Gyventojams renkantis naujos kartos dyzeliną per pastaruosius metus į aplinką nepateko 5 tūkst. tonų anglies dvideginio, teigiama pranešime žiniasklaidai.

„Atsižvelgiant į kylančius aplinkos apsaugos iššūkius, tokius kaip oro tarša, klimato atšilimas, labai svarbu, kad vis daugiau vairuotojų galimybę prisidėti prie šių iššūkių sprendimo laiko reikšminga. Lietuva – viena pirmųjų rinkų pasaulyje, kurioje yra pagal naujausias technologijas iš biomasės pagamintų degalų, padedančių itin sumažinti neigiamą poveikį aplinkai“, – sako Audrius Miežys, bendrovės „Neste Lietuva“ Mažmeninės prekybos skyriaus vadovas.

Pasak jo, Lietuvos gyventojams į savo automobilių bakus pilant naujos kartos dyzeliną, per metus, nuo 2014-ųjų spalio, į aplinką pateko 5 tūkst. tonų anglies dvideginio mažiau, nei būtų patekę naudojant tradicinį dyzeliną. Taip pat sumažėjo ir anglies monoksido, azoto oksidų ir angliavandenilių emisijos.

Pasiekti šį rezultatą padėjo Suomijoje užpatentuota (angl. – Next Generation Biomass to Liquid, NEXBTL) technologija, skirta pirmojo ir kol kas vienintelio pasaulyje dyzelino gamybai iš biomasės.

NEXBTL dyzelinas turi unikalią molekulinę sandarą – jis gaminamas hidrinant augalinį aliejų ar gyvulinės kilmės riebalus. Cheminė NEXBTL dyzelino sudėtis – tokia pati kaip ir tradicinio dyzelino, todėl jis tinka visiems dyzeliniams varikliams, gali būti būti tradicinio dyzelino sudėtinė dalis.

Lietuva buvo pirmąja užsienio rinka, kurioje pradėtas pardavinėti visiems metų laikams skirtas ir ne mažiau 15 proc. NEXBTL turintis dyzelinas. Tokia sudedamoji dalis net iki 20 proc. sumažina išmetamųjų dujų, sukeliančių šiltnamio efektą kiekį.

„Galimybe į savo automobilio baką pilti aplinką tausojančius degalus naudojasi vis didesnė Lietuvos gyventojų dalis. Kaip parodė vairuotojų nuomonės apklausos rezultatai, net 33 proc. jų teigia, kad būtent aplinkosauga yra vienas iš prioritetų, nulemiančių degalų pasirinkimą“, – sako A. Miežys.

Tyrimą apie automobilių vairuotojų įpročius bendrovės „Neste Lietuva“ užsakymu atliko komunikacijos planavimo agentūra OMD. Tyrimo metu internetu buvo apklausti 904 18-50 metų amžiaus automobilius vairuojantys respondentai.

Užsienyje ekologija rūpinasi didžiosios kompanijos

Atsižvelgdami į ekologinius parametus ir siekdami tausoti aplinką, pagal pažangias technologijas iš atsinaujinančių šaltinių gaminamą dyzeliną renkasi ne tik pavieniai gyventojai, bet ir įvairūs užsienio miestai bei juose įsikūrę gerai žinomi verslai.

Tokį jų sprendimą lėmė tai, kad naudojant gryną NEXBTL, šiltnamio efektą sukeliančių išmetamųjų dujų emisijos būna 60-85 proc. mažesnės nei naudojant tradicinį dyzeliną. Kietujų dalelių emisijos sumažėja 30-40 proc., o azoto oksidų – 10 proc.

Ekologiškesnį transportą jau kurį laiką skatina kompanija „Google“ – NEXBTL dyzelinu varomi 100 autobusų, važinėjančių San Fransisko (JAV) gatvėmis ir vežančių darbuotojus nuo Silicio slėnio iki miesto ir atgal. NEXBTL dyzeliną naudoja ir siuntų pervežimo bendrovės UPS transporto priemonės.

NEXBTL dyzelinu varomos ir 250 Oaklando miesto (JAV) savivaldybei priklausančių transporto priemonių. Visos kartu per metus jos sunaudoja apie 60 tūkst. litrų šio dyzelino. Iš atsinaujinančių šaltinių pagamintus degalus naudoja ir Walnut Creek miestas Kalifornijoje, o San Franciskas skelbė vien prie šio dyzelino naudojimo pereisiantis iki metų pabaigos.

Į atsinaujinančius energijos šaltinius gręžiasi ir aviacijos pramonė, turinti tikslą nuo 2005 iki 2050 metų anglies dvideginio emisijas sumažinti 50 proc. Didžiausia pasaulyje orlaivių gamintoja kompanija „Boeing“ dirba kartu su „Neste“ korporacija testuojant iš atsinaujinančių šaltinių pagamintus aviacinius degalus ir siekiant paskatinti jų naudojimą.

Atlikti skaičiavimai rodo, kad per 2014 metus, naudojant iš atsinaujinančių šaltinių „Neste“ pagamintą dyzeliną, į aplinką nepateko 5,6 mln. tonų šiltnamio efektą sukeliančių išmetamųjų dujų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (18)