Įmonės generalinis direktorius Matthiasas Muelleris surengė derybas su ES pramonės politikos komisare Elzbieta Bienkowska dėl vadinamojo „dyzelinio skandalo“.

Pernai rugsėjį spaudžiama JAV aplinkos apsaugos agentūros, didžiausia Europos automobilių gamintoja „Volkswagen“ prisipažino automobiliuose naudojusi neleistiną programinę įrangą, gebančią bandymų metu sumažinti azoto oksidų išmetimą į atmosferą, o bandymams pasibaigus sugrąžinančią automobiliui buvusias taršos normas. Koncernas suskaičiavo 11 mln. automobilių su tokia programine įranga visame pasaulyje.

„Komisarė E. Bienkowska dar kartą paragino grupę apmąstyti tinkamas priemones kompensuoti vartotojams, – sakė Europos Komisijos (EK) atstovė po derybų Briuselyje. – Ji pakartojo savo nuomonę, esą su ES vartotojais turi būti elgiamasi lygiai taip pat, kaip su JAV klientais. M. Muelleris sutiko grįžti prie šio klausimo“.

Vokietijos automobilių gamybos koncernas „Volkswagen“ tiems JAV klientams, kurie nukentėjo dėl vadinamojo „dyzelinio skandalo“, pasiūlė 1000 dolerių vertės dovanų kortelių ir čekių. Tačiau Europos vartotojams tokio pasiūlymo nebuvo pateikta, todėl VW kaipmat sulaukė nusiskundimų, esą su ES klientais elgiamasi nesąžiningai.

ES taip pat reikalauja, kad VW pateiktų išsamesnę informaciją tam, kad ji galėtų įvertinti skandalo poveikį aplinkai ir žmogaus sveikatai.

EK teigimu, M. Muelleris „įsipareigojo nedelsdamas pateikti visą techninę informaciją, būtiną Komisijai įvertinti, ar visos suplanuotos korekcinės priemonės yra efektyvios“.

„Volkswagen“ reformuoja organizacinę struktūrą

Tuo metu šalindama skandalo padarinius „Volkswagen“ koncerno vadovybė atlieka esminius koncerno valdymo pakeitimus. Didžioji jų dalis nukreipta į lengvųjų automobilių gamybos padalinį, t.y., „Volkswagen AG“ bendrovę, teigiama jos pranešime žiniasklaidai.

„Būtina užtikrinti aiškų korporacinės atsakomybės priskyrimą kiekvienam modeliui. Tikimės, kad būsimi pakeitimai paspartins ir plėtrą, nes šis žingsnis – esminis naujosios „Volkswagen“ strategijos elementas“, – komentuodamas permainas pabrėžė bendrovės valdybos pirmininkas dr. Herbertas Diessas.

Esminis šių permainų tikslas – stiprinti bendrovės padalinių bendradarbiavimą, apimantį visą konkretaus automobilio modelio gyvavimo ciklą – nuo sukūrimo iki utilizavimo. Nuo šiol visa atsakomybė už technologijas, kokybę, efektyvų kaštų panaudojimą ir terminų laikymąsi bus priskirta konkrečiam vadovui. Iki šiol atsakomybė už šiuos dalykus tekdavo bendrovės padaliniams ir neretai skyrėsi netgi kiekvienam modeliui.

Naujojoje organizacijos struktūroje visas „Volkswagen“ asortimentas suskirstytas pagal modelių klases ir priskirtas konkretiems aukščiausio lygio vadybininkams, iš kurių dauguma jau ir anksčiau darbavosi įvairiuose „Volkswagen“ koncerno kokybės kontrolės vadovų postuose ar užėmė panašias pareigas.

Taip pat buvo įkurtas visiškai naujas Strategijos ir produkto padalinys, užsiimsiantis vadovų bei jiems pavaldžių padalinių veiklos koordinavimu bei automobilių gyvavimo ciklo nustatymu, prognozavimu bei su visu tuo susijusių renginių ir kampanijų organizavimu.

Tuo pat metu koncernas deda dideles pastangas siekdamas prisitaikyti prie besikeičiančių klientų poreikių bei naujų automobilizacijos tendencijų, tokių, kaip spartus elektromobilių vystymasis, masinė automobilių skaitmenizacija, išmaniųjų eismo infrastruktūros objektų daugėjimas keliuose ir pan.

Nors vadovaujančio personalo didinimas gali atrodyti nepatraukliai, koncerno vadovas dr H. Diessas įsitikinęs, jog ši priemonė formuos naują korporacinę kultūrą, užkirs kelią praeities skandalams ir suteiks naują plėtros impulsą.