Sprendimas nebegaminti automobilių su „Scion“ ženkliuku, pasak Vakarų žiniasklaidos, buvo priimtas visiškai slapto pasitarimo metu. Tačiau tokio sprendimo priežastis – anaiptol ne paslaptis. Taip nuspręsta dėl blogų „Scion“ modelių pardavimo rezultatų.

Pernai pasaulyje parduota 56 tūkst. 167 nauji „Scion“ automobiliai, arba mažiau nei vieno „Toyota“ modelio – sedano „Avalon“. Apskritai „Scion“ indėlis į metines 2,1 mln. egzempliorių japonų koncerno apimtis JAV rinkoje nesudarė nė 3 procentų.

Tad geriausi laikai šiai markei išties yra praeityje. Pavyzdžiui, 2006-aisiais buvo parduota net 173 tūkst. „Scion“ modelių, tačiau jau 2009 metais šis skaičius sumažėjo perpus. O 2010 m. buvo parduota dar mažiau „sajenų“ – vos 45 tūkst. 678.

„Toyota“ koncernas „Scion“ markę įkūrė 2002-aisiais – kaip Jungtinių Valstijų rinkai skirtą prekės ženklą. Oficialiai skelbta, kad „Scion“ modeliai orientuoti į jaunimą. Net anglų kalbos žodis „scion“ reiškia palikuonį, įpėdinį. Tačiau statistika bylojo ką kita – tyrimų duomenimis, vidutinis „Scion“ modelio savininko amžius siekė 49 metus.

"Scion"
Foto: AFP/Scanpix

O schema turėjo būti tokia – jaunas amerikietis kaip savo pirmą automobilį perka „Scion“, sulaukęs brandesnio amžiaus persėda į kurį nors „Toyota“ modelį, o vėliau tampa prabangaus „Lexus“ (šis prekės ženklas, žinia, irgi priklauso Tojodų šeimos valdomam koncernui) savininku.

„Scion“ daugiausiai buvo santykinai nebrangūs, kompaktiški, taupūs automobiliai. Ir, beje, ne visai originalūs, o tik kiek pakeistos „tojotos“. Pavyzdžiui, paskutiniuoju metu buvo pardavinėjami penki modeliai – hečbekai „Scion iA“ (jo pagrindas – „Mazda2“) ir „iM“ („Toyota Auris“), kompaktinis vienatūris „xB“ („Toyota bB“) bei kupė „tC“ ir „FR-S“ („Toyota GT86“).

Be to, artimiausiu metu rinkoje turėjo pasirodyti ir krosoveris C-HR, sukurtas kovą Ženevos autosalone debiutuosiančio serijinio „Toyota C-HR“ pagrindu.

Japonai pažadėjo, kad visus „Scion“ darbuotojus JAV perves į „Toyota“ būstinę Teksase, o jau pagaminti modeliai bus papuošti „Toyota“ ženkliukais.

Tad dar vienas „automobilinis“ vardas tampa istorijos dalimi. Kaip ir per pastarąjį laiką nebūtin spėję nueiti „Saab“, „Pontiac“, „Plymouth“, „Hummer“, „Oldsmobile“, „Saturn“, „Mercury“ bei kiti garsūs pavadinimai.

Esminiai „Scion“ markės momentai

2003: Kalifornijoje pradėta prekyba „Scion xB“ ir „xA“ modeliais. Tais metais parduoti 10 898 automobiliai.
2004: „Scion“ prekės ženklas tapo tarptautiniu, modelių gamą papildė kupė „tC“.
2006: pasiektas 173 034 parduotų egzempliorių rekordas.
2007: „Scion xD“ modelį pakeitė „xA“, tačiau pardavimo apimtis ėmė kristi.
2010: parduota mažiausiai automobilių per visą markės istorija – 45 678, „Toyota“ dėmesys ir resursai, skiriami šiais markei, ėmė mažėti.
2011: gama papildyta „iQ“ mini klasės modeliu.
2012: pasirodė FR-S sportinis modelis, kurtas kartu su „Subaru“.
2015: pirmi nauji modeliai per paskutinius 3 metus – „iA“ (sukurtas „Mazda“ kompanijos) ir „iM“.
2016: pranešta apie „Scion“ naikinimą. Iš viso 2003-2015 m. buvo pagaminti 1 mln. 92 tūkst. 675 „Scion“ markės automobiliai.

Beje, 2016-ųjų sausio VĮ „Regitra“ duomenimis, Lietuvos keliais važinėjo 130 mūsų šalyje užregistruotų „Scion“ markės automobilių.