„Volkswagen AG“ atlikto vidinio tyrimo metu išaiškėjo, kad ši problema Lietuvoje liečia 4805 „Volkswagen“ keleivinių bei 1692 komercinių automobilių, taip pat 294 „Audi“ automobilius jau registruotus šalyje. Akcentuojama, kad tai automobiliai tik su „EA 189“ modelio dyzeliniais varikliais, dėl kurių išmetamų dujų rodiklių kilo visą pasaulį apėmęs skandalas. Visais kitais aspektais šie automobiliai yra techniškai saugūs ir tinkami eksploatuoti.

Be to konstatuota, kad ši problema neliečia nei visų kitų naujų automobilių, atitinkančių EU-6 ekologinius reikalavimus, nei visų kitų dyzelinių automobilių, kurių ratus suka ne „EA 189“ varikliai, teigia bendrovė.

Vadovaujantis šiuo priemonių planu, pirmoje eilėje asmeniškai bus informuoti probleminių automobilių savininkai, kad jų turimų automobilių išmetimo sistema yra koreguotina. Jau spalio mėnesį „Volkswagen“ ir kitos koncernui priklausančios markės kompetentingoms valdžios institucijoms pademonstruos ir aprobuos etaloniniuose automobiliuose įdiegtus techninius sprendimus, segmentuotus pagal modelius su „EA 189“ tipo dyzeliniais varikliais.

Kaip nurodo bendrovė, tai atlikus klientai bus informuoti apie konkrečiai jų automobiliams taikytinus techninius sprendimus, o tada konkrečiai su kiekvienu bus suderinta, kada jie galės apsilankyti autoservise, kad išspręstų šias problemas.

DELFI primena, kad antradienį „Volkswagen Group“ kompanija nusprendė atšaukti visus 11 milijonų automobilių, kuriuose galėjo būti sumontuota globalų skandalą sukėlusi, dujų emisijomis manipuliavusi įranga.

Naujasis „Volkswagen“ vadovas Mathiasas Muelleris atskleidė, kad jau parengtas „visapusiškas“ automobilių atšaukimo ir įrangos sutaisymo planas, kuriuo vadovaujantis bus užtikrinta, kad visi, taršos reikalavimų neatitinkantys koncerno automobiliai būtų sutvarkyti.

Tarp 11 mln. „Dyzelgeitu“ vadinamame skandale „įveltų“ automobilių yra ne vien „Volkswagen“ markės. Jau anksčiau „Audi“ pranešė apie 2,1 mln. taršos rodiklius klastojančių savo transporto priemonių, iš kurių 1,42 milijono važinėja Vakarų Europos keliais. Tarp jų: „A1“, „A3“, „A4“, „A5“, „A6“, „TT“, „Q3“ ir „Q5“ modeliai.

Škoda“ taip pat pranešė apie 1,2 mln. savo mašinų, tačiau nepatikslino, kiek jų yra Europoje.

Apie dar 700 tūkst. automobilių su bloga programine įranga pranešė ir „Seat“.

Pačių „Volkswagen“ į servisus bus pakviesta 5 mln. lengvųjų automobilių. Kai kurie jų – šeštosios kartos „Golf“, septintosios kartos „Passat“ ir pirmosios kartos „Tiguan“ – buvo gaminami išskirtinai tik su „EA189“ modelio varikliais, kuriuose ir buvo įdiegta skandalingoji įranga.

Jau paskelbta ir tai, kad visuose Europos Sąjungos taršos normą EU6 atitinkančiuose automobiliuose (pvz. naujieji „Golf“, „Passat“, „Touran“) minėtoji įranga nebuvo montuojama.