Suskaičiuota, kad praeitais metais gamintojai Jungtinėse Valstijose pardavė 17 mln. 470 tūkst. 659 lengvuosius automobilius – tai net 5,7 proc. daugiau nei per visus 2014 metus, teigia „Automotive News Data Center“.

Gruodį fiksuotas augimas siekė 8,9 proc., tad paskutinis 2015 metų mėnuo pelnytai įvardijamas kaip vienas stipriausių (po liepos).

Ekspertų vertinimu, JAV automobilių pardavimus skatino atpigę degalai, nors ir labai nedrąsiai, bet šiek tiek pagyvėjusi paklausa, gana palankios kreditų ir išperkamosios nuomos sąlygos bei mažėjantis nedarbas.

Suskaičiuota, kad vidutinė naujo automobilio įsigijimo kaina 2015 metais JAV siekė apie 33 tūkst. 188 dolerių (30 tūkst. 895 Eur).

Didesniu pirkėjų susidomėjimu praeitais metais džiaugėsi pikapai bei SUV automobiliai: vien gruodį šių automobilių pardavimai šoktelėjo 19 proc., o bendras metinis 2015 metų augimas pasiekė 13 proc.

Kalbant apie naujų tradicinių automobilių paklausą, situacija vis dar išlieka šiek tiek sudėtinga – gruodį ji smuko 3,8 proc., o bendras praeitų metų vidurkis 2,3 proc. mažesnis nei 2014 metais.

Nenugalimas „Ford“

Šeštus metus iš eilės daugiausiai automobilių JAV rinkoje pardavė „Ford“, kurio metiniai rezultatai yra geriausi nuo 2006-ųjų. „Ford Motor Company“ skelbiasi pernai pardavusi 2 mln. 613 tūkst. 162 automobilius, iš jų 2 mln. 511 tūkst. 935 buvo „Ford“ markės.

Be to, „Ford F“ serijos pikapas jau 34 metus iš eilės yra geriausias perkamas naujas automobilis JAV. Per metus jo realizuota 780 tūkst. 354 vienetai.

Prabangių automobilių segmente vėl laimėjo BMW

„Premium“ segmento automobilių lenktynėse ketvirtą kartą per pastaruosius penkerius metus nugalėtojo karūna atiteko BMW, nors trijų lyderių lenktynėse kova buvo įtempta iki paskutinės akimirkos. Vokietijos koncernas pernai JAV pardavė 346 tūkst. 23 naujus automobilius.

Ilgai trečioje pozicijoje buvusi „Lexus“ markė smarkiai pagerino rezultatus gruodį ir iš antrosios vietos išstūmė „Mercedes-Benz“. Japonai 2015-aisiais pardavė 344 tūkst. 601 automobilį, o iš „Mercedes“ salonų išriedėjo 343 tūkst. 88 nauji modeliai.

Visam lyderių trejetui pernykščiai metai JAV rinkoje tapo rekordiniais.

BMW metinis pardavimų rodiklis pakilo 1,8, „Lexus“ – net 11, „Mercedes-Benz“ – 3,8 proc.

Sėkmingi metai Japonijos gamintojams

„Honda“, pristačiusi visą seriją naujų ar kaip reikiant atnaujintų SUV modelių, 2015 metus gali drąsiai vadinti rekordiniais – buvo parduota 1 mln. 409 tūkst. 386 automobiliai (pardavimų augimas, lyginant su 2014 metais, ūgtelėjo 2,6 proc.).

Subaru“ pardavimai Amerikoje gruodį šoktelėjo net 13 proc., o tokie daug žadantys mėnesio rezultatai kaip reikiant pagerino ir bendrus metų pasiekimus: parduoti 582 tūkst. 675 automobiliai ir sunkvežimiai (bendras metinis augimas procentais taip pat sudaro 13 proc.).

Nissan“ 2015 metų gruodžio pardavimai, lyginant su praeitais metais, pademonstravo įspūdingą 18 proc. šuolį – per metus Amerikoje parduotas rekordinis kiekis naujų automobilių (1 mln. 351 tūkst. 420).

Fiat Chrysler“ pardavimų rezultatus gerino jau 69 mėnesį iš eilės. Vien bendrovės „Jeep“ prekės ženklas pademonstravo rekordinius pardavimus – Amerikoje jų per metus įsigyta 865 tūkst. 28 nauji automobiliai.

Iš 14 automobilių gamintojų, rekordinių pardavimų Amerikoje pasiekusių 2014 metais, keturi – „Jeep“, „Land Rover“, „Porsche“ ir „Subaru“ – naujų rekordų pasiekė ir 2015-aisiais (tai buvo aišku dar prieš paskelbiant gruodžio rezultatus). „Hyundai“ ir „Kia“ 2015 metus taip pat vadina rekordiniais Amerikos rinkai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (36)