Skaičiai tokie neįtikėtinai geri, kad nemažai pramonės ekspertų netgi abejoja jų tikslumu.

Vertinant 11 didžiausių automobilių gamintojų duomenis, jų vidurkis net devynis kartus didesnis nei „Volkswagen“, teigiama remiantis valstybiniais duomenimis, kuriuos „Bloomberg News“ prašymu surinko finansinių konsultacijų bendrovė „Stout Risus Ross Inc“.

Šiais metais du aršūs „Vokswagen“ konkurentai JAV – „Honda Motor Co.“ ir „Fiat Chrysler Automobiles NV“ padalinys Amerikoje – prisipažino Amerikos pareigūnams pateikę jiems palankesnius duomenis, o „Honda“ net susimokėjo baudą. „Volkswagen“ pateikiami duomenys netgi geresni nei pakoreguoti „Honda“ ir „Fiat Chrysler“ skaičiai, atskleidė surinkti duomenys. Siekiant užtikrinti sąžiningą skirtingų dydžių automobilių gamintojų palyginimą, skaičiavimai atliekami milijonui naudojamų automobilių.

„Surinkti duomenys atskleidžia, kad skaičius incidentų, susijusių su „Volkswagen“ automobiliais, apie kurios skelbia pats gamintojas, yra žymiai mažesnis nei būtų galima tikėtis, lyginant su kitais gamintojais. Jie žymiai mažesni ir lyginant su duomenimis, kurie jau oficialiai pripažinti kaip pagražinti“, – teigia Neilas Steinkampas, vykdomasis „Stout Risius“ vadovas.

„Volkswagen“ atstovė Virdžinijos Herndono mieste Jeannine Ginivian situacijos nekomentuoja.

Informavimas apie mirties ir traumų atvejus – dalis JAV Valstybinės greitkelių eismo saugos administracijos vadinamosios išankstinio perspėjimo sistemos, skirtos pastebėti ir įvardyti automobilių trūkumus ir taip sumažinti mirtingumą keliuose.

Reaguodamas į „Chrysler“ atvejį, JAV transporto sekretorius Anthony Foxxas rugsėjo 29 dieną pareiškė raginantis automobilių gamintojus skubiai aptarti būtinybę sąžiningai informuoti apie automobilių trūkumus, įskaitant ir dalijimąsi informacija apie mirties ir traumų atvejus.

Anksčiau minėtoji institucija paprašė automobilių gamintojų iš naujo įvertinti, kaip jiems sekasi laikytis prieš 15 metų nustatytų reikalavimų. Šis reikalavimas susijęs su 2000 metais priimtu įstatymu, kurį paskatino incidentas su „Bridgestone Corp.’s Firestone“ gaminamomis padangomis, kurios neatlaikydavo karščio ir prisidėdavo prie incidentų su „Ford“ visureigiais.