Rugsėjo viduryje koncernas VW buvo apkaltintas naudojęs įrangą, leidusią manipuliuoti testų metu registruojamais į aplinką išmetamų teršalų kiekiais. JAV aplinkosaugos agentūra nustatė „Audi A3“, „Jetta“, „Beetle“, „Golf“ ir „Passat“ modeliuose įrangą, įjungiančią filtrus testų, kurių metu buvo nustatomi išmetamųjų dujų rodikliai, metu ir išjungiančią juos, kai automobiliai veikia įprastu režimu.

Tad tikrasis VW dyzelinių automobilių išmetamų nuodingų dujų kiekis buvo daug didesnis, nei rodė testų rezultatai.

Automobilių gamintoja „nuoširdžiai atsiprašė“ Kinijos vartotojų.

VW atšaukia 1950 automobilių, daugiausia į Kiniją įvežtų „Tiguan“ modelių, – tai tik maža dalis visų VW automobilių, kuriuos įsiveža šalis.

Tačiau analitikai tvirtina, kad automobiliai atšaukiami itin netinkamu metu didžiausiai pasaulyje automobilių gamintojai.

„VW modelių pardavimai ir taip silpni šiais metais, daugiausia dėl bendro Kinijos ūkio sulėtėjimo, – sakė Šanchajuje įsikūrusios tyrimų įmonės „Automotive Foresight“ atstovas Yale'as Zhangas. – Jeigu po kilusio skandalo VW modelių pardavimai ir toliau mažės, tokia situacija tik dar labiau apsunkins jų pozicijas pasaulinėse rinkose“.

Kai praėjusį mėnesį koncerno pagamintuose automobiliuose buvo aptikta programinė įranga, leidusi manipuliuoti testų metu registruojamais į aplinką išmetamų teršalų kiekiais, koncernas paskyrė naują generalinį direktorių ir pirmininką, pradėjo tyrimą. Tačiau praėjusią savaitę naujasis VW pirmininkas Hansas Dieteris Poetschas perspėjo, kad prireiks „šiek tiek laiko“, kol bus rasti atsakymai.

VW atidėjo 6,5 mlrd. eurų padengti skandalo išlaidas, tačiau, kai kurių ekspertų įsitikinimu, galutinė išlaidų suma bus daug didesnė.