„Honda“ planuoja pirmus 200 automobilių per metus parduoti vyriausybės agentūroms ir korporacijoms, kurios jau iš anksto užsisakė pirmąją partiją, prieš pristatydamas naująjį modelį Tokijo automobilių parodoje, interviu pasakė vyriausiasis automobilio inžinierius Kiyoshi Shimizu.

Perkant „Clarity“ ar „Mirai“, kuris Japonijoje kainuoja nuo 7,24 mln. jenų (maždaug 55 tūkst. eurų), taikomos subsidijos – siūloma apie 3 mln. jenų (22,5 tūkst. eurų) parama perkant automobilį su kuro celėmis.

Skatindama „vandeniliu pagrįstą visuomenę“, Japonijos vyriausybė siekia didesnio tikslo – sumažinti šalies priklausomybę nuo importuojamo kuro ir rasti alternatyvą branduoliniam kurui, prieš kurį po avarijos, kurią 2011 metais Fukušimos jėgainėje sukėlė gamtos kataklizmai, visuomenė protestuoja.

„Nesitikime, kad vyriausybė amžinai skirs subsidijas, – sako K. Shimizu. – Mūsų tikslas – kad 2020 metais, net jei subsidijos ir nebebus skiriamos, automobilio kaina būtų panaši į dabartinę, subsidijuojamą.“

Automobilių gamintojams vis dar kiša koją tai, kad trūksta degalinių, kuriose automobilį galima užpildyti vandeniliu, nes tokią įrengti ir joje vykdyti veiklą be subsidijų yra brangu, be to, kuro celės taip pat yra brangios.

Dabartinės Japonijos vyriausybės siūlomos subsidijos primena paskatinimą, kurį šalis dešimtą praėjusio amžiaus dešimtmetį siūlė pirmųjų hibridinių automobilių, įskaitant „Prius“, pirkėjams. Japonija su „Toyota“ dabar pirmauja pasaulinėje hibridinių automobilių rinkoje.

„Honda“ įrengė sumažintą kuro celių talpyklą po variklio gaubtu, o ne po sėdynėmis, kaip „Toyota Mirai“ modelyje, tad „Clarity Fuel Cell“ salone daugiau vietos.

„Honda“ duomenimis, su vienu kuro užpildymu naujasis sedanas gali nuvažiuoti daugiau nei 700 km – 8 proc. daugiau, nei „Mirai“.

Naujojo „Honda“ modelio kuro celių talpykla 33 proc. mažesnė, nei ankstesnės versijos, teigiama bendrovės pranešime. Pasak K. Shimizu, mažesnę talpyklą „Honda“ galės pritaikyti ir jau egzistuojančiuose modeliuose.

„Toyota“ šį mėnesį paskelbė, kad iki 2020 metų – kai Tokijuje vyks olimpinės žaidynės – ketina padidinti „Mirai“ pardavimus iki 30 tūkst. vienetų, iš jų 12 tūkst. namuose. „Honda“ taip pat tikisi padidinti pardavimus ir ėmė bendradarbiauti su „General Motors Co.“, kad sumažėtų pagrindinių sudedamųjų dalių kaina, atskleidė K. Shimizu.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)