automobilio įvaizdį. Ilgesnis priekis (iki 20 mm) bei trumpesnis galas (iki 10 mm) vizualiai „nuleidžia“ stogo liniją ir miesto visureigis atrodo dar veržliau.

Dizaino sprendimai leido pagerinti sumažinti oro pasipriešinimo koeficientą nuo 0,35 iki 0,33. Geresnę aerodinamiką padėjo sukurti ir rekonstruotas bamperis.

„Sportage“ pirkėjai galės rinktis 16, 17 arba 19 colių aliuminio ratlankius, o „GT Line“ linijai priklausanti versija unikalius 19 colių ratlankius turės jau standartinės įrangos sąraše.

Naujasis „Sportage“ turi ir visiškai naują interjerą.

Lyginant su ankstesnės kartos modeliu, labiausiai, net 30 mm, išaugo naujojo modelio ratų bazė (iki 2670 mm). Dėl to salonas tapo erdvesnis. Naujasis automobilis yra 40 mm ilgesnis (4480 mm). Priekinė kėbulo dalis nuo pradžios iki priekinių ratų ašies padidėjo iki 910 mm, o galinė 10 mm sutrumpėjo (iki 900 mm). Debiutui besiruošiantis „Sportage“ išsaugojo savo pirmtako aukštį (1635 mm) bei plotį (1855 mm).

Dėl pakitusių matmenų keleiviai automobilyje gali jaustis erdviau. Erdvė galvai padidėjo iki 997 mm priekyje (+ 5 mm) ir 993 mm (+16 mm) gale, o priekyje ir gale sėdinčių keleivių kojų zona atitinkamai prasiplėtė iki 1129 mm (+19 mm) ir 970 mm (+ 7 mm).

Kaip ir „Optima“ atveju, naujojo „Sportage“ struktūra yra žymiai tvirtesnė. Už tai reikia dėkoti tam pačiam stipriam plienui (UHTS). Jis sutvirtina siūles ir yra atsparesnis didesnei apkrovai. Dėl gerokai tvirtesnės struktūros naujojo modelio kėbulo atsparumas gniuždymui padidėjo 39 proc.

„Sportage“ standartinės įrangos komplektui priklauso daug pasyvų saugumą užtikrinančių saugos oro pagalvių: vairuotojo ir priekinio keleivio oro pagalvės, šoninės saugos oro pagalvės priekyje bei saugos oro užuolaidos ir priekyje, ir gale.

Pėsčiųjų saugumu avarijos atveju rūpinasi nuožulnesnis variklio dangtis ir didesnė smūgio „sugėrimo“ zona, padengta saugesne medžiaga ir sintetiniu kaučiuku. Modelio aktyvaus saugumo sistemų gausa dar labiau sumažina sužeidimų tikimybę.

Ketvirtos kartos modelis daugelį variklių paveldėjo iš savo pirmtako. Pirmą kartą „Sportage“ modelyje montuojamas naujasis 1,6 l T-GDI variklis „GT Line“ versijoje, taip pat bus siūlomas dar vienas benzininis motoras – 1,6 l GDI.

130 AG ir 161 Nm sukimo momentu pasižymintį GDI variklį savo įpėdiniui padovanojo trečiosios kartos „Sportage“ modelis.

„Gamma“ 1,6 l T-GDI variklis yra pagamintas „Kia cee‘d GT“ ir „pro_cee‘d GT“ modeliuose montuojamų variklių pagrindu. Specialiai „Sportage GT“ modeliams pritaikytas 1,6 l T-GDI variklis užtikrina geresnę akseleratoriaus reakciją, ekonomiškumą ir greičiau pasiekiamą didžiausią sukimo momentą. 174 AG ir 265 Nm sukimo momentą, esant 1500-4500 aps./min., galintis pasiūlyti T-GDI variklis turi naują vieno sraigto turbokompresorių su elektroniniu valdymu.

Atsižvelgdami į dyzelinių variklių populiarumą Europoje, visureigio kūrėjai paliko trečios kartos „Sportage“ savininkams jau pažįstamą 1,7 l 113 AG CRDi variklį bei atnaujintą 2,0 l R variklį, kuris savo ekonomiškumu ir žemesniu triukšmo lygiu gerokai lenkia ankstesnįjį.

2.0 litrų dyzelinis variklis su turbina turi dvi versijas: 134 AG, 373 Nm bei 181 AG, 400 Nm. Šio, pažangesnio bei daugybę atnaujinimų galinčio pasiūlyti variklio blokas yra 5 kg lengvesnis.

Naujos kartos „Sportage“ modelyje taip pat siūloma nauja septynių pavarų dvigubos sankabos transmisija (DCT). „Kia cee‘d“ modelyje debiutavusi transmisija derinama su naujuoju 1,6 l 174 AG T-GDI benzininiu varikliu. Ji sugeba susidoroti su didesniais variklio sūkiais ir gali pasiūlyti sportiškesnį vairavimą.

Kitiems varikliams siūlomas šešių pavarų mechaninė arba automatinė transmisija.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (46)