„VW labiau dūsauja dėl to, kad „Škodos“ pardavimai smarkiai kyla į viršų ir pradeda lenkti kai kurios VW modelius – „Polo“, „Passat“, ir pan.“ – tikina A. Kunčina.

Nuo šių metų rugsėjo, kai kilo teršalų emisijų skandalas, VW grupės veikla stebima itin atidžiai. Netruko pasirodyti ir pirmosios šio skandalo pasekmės – VW grupės narių, įskaitant VW, „Škoda“ ir „Seat“, gamybos automobilių pardavimai spalį sumažėjo Jungtinėje Karalystėje. Kaip pranešė BBC, remdamasi Britanijos automobilių gamintojų ir prekeivių organizacija (SMMT), VW automobilių pardavimai smuko 9,8 proc., „Škoda“ – 3 proc., „Seat“ – net 32,2 proc. Tuo metu „Audi“, „Porsche“ ir „Bentley“ pardavimai išaugo.

Kaip praėjusią savaitę skelbė „Reuters“, Vokietijoje bus dar kartą testuojami visi „Volkswagen Group“ automobiliai, siekiant nustatyti tikrą teršalų emisijos lygį. Veiksmų imtis paskatino nauji duomenys apie automobilių gamybos kompaniją.

„Škoda“ tampa rakštis VW?

Čekų automobilių pramonė – viena seniausių Europoje. Nepaisant to, kad pramonės šakų šioje šalyje yra daug ir įvairių, automobilių pramonė yra pagrindinis variklis. Čekijoje yra ir daugiau automobilių gamyklų – „Peugeot“, „Kia“, „Hyundai“ ir kitų.

„Škoda“ – VW dukterinė įmonė, todėl ši tema pradėta plėtoti ir Čekijoje, tačiau jokio ažiotažo nėra, ir nuo pat pradžių skandalas nesusilaukė didesnio atgarsio. Skandalas Čekijoje nepaveikė ir šios markės automobilių pardavimų. Kita vertus, Vokietijos automobilių koncerną dėl „dyzelinio skandalo“ paliko vienas aukštesniosios grandies pareigūnas – bendrovės „Škoda“ valdybos pirmininkas Winfriedas Vahlandas.

Kaip pasakoja LRT RADIJO korespondentas Prahoje A. Kunčina, Čekijoje pastaruoju metu labiau diskutuojama apie tai, kad „Škoda“ gaminamų automobilių modeliai lenkia VW.

„Motininė įmonė dūsauja dėl fakto, kad „Škodos“ pardavimai ir „Škodos“ marža už pardavimus labai smarkiai kyla į viršų ir pradeda lenkti VW. Nekalbu apie „liukso“ klasės automobilius, tokius kaip „Audi“ ar „Porsche“, bet „Polo“, „Passat“, ir pan. Taigi „Škoda“, kaip VW dukterinė įmonė, finansiškai padeda, tačiau prestižu ar pardavimų rodikliais yra tokia lengva rakštis. Žinoma, kad dėl to nesiimama jokių priemonių, nes dirbtinai tokių dalykų nesumažinsi. „Škoda“ dabar yra arklio balne ir smarkiai juda į priekį“, – portalui LRT.lt komentuoja Čekijoje dirbantis A. Kunčina.

Pasak žurnalisto, Čekijoje problemos, iškilusios dėl kai kurių dyzelinių variklių išmetimo sistemų, sprendžiamos tyliai – probleminių modelių savininkai palaipsniui kviečiami į servisus, kur taršos reikalavimų neatitinkantys koncerno automobiliai bus sutvarkyti.

Čekijos ekonomikai smogtų visu pajėgumu

Nebeatmetama galimybė, kad defektų gali būti rasta ne tik automobiliuose su dyzeliniais varikliais, bet ir benzininiais. „VW skandalas siūbuoja toliau. Kalbama, kad buvo dirbtinai mažinami skaičiai dėl kuro suvartojimo; kad galbūt tai susiję netgi ne tik su dyzeliniais, bet ir benzininiais varikliais. Pabaigos dar nėra, ir šie dalykai vis tik gali atsiliepti. Čekijai šis klausimas svarbus, nes tai – pramoninė valstybė ir ekonomika, orientuota į eksportą. Jei apskritai smuktų automobilių pardavimai, tai gali atsiliepti ir Čekijos ekonomikai. Taip buvo ir anksčiau, pavyzdžiui, per pasaulinę ūkio krizę 2008-aisiais, kai, sumažėjus vartojimui, ekonomika smarkiai čiuožė žemyn“, – tęsia A. Kunčina.

Pasak jo, ekonomistai diskutuoja, kad Vokietijai VW krizė gali pakenkti labiau nei Graikijos situacija. „Vokietija yra pagrindinis Čekijos vartotojas. Tai, kaip elgsis vokiečiai, smarkiai atsilieps ir Čekijos ekonomikai. Tačiau kol kas migrantų krizė yra kur kas svarbesnė ir labiau griežia pirmu smuiku“, – LRT.lt sako korespondentas.

„Škoda“ Čekijoje neturi konkurentų – skaičiuojama, kad 11 mln. gyventojų turinčioje valstybėje daugiau kaip 50 proc. parduodamų automobilių yra „Škoda“. „Tai – neturintis konkurentų automobilis, nepaisant to, kad „Hyundai“ deda milžiniškas pastangas ir skiria didelius finansus reklaminei kampanijai, specialioms akcijoms, kad kokiu nors būdu padidintų savo segmentą. Tačiau tai – ilgalaikio darbo, tradicijų, požiūrio, mentaliteto klausimas“, – pažymi A. Kunčina.

„Škoda“ – ne tik čekiška prekė, bet ir pasaulinis automobilių ženklas, parduodamas visoje Europoje, „Škoda“ automobilių prekyba gerokai plečiasi ir Kinijoje. Štai Jungtinėje Karalystėje paskutiniai „Škoda“ modeliai pagal populiarumą pateko į pirmąjį penketuką.

„Klausimas, ar pirkėjai pasaulyje, rinkdamiesi „Škoda“, atsižvelgs į faktą, kad tai – VW koncerno dalis. [...] „Škoda“ gamykla Čekijoje labai jautriai reaguoja į rinkos svyravimus. Pagal pardavimus, paklausa laikas nuo laiko reguliuoja pamainų skaičių – kiek bus gaminamas vienas ar kitas automobilių modelis. Dabar yra šiek tiek sumažinta „Škoda Fabia“ gamybos apimtis vien dėl to, kad kažkur šiek tiek smuko šio modelio pardavimai, tačiau tai – absoliučiai normalus reiškinys, kuris nėra susijęs su šiuo skandalu“, – LRT.lt kalbėjo A. Kunčina.

Volkswagen AG“ atlikto vidinio tyrimo metu išaiškėjo, kad ši problema Lietuvoje yra susijusi su 4805 „Volkswagen“ keleiviniais bei 1692 komerciniais automobiliais, taip pat 294 „Audi“ automobiliais, jau registruotais šalyje. Akcentuojama, kad tai automobiliai tik su „EA 189“ modelio dyzeliniais varikliais, dėl kurių išmetamų dujų rodiklių kilo visą pasaulį apėmęs skandalas. Visais kitais aspektais šie automobiliai yra techniškai saugūs ir tinkami eksploatuoti.

„Volkswagen“ spalį prisipažino, kad 11 mln. dyzelinių automobilių visame pasaulyje turi įrangą, kuri gali klastoti taršos testų rezultatus. Tyrimas pradėtas Europoje, Jungtinėse Valstijose ir Azijoje.