Kaip savaitgalį paskelbė Vokietijos savaitraštis „Bild am Sonntag“, visi šie klubai yra remiami skandalo krečiamo „Volkswagen“ koncerno, kuris šiuo metu ieško visų galimybių sumažinti savo išlaidas.

Teigiama, jog kiekvienai iš šių ekipų „Volkswagen“ per sezoną skiria apie 1,5 milijono eurų ir futbolas yra ta sritis, kurios rėmimui kompanija išleidžia didžiausią sumą. Jos atstovų teigimu, ši sporto šaka išliks tarp favoričių ateities rėmimo projektams, tačiau dabar teks veržtis diržus „kol kas dar nenustatyta apimtimi“.

Savaitraštis rašo, kad „Volkswagen“ gali tekti atsisakyti ir 5 mln. eurų per metus vertės Volfsburgo „Grizzlys“ ledo ritulio klubo rėmimo, o šio miesto „Wolfsburg“ futbolo komanda, taip pat besirungianti Bundeslygoje, jau atsisakė planų statyti jaunimo akademijos treniruočių centrą.

Dar anksčiau „Volkswagen“ paskelbė, jog nurėš vieną milijardą eurų kitų metų investicijų plane, iš kurio dings ne vienas nekilnojamo turo pirkinys, gamyklos statyba ir jai reikalingos įrangos pirkimas.

Didžiausią skandalą, kuris kilo paaiškėjus, kad „Volkswagen“ automobiliuose buvo įdiegta išmetamų dujų rodiklius klastojanti įranga, įmonės istorijoje išgyvenanti kompanija, analitikų skaičiavimu, baudoms, teisinėms byloms ir mašinų sutvarkymui turės išleisti apie 35 milijardus eurų.

Papildyta 11.25, 8:37

Pirmadienio vakarą išplatintame pranešime žiniasklaidai „Volkswagen“ patvirtino, kad ankstesnėse strategijose numatyta kapitalo išlaidų (CAPEX) suma būdavo maždaug po 13 mlrd. eurų metams. Dabartinėje situacijoje koncerno vadovybė kelia tikslus, kad minėtos kapitalo išlaidos bent jau 2016 metams neviršytų 12 mlrd. eurų.

„Šiuo metu koncernas pergyvena netikrumo laikotarpį, kuriam turime būti visiškai pasirengę. Mes griežtai perskirstysime pagal svarbą visas anksčiau planuotas išlaidas ir investicijas. Visos mažesnės svarbos išlaidos bus atšauktos arba atidėtos“, – penktadienį įvykusiame eiliniame „Volkswagen AG“ stebėtojų tarybos posėdyje tvirtino „Volkswagen“ koncerno vadovas Matthiasas Muelleris.

Tačiau, pasak koncerno vadovo, minėta taupymo kampanija beveik nepalies inovacijų diegimo ir kūrimo finansavimo, o alternatyvių pavaros mechanizmų kūrimui ir diegimui skirtos išlaidos kitiems metams bus netgi padidintos 100 mln. eurų.

„Mažindami išlaidas, mes negalime suklysti ir taupyti dėl geresnės mūsų ateities. Todėl prioritetinėmis veiklos kryptimis skelbiame elektrinio mobilumo ir masinio automobilinės technikos skaitmenizavimo priemonių kūrimą ir diegimą bei atitinkamai didiname jų finansavimą“, – akcentavo M. Muelleris.

Vadovas patikino, jog spartinamas „Audi“, „Porsche“ ir „Volkswagen“ keleivinių transporto priemonių padalinių, besirūpinančių įkraunamaisiais hibridais ir visiškų elektromobilių kūrimas.

Beveik 50% CAPEX investicijų teks Vokietijoje esančioms koncerno projektavimo ir gamybos bazėms. Jokių apribojimų neturėtų patirti ir visos tęsiamos užsienio investicijos – bus apribotas tik naujų investicijų kūrimas, tad jau statomos gamyklos turėtų pradėti veikti laiku.

Detalizuotame prioritetinių krypčių sąraše svarbią vietą užima modulinių platformų bei unifikuotos įrangos kūrimo ir diegimo finansavimas. Šių dalykų pavyzdžiu galėtų būti dabartinės MQB modulinės platformos tobulinimas bei elektrifikavimas ir MEB elektromobilių modulinės platformos kūrimas.

Taip pat didelis dėmesys bei finansavimas bus skirtas naujiems gaminiams, tokiems, kaip naujos kartos „Volkswagen Golf“ ir „Audi Q5“ bei Lenkijoje baigiamoje statyti „Volkswagen“ komercinio transporto gamykloje pradedamiems gaminti „Volkswagen Crafter“ didiesiems furgonams.

Koncerno vadovas taip pat apžvelgė atidedamus ir atšaukiamus projektus. Vienu iš jų tapo atsisakymas Volfsburge statyti seniai planuotą naują dizaino centrą, leisiantis koncernui sutaupyti maždaug 100 mln. eurų. Šiek tiek apkarpytas Meksikoje statomoje naujoje gamykloje dažymo cecho finansavimas. Atidėta ir visiškai elektrinio „Volkswagen Phaeton“ limuzino išleidimo data.

Dėl šiek tiek kitokio turto perpaskirstymo į aukščiau minėtus investicijų karpymo planus neįtrauktos Kinijoje veikiančios su „Volkswagen“ bendros įmonės. Joms kapitalo išlaidos nemažinamos. Kaip ir planuota, šių įmonių išlaidos 2016 m. sieks maždaug 4,4 mlrd. eurų ir bus finansuojamos iš vidinių šaltinių.

Be to, M. Muelleris prižadėjo per ateinančias keletą savaičių surasti dar keletą stambių taupymo rezervų. Tuo pat metu jis kategoriškai paneigė taupymo darbuotojų sąskaita galimybę.

„Mes glaudžiai bendradarbiaujame su profsąjungų atstovais siekdami išsaugoti maksimalų kiekį darbo vietų. Stengiamės išsaugoti esamą darbuotojų branduolį. Tai yra parengti kadrai, kurių mums labai prireiks ateityje“, – tvirtino M. Muelleris.